Επιμέλεια: Σωτήρης Σκουλούδης

Μια απίστευτη ιστορία ζουν περίπου 100 Έλληνες ναυτικοί, οι οποίοι βρίσκονται σε άτυπο αποκλεισμό, εν πλω, χωρίς τη δυνατότητα να δέσουν σε κάποιο λιμάνι της χώρας λόγω φυσικά της ισχύoς των αυστηρών περιοριστικών μέτρων εισόδου στη χώρα!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για 30 σκάφη τα οποία μεταφέρονται το τελευταίο διάστημα από τη Βόρεια Γαλλία στην Ελλάδα. Η διαδικασία ξεκίνησε πριν την επιβολή των περιοριστικών μέτρων λόγω του κορωνοϊού.

Σε αγωνιώδη έκκληση μέσω των κοινωνικών δικτύων, ο ναυτικός Γιώργος Μαλέας εξιστορεί την απίστευτη κατάσταση. «Δεν μας επιτρέπεται να δέσουμε σε κανένα λιμάνι σε όλη τη χώρα. Τους ρωτάμε πού να πάμε και μας απαντάνε δεν ξέρουν, δεν είναι δική μας δουλειά!» αναφέρει υπογραμμίζοντας ότι οι προμήθειές τους τελειώνουν, ενώ πολλοί από αυτούς έχουν προβλήματα υγείας…

«Είμαστε όμηροι στην ίδια μας τη χώρα» σημειώνει σημειώνοντας ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να υποβληθούν σε τεστ και να μπουν σε καραντίνα όπως προβλέπεται, «αρκεί όμως να είμαστε ασφαλείς όπως όλος ο κόσμος»…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Σε επιστολή του ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος αναφέρει:
 

 «Ο ΣΙΤΕΣΑΠ έχει ενημερώσει εδώ και αρκετές ημέρες (επιστολές από τις 23 Μαρτίου 2020) τους αρμόδιους υπουργούς και λοιπούς φορείς υγείας και ασφάλειας, ότι ταξιδεύουν προς την Ελλάδα νεότευκτα σκάφη, με “πληρώματα μεταφοράς” κυρίως ελληνικής υπηκοότητας, χωρίς να επιβαίνουν σε αυτά άλλοι επιβάτες, από το εξωτερικό και με τελικό προορισμό την Ελλάδα με σκοπό να δραστηριοποιηθούν ως επαγγελματικά τουριστικά, και τα οποία ξεκίνησαν το ταξίδι τους πριν από την έκδοση της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης Δ1Α/ΓΠ.ΟΙΚ.19421 (ΦΕΚ 932/Β/18-03-2020 και Δ1Α/ΓΠ.ΟΙΚ.20009 – ΦΕΚ 944/Β/Β20-03-2020) που απαγορεύει τον κατάπλου όλων των σκαφών» και συνεχίζει:

«Τα σκάφη αυτά έχουν ξεκινήσει από την Βορειοδυτική Γαλλία και λόγω των πολυήμερων πλόων (20 με 30 ημέρες) και τις απαγορεύσεις προσέγγισης σε άλλες χώρες, δεν έχουν επάρκεια νερού, τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων για να συνεχίσουν να πλέουν χωρίς σκοπό. Επίσης η ασφαλιστική κάλυψη που φέρουν τα σκάφη αυτά είναι μόνο για τον πλου μεταφοράς και δεν θα τα καλύπτει επ΄ άπειρον. Ορισμένα άτομα από τα πληρώματα, ως άνθρωποι, υποφέρουν και από χρόνιες παθήσεις υγείας (που δεν τους αποτρέπει από την κυβέρνηση σκάφους) και αν δεν δοθούν προμήθειες σύντομα θα στερούνται και την φαρμακευτή τους αγωγή (π.χ. διαβήτη κλπ).

»Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μερικά από τα σκάφη αυτά παρουσιάζουν μηχανικές ή άλλου είδους βλάβες και η παραμονή τους εκτός λιμένα για περαιτέρω χρονικό διάστημα συνιστά κίνδυνο για την υγεία και ασφάλεια των πληρωμάτων αλλά και των σκαφών.

»Ο ΣΙΤΕΣΑΠ ζητά να εξαιρεθούν τα συγκεκριμένα σκάφη από την ισχύουσα απαγόρευση του κατάπλου, και να επιτραπεί η είσοδος τους σε λιμάνια και μαρίνες.

»Εναλλακτικά μετά από συνεννόηση με την διοίκηση της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο έχουμε προτείνει τον κατάπλου των σκαφών αυτών στην συγκεκριμένη μαρίνα η οποία θα διαθέσει ειδικό προβλήτα ο οποίος μπορεί να ασφαλισθεί και κλειδωθεί για να λειτουργήσει ως χώρος απομόνωσης (καραντίνας) των σκαφών» προσθέτει και συνεχίζει:

«Εννοείται ότι σε κάθε περίπτωση θα ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την προφύλαξη από την εξάπλωση του ιού.

»Η αναλυτική κατάσταση των σκαφών έχει τεθεί ήδη εις γνώση των αρμόδιων υπουργείων. Ζητάμε την άμεση παρέμβαση των υπουργών Υγείας και Ναυτιλίας αφού ο χρόνος περνά και τα σκάφη καταφθάνουν στην Ελλάδα».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης