Συναγερμός στις αεροπορικές εταιρείες μετά την κίνηση του Γ. Μπάφετ

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 5 Μαΐου 2020, 17:55
Συναγερμός στις αεροπορικές εταιρείες μετά την κίνηση του Γ. Μπάφετ

«Ο κόσμος άλλαξε». Με τη λακωνική αλλά και περιεκτική αυτή διατύπωση, ο Αμερικανός επενδυτής και επιχειρηματίας Γουόρεν Μπάφετ αναφέρθηκε στην υπαρξιακή απειλή που αντιμετωπίζει ο κλάδος των αερομεταφορών.

Στην πρώτη ετήσια διάσκεψη στην ιστορία της Berkshire Hathaway, που έγινε μέσω βίντεο, ο αποκαλούμενος και «σοφός της Ομάχας» τόνισε πως η εταιρεία του πούλησε όσα μερίδια είχε στους τέσσερις μεγαλύτερους αερομεταφορείς των ΗΠΑ.

Υπογράμμισε, μάλιστα, πως η εταιρεία του έχει τώρα μικρότερη αξία ακριβώς επειδή επέλεξε να επενδύσει σε αεροπορικές εταιρείες, οι μετοχές των οποίων βρέθηκαν σε ελεύθερη πτώση.

Οι ζημίες, πάντως, ύψους 49,75 δισ. δολαρίων, που κατέγραψε η εταιρεία του Μπάφετ μέσα στο πρώτο τρίμηνο οφείλονται στην πτώση μεγάλης γκάμας μετοχών, από εκείνη της Bank of America μέχρι την Apple.

Τα μερίδια που πούλησε η Berkshire Hathaway ήταν στις American Airlines, Delta Air Lines, Soutwest και United Airlines και υπερέβαιναν τα 6 δισ. δολάρια.

Οι κινήσεις έγιναν στη διάρκεια του Απριλίου και της πρωτοφανούς κρίσης στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών.

Σε μιαν ιδιάζουσα εκδήλωση συμπάθειας προς τον κλάδο, πάντως, ο Μπάφετ τόνισε «ίσως έκανα λάθος, και μακάρι να έχω κάνει λάθος» και προσέθεσε πως «αν ο κλάδος επαναλειτουργήσει σε ποσοστό 70% ή 80%, τότε δεν θα χαθεί».

Η ΙΑΤΑ τάσσεται κατά της λύσης των κενών μεσαίων θέσεων στα αεροσκάφη    

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) τάχθηκε σήμερα κατά της λύσης του να μένουν κενές οι μεσαίες θέσεις στα αεροσκάφη, την ώρα που εντείνεται η συζήτηση για το πώς θα μπορούν να εκτελούνται πτήσεις τηρώντας τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω του κορονοϊού.

Ο Μπράιαν Πιρς, επικεφαλής οικονομολόγος στην (IATA), δήλωσε ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες δεν θα ήταν σε θέση να έχουν κέρδη πέρυσι εάν είχε αφαιρεθεί το ένα τρίτο των θέσεων στους πιο δημοφιλείς τύπους αεροσκαφών.

Τον Απρίλιο, ο γενικός διευθυντής της IATA Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ δήλωσε ότι το να παραμείνει κενή η μεσαία θέση είναι μια από τις πιθανές προϋποθέσεις για την επανέναρξη των αεροπορικών ταξιδιών, που βρίσκονται υπό συζήτηση με κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 5 Μαΐου 2020, 17:59