Στη μέση της περιόδου των θερινών εκπτώσεων, οι έμποροι της πόλης δεν είναι ικανοποιημένοι από την κίνηση στην αγορά, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) Κοσμάς Καλογιάννης, ο οποίος έκανε λόγο για πτωτική τάση σε σύγκριση με πέρυσι.

«Δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Η αγορά δεν πάει καλά, κάποιες μικροεξάρσεις υπήρξαν τις ημέρες κυρίως της κακοκαιρίας, όπου ο κόσμος (που δεν επισκέφτηκε τις παραλίες) βρέθηκε στην αγορά και με την ευκαιρία ψώνισε κάτι» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «σε σύγκριση με πέρυσι τέτοια εποχή έχουμε πτωτικά αποτελέσματα, προτεραιότητα του κόσμου είναι να πάει λίγες μέρες διακοπές».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Και αν κατά μέσο όρο καταγράφεται κάμψη, σε … επιμέρους καταστήματα και εμπορικές επιχειρήσεις υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις, που «κράτησαν» τα περσινά επίπεδα.

«Καλά πάμε, κινήθηκε λίγο παραπάνω η αγορά, συγκριτικά με την άνοιξη την ανάλογη περίοδο που δεν είχε τόση δουλειά, περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι είμαστε» περιέγραψε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδιοκτήτης καταστήματος νεανικής ένδυσης χιονοδρομίας και άλλων σπορ, στην οδό Τσιμισκή, Μανώλης Κατσαράκης.

«Είχαμε δύο καλές πρώτες εβδομάδες στην αρχή των εκπτώσεων, κατόπιν είχαμε μια μικρή κάμψη ή πάνω κάτω στα ίδια» σχολίασε ο Αποστόλης Γιαμαλάκης, ιδιοκτήτης καταστήματος γυναικείας ένδυσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έμποροι: Προβληματισμός για τα μεγάλα διαστήματα εκπτώσεων και τις ανεξέλεγκτες προσφορές

 Οι έμποροι δηλώνουν προβληματισμένοι, καθώς η διάρκεια της περιόδου των εκπτώσεων είναι «ξεχειλωμένη» και η πρακτική των ανεξέλεγκτων προσφορών έχει «χαλάσει» τις συνήθειες του καταναλωτή, σημείωσε ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ. «Πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης είναι να σταματήσουν οι ανεξέλεγκτες προσφορές και να υπάρχουν ελεγχόμενες, τρεις φορές τον χρόνο, ανεξάρτητα από τις εκπτώσεις» είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε πως ακόμη και τα δεκαήμερα των ενδιάμεσων εκπτώσεων (Νοεμβρίου, Μαΐου και Σεπτεμβρίου) «δεν βοηθούν».

«Πλέον είναι πάρα πολλά τα διαστήματα με εκπτώσεις, δύο μήνες σχεδόν το καλοκαίρι, άλλο τόσο τον χειμώνα στις γιορτές, τα 10ήμερα κατά τη γνώμη μου πρέπει να καταργηθούν. Τις πρώτες μέρες (οι καταναλωτές) βγαίνουν και βρίσκουν ό,τι χρειάζονται και μετά πάντα υπάρχει πτώση. Τόσος πολύ καιρός με εκπτώσεις δεν βοηθάει τον εμπορικό κόσμο» σημείωσε και ο έμπορος Αποστόλης Γιαμαλάκης.

Την ίδια άποψη καταθέτει και ο Μανώλης Κατσαράκης:

«Για μένα αυτά τα ενδιάμεσα διαστήματα εκπτώσεων είναι λάθος, χαλάνε την αγορά, έρχεται ο πελάτης όποτε θυμάται και λέει ”εσύ δεν έχεις προσφορές όπως οι άλλοι;”» σημειώνει.

 Ο εμπορικός κόσμος αναμένει τα αποτελέσματα των νέων φορολογικών μέτρων της κυβέρνησης και ελπίζει σε καλύτερες μέρες.

«Ελπίζουμε με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο να μπορέσει να απομείνει διαθέσιμο χρήμα ώστε να διοχετευθεί και στην αγορά» υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ. «Ευελπιστούμε για σταθερότητα, γιατί δεν υπάρχει, και θα νιώσουμε κι εμείς λίγο καλύτερα» σχολίασε ο ιδιοκτήτης καταστήματος Μανώλης Κατσαράκης.

 Ακριβά και φθηνά γούστα, ελκυστικές εκπτώσεις και ρυθμιστής πάντα το πορτοφόλι

Την ίδια στιγμή οι έμποροι υποστηρίζουν ότι κάνουν ουσιαστικές και καλές εκπτώσεις. «Θέλουν να εκποιήσουν, να ρευστοποιήσουν, πολλές φορές οι εκπτώσεις κινούνται και κάτω του κόστους» ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.

«Μερικές εκπτώσεις ήταν καλές. Εγώ βρήκα (προϊόντα) με 60% και με 70%. Αγόρασα χειμωνιάτικα» είπε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ νεαρή καταναλώτρια.

«Δεν ψώνισα εφέτος κάτι, πηγαίνω να φτιάξω στον τσαγκάρη τα περσινά μου παπούτσια. Ψώνισα πέρυσι» ανέφερε άλλη νεαρή γυναίκα, η οποία ωστόσο σχολίασε πως «υπάρχουν φθηνά και ακριβά προϊόντα και δυνατότητες επιλογής».

«Οι τιμές έχουν μεγάλη ποικιλία. Γίνονται εκπτώσεις και προσφορές συνέχεια τώρα, οπότε εξαρτάται από το πότε μπορείς να διαθέσεις χρήματα» συμπλήρωσε.

Ακόμη και οι τουρίστες -παραδοσιακοί καταναλωτές- από τις Βαλκανικές χώρες είναι πιο «συγκρατημένοι» εφέτος, όπως υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ.

«Ακόμη και οι τουρίστες που επισκέπτονταν την πόλη και ψώνιζαν κυρίως επώνυμα ρούχα κι άλλα προϊόντα, δεν αγοράζουν πια όπως παλιότερα και σε αυτό το αγοραστικό κοινό βλέπουμε πτώση» σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης