Kingdom Hearts III - Review: Ζήστε στους μαγικούς κόσμους της Disney!

Kingdom Hearts III - Review: Ζήστε στους μαγικούς κόσμους της Disney!

Πληροφορίες

Τίτλος: Kingdom Hearts 3
Πλατφόρμες: PS4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Square Enix
Εκδότρια Εταιρεία: Square Enix
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 29 Ιανουαρίου 2019

Το Kingdom Hearts, για πολλούς από εμάς, ξεκίνησε ως μέσο δικαιολόγησης. Τότε, όταν το πρωτοπαίξαμε, που ήμασταν μικροί και δεν ξέραμε να βάλουμε σε λέξεις όσα σκεφτόμασταν. Είχαμε παίξει Final Fantasy και ξέραμε πως τα παιχνίδια αυτού του είδους πρέπει: να είναι RPG, να έχουν πόλεις και διαλόγους με περαστικούς και turn-based μάχες. Όταν ένα παιχνίδι που μας άρεσε πήγαινε σε real-time, σε πιο action μονοπάτια, λέγαμε ότι, εντάξει, κρίμα, αλλά μπορεί και να είναι σαν το Kingdom Hearts. Το ίδιο λέγαμε μέχρι και για το Final Fantasy XV: ίσως είναι καλό, ίσως τελικά να είναι σαν το Kingdom Hearts. Μετά από τόσα χρόνια, σχεδόν 15, δίχως κάποια αριθμημένη προσθήκη στη σειρά, ήρθε η ώρα για το Kingdom Hearts 3. Γιατί, μπορεί το Final Fantasy XV και πολλά ακόμα παιχνίδια να είναι “σαν το Kingdom Hearts”, κανένα όμως δεν είναι το Kingdom Hearts.                                                      

Τα έχουμε ξαναδεί πολλές φορές: ένας τίτλος που έχει χαθεί και κάνει τη μεγάλη του επιστροφή μετά από πολλά χρόνια, είναι δύσκολη περίπτωση. Η γενιά που μεγάλωσε με Kingdom Hearts, έκανε ακριβώς αυτό: μεγάλωσε. Οι νεότεροι παίκτες ενδεχομένως δεν γνωρίζουν καν το franchise και, όπως και να το κάνουμε, το τρίτο μέρος της main σειράς δεν αποτελεί το ιδανικό σημείο εισόδου. Η διατήρηση του ενδιαφέροντος, του hype, είναι απαιτητική δουλειά. Ακόμα, απαιτείται ο εκσυγχρονισμός του παιχνιδιού, χωρίς να χαθεί η ταυτότητά του.

Πολλές φορές, εγχειρήματα ανάλογης επιστροφής έχουν καρποφορήσει υπέρ του δέοντος. Το Kingdom Hearts 3 είναι μία από τις ιδιαίτερες περιπτώσεις, λόγω του σεναρίου του. Το κουβάρι της πλοκής του έργου του Tetsuya Nomura είναι σίγουρα ιδιάζον. Η ιστορία πάει πολλά χρόνια πίσω και εξιστορείται μέσα από πολλές προσθήκες στη σειρά, main και spinoffs. Ένα μείγμα με λίγο από Twin Peaks, λίγο Metal Gear Solid, μια στάλα Ηarry Potter και μπόλικη Disney –τι μπορεί να πάει στραβά; Το μεγάλο ερώτημα, όμως, είναι ένα: μπορεί κανείς να παρακολουθήσει το Kingdom Hearts 3, χωρίς να έχει παίξει τα προηγούμενα; Ναι και όχι και εξηγούμε παρακάτω.

Η δομή της πλοκής μάς στέλνει σε διάφορους κόσμους από ταινίες κινουμένων σχεδίων. Κάθε ένας από αυτούς έχει το δικό του σενάριο, το οποίο συνδέεται με ποικίλους τρόπους με το κεντρικό. Οι κόσμοι αυτοί, με κάποιες εξαιρέσεις που περιλαμβάνουν πρωτότυπα σενάρια, ακολουθούν τα αντίστοιχα των ταινιών. Έτσι, η δομή καθιστά δυνατή την παρακολούθηση του σεναρίου, καθώς ένα μεγάλο μέρος του (ειδικά στην αρχή), αποτελείται από μεμονωμένες ιστορίες με ήδη γνωστούς χαρακτήρες.

Στη συνέχεια και όταν πλέον φτάσουμε στο σημείο που το Dinsey κομμάτι παραμερίζεται και παίρνει τη σκυτάλη το άλλο μέρος του Kingdom Hearts, έχουμε ήδη γνωριστεί με τους περισσότερους χαρακτήρες επαρκώς. Οι νεοφερμένοι παίκτες, λοιπόν, δύνανται να ακολουθήσουν το σενάριο μέχρι τέλους, όμως ο αντίκτυπος που θα έχει αυτό επάνω τους μειώνεται κατά πολύ, σε σχέση με όσους έρχονται συστημένοι. Τα τμήματα του κεντρικού σεναρίου, σε έναν νέο παίκτη, θα μοιάζουν με μία τυπική σύγκρουση Καλού εναντίον Κακού και αχρείαστα πολλούς χαρακτήρες που έχουν πάρει ονόματα φαρμάκων για το βήχα, όπως Larxene ή Marluxia, ενώ, στην πραγματικότητα, δεν είναι ακριβώς έτσι.

Το σενάριο του Kingdom Hearts, ως όλον, δεν είναι τόσο πολύπλοκο, όσο είναι μακροσκελές. Οι χαρακτήρες είναι πολλοί, όπως και τα κομβικά γεγονότα. Επίσης, το εύρος των προθέσεων και των στόχων που στηρίζουν το σενάριο, έχει μεγάλη έκταση. Συνεπώς, όσο και αν ο κάθε παίκτης, με τον τρόπο του, μπορεί να απολαύσει το παιχνίδι, εκείνοι που γνωρίζουν την ιστορία, θα το ευχαριστηθούν πολύ περισσότερο (όσο πιο πολύ τη γνωρίζουν, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ικανοποίηση). Πολλές σκηνές απευθύνονται ξεκάθαρα και ολοκληρωτικά στους φίλους της σειράς και θα τους συγκινήσουν, ειδικά αν έχουν παίξει το κάθε παιχνίδι στον καιρό του και έτσι έχουν μεγαλώσει 15 σχεδόν χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία.

Το writing είναι πάντοτε αξιόλογο και ας προκαλεί άβολες στιγμές ίδιου επιπέδου με των ταινιών που βλέπει “όλη η οικογένεια”, Κυριακή μεσημέρι στην τηλεόραση. Προφανώς, συναντάμε γενναίες δόσεις exposition, όμως αυτό κρίνεται αναπόφευκτο. Η μίξη του κεντρικού σεναρίου με τους κόσμους της Disney παραμένει αποδοτική και διασκεδαστική, όπως μας έχει συνηθίσει η σειρά. Αυτήν τη φορά, δεν συναντάμε χαρακτήρες από τη σειρά Final Fantasy ή κάτι παρόμοιο. Συνολικά, το Kingdom Hearts 3 δείχνει πως το franchise έχει φτάσει σε ένα σημείο, στο οποίο δεν έχει ανάγκη άλλους χαρακτήρες και κόσμους.

Με το τρίτο κεφάλαιο, γίνεται φανερό πως το Kingdom Hearts έχει βρει απόλυτα το ύφος και την ταυτότητά του και θα μπορούσε να σταθεί μόνο του, ακόμα και χωρίς τη Disney. Με αυτή την παραδοχή, δεν εννοούμε πως θα θέλαμε να δούμε ένα Kingdom Hearts μακριά από τη Disney, όμως το γεγονός πως θα μπορούσε να υπάρξει και σε αυτήν τη μορφή, είναι σίγουρα θετικό. Οι χαρακτήρες των Final Fantasy έμοιαζαν με αυτούς του Kingdom Hearts εμφανισιακά, όμως ήταν ήδη γνώριμοι και έτσι, μαζί με τους αντίστοιχους της Disney, βοήθησαν στο να είναι ο παράδοξος αυτός κόσμος ελκυστικός. Ήταν ένα μείγμα Final Fantasy με Disney. Με τον καιρό, όμως, η ανάγκη αυτή ξεπεράστηκε και το Kingdom Hearts βρήκε το δικό του κοινό. Η Disney, βέβαια, ήταν και είναι πιο κοντά στην ουσία και έτσι παραμένει ακόμη δυνατή η παρουσία της. Εξάλλου, ο Goofy και ιδίως ο Donald είναι από τους πιο διασκεδαστικούς και αγαπητούς χαρακτήρες της ιστορίας των Kingdom Hearts.

Οι fans των πρώτων Kingdom Hearts πλέον έχουν μεγαλώσει και ενδεχομένως να φοβούνται πως το νέο παιχνίδι θα είναι πολύ παιδικό για τα γούστα τους. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Σαφέστατα είναι ένα παιχνίδι που θα έχει απήχηση σε μικρά παιδιά, όμως το charm που αποπνέει είναι τόσο έντονο που δύσκολα θα του αντισταθεί κανείς. Μάλιστα, οι ταινίες της Disney δεν πατούν τόσο στη νοσταλγία, καθώς οι κόσμοι που επισκεπτόμαστε είναι πιο πρόσφατοι χρονολογικά. Υπάρχει βέβαια και το Toy Story, εγώ κι εσύ μαζί, στο άπειρο κι ακόμα παραπέρα και καλή τύχη αν προσπαθείτε να κρατήσετε τα δάκρυά σας.

Οι ιστορίες των κόσμων της Disney, είτε ακολουθούν τις ταινίες είτε όχι, είναι καλοστημένες. Οι κόσμοι δείχνουν πάντοτε πιστοί στους αντίστοιχους των κινηματογραφικών έργων και η ευκαιρία που μας δίνεται να κυκλοφορήσουμε μέσα τους, είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Τα πιο σκοτεινά στοιχεία του κυρίως σεναρίου καταφέρνουν να δένουν πολύ ευχάριστα με τα καρτουνίστικα και αστεία που φέρνει η παρέα της Disney.

Το συνολικό feeling που μεταδίδεται είναι άψογο και πολύ επιδραστικό, ιδιαίτερα σε όσους δεν έρχονται για πρώτη φορά στο franchise. Καταφέρνει να μας κάνει να νιώσουμε πως έχουν περάσει πολλά χρόνια, in-game αλλά και για εμάς τους ίδιους, με γλυκό και συγκινητικό τρόπο. Μόλις τελειώσει το Kingdom Hearts 3, νιώσαμε σαν να ήμαστε πάλι 7 χρονών και να έρχεται η ώρα να πάει στο σπίτι του ο φίλος μας, μετά από ένα sleepover. Ένα πολύ ταιριαστό συναίσθημα, καθώς το Kingdom Hearts μιλά συνεχώς για τη δύναμη της φιλίας και της αγάπης (ακόμα και στα menus του –εδώ δεν υπάρχουν party members, παρά μόνο “friends”). Το charm και η νοσταλγική διάθεση ξεπερνούν το exposition και τις σεναριακές αδυναμίες, όπως τη συνεχή προσφυγή σε MacGuffins και, στο τέλος, μας κερδίζουν.

Δυστυχώς, η αποτύπωση των κόσμων σε στοιχεία gameplay, δεν είναι εξίσου πετυχημένη. Οι κόσμοι είναι μεγαλύτεροι και δείχνουν υπέροχοι, όμως δεν υπάρχει ουσία στο περιεχόμενό τους. Τελικά, έχουμε τις ίδιες κενές πίστες που υπάρχουν απλώς για να μην έχουμε μόνο μάχες και cutscenes, τις οποίες συνηθίζαμε να βλέπουμε σε εποχές PS2. Γενικότερα, η δομή του gameplay του Kingdom Hearts 3 θυμίζει εκείνες τις εποχές και όχι, δεν το λέμε για καλό. Οι κόσμοι είναι άδειοι, η διάδραση που μπορούμε να έχουμε μαζί τους είναι πολύ περιορισμένη και συναντάμε αόρατους τοίχους και fetch δραστηριότητες συνεχώς. Υπάρχουν μερικά τμήματα που προσπαθούν να αλλάξουν την κατάσταση, όμως τελικά πέφτουν στις ίδιες παγίδες.

Το level design είναι πολύ απλό και δεν έχει να επιδείξει καμία αρετή. Μάλιστα, πολλές φορές, είναι ενοχλητικό. Μας έρχονται στο μυαλό δύο περιπτώσεις. Στη μία αναγκαστήκαμε να αναζητήσουμε τριακόσια καβούρια. Ναι, τριακόσια καβούρια. Ο όρος fetch quest πήρε νέα έκταση και εμείς αναρωτιόμασταν. Πέσαμε σε βαθιές σκέψεις. Ποιος θέλει τριακόσια καβούρια; Υπάρχουν τόσο πολλά σε ένα τόσο μικρό σε έκταση μέρος; Θα υπάρξουν επιπτώσεις στην πανίδα της περιοχής; Κυρίως, όμως, αναρωτηθήκαμε: ποιος θεώρησε πως όλο αυτό είναι καλή ιδέα; Η άλλη περίπτωση έκανε την αναζήτηση καβουριών να μοιάζει διασκεδαστική. Έκανε τους ψύλλους στ’ άχυρα πιο εμφανείς και από τον Waldo σε ασπρόμαυρο φόντο. Σε κάποια στιγμή, το Kingdom Hearts 3 μάς έστειλε να ψάξουμε για χιόνι, μέσα στο χιόνι. Μία ακόμα εξαιρετική ιδέα, καθώς αυτό θέλουμε από το παιχνίδι μας, να ψάχνουμε λευκά πίξελ, τα οποία κρύβονται σε άλλα, μεγαλύτερα λευκά πίξελ. Kingdom Hearts, σοβαρέψου.

Ευτυχώς, σε άλλα τμήματα, σοβαρεύει όντως. Η μάχη, για παράδειγμα, είναι καταπληκτική. Αυτό που θυμόμαστε πρωτίστως, όταν σκεφτόμαστε τη μάχη του Kingdom Hearts, είναι τα Keyblades. Πώς ένα τεράστιο κλειδί θεωρείται τόσο ισχυρό όπλο; Γιατί λέγεται blade, αφού δεν φαίνεται να κόβει; Οι απορίες παραμένουν και σήμερα και, για καλή μας τύχη, τα Keyblades είναι υπέροχα. Κάθε ένα που αποκτούμε διαφέρει επαρκώς με τα υπόλοιπα στον τρόπο μάχης και αλλάζει την προσέγγισή μας, διατηρώντας όμως την ίδια μοναδική αίσθηση. Μπορούμε να έχουμε τρία ταυτόχρονα και έτσι, οι συνδυασμοί που φτιάχνουμε είναι πραγματικά διασκεδαστικοί. Υπάρχουν συγκεκριμένες κινήσεις που είναι αποτελεσματικές σε διαφορετικούς τύπους εχθρών, ενώ η ροή της μάχης, τα combos, ο χειρισμός και τα animations αποδίδουν πάντοτε τα μέγιστα.

Φυσικά, εκτός των Keyblades, υπάρχουν πάρα πολλές μέθοδοι μονομαχίας. Οι πιστοί μας φίλοι Donald και Goofy βρίσκονται και πάλι στο πλευρό μας και η συμβολή τους στις μάχες είναι πολύ σημαντική. Μπορούμε να τους υποδείξουμε εκτός μάχης το πως θα κινούνται απέναντι στους εχθρούς, αν θα είναι επιθετικοί στη χρήση αντικειμένων και μαγικών και πολλά άλλα, μέσω ενός πολύ απλού και αποδοτικού μενού. Να αναφέρουμε εν συντομία πως όλα τα μενού του Kingdom Hearts 3 είναι υπέροχα στο μάτι, αλλά και όσον αφορά στην ευχρηστία τους. Ακόμα, υπάρχουν ειδικές επιθέσεις, summons, συνεργατικές ιδιότητες (κρίμα που δεν υπάρχει κανενός είδους multiplayer, αν και το single-player ταιριάζει στο σενάριο) και πολλά άλλα. Οι μάχες είναι συνεχώς εντυπωσιακές, γεμάτες κίνηση, χρώματα και οπτικά εφέ.

Σίγουρα, αν το επιθυμούμε (και κυρίως στις χαμηλότερες δυσκολίες), μπορούμε να παίζουμε ακολουθώντας την πασίγνωστη τακτική του button mashing. Το έκανε ο Eddy Gordo, γιατί όχι και ο Sora; Παρόλα αυτά, αν ασχοληθούμε περισσότερο με το σύστημα μάχης, βλέπουμε πως έχει μεγαλύτερο βάθος από όσο νομίζαμε και ανταμείβει τους παίκτες που θα του δώσουν την αρμόζουσα προσοχή. Το σύστημα μάχης είναι εξαιρετικό, βαθύ, απίστευτα διασκεδαστικό και μπορεί να στηρίξει παίξιμο κάθε είδους. Παρόμοια, οι παίκτες κάθε εμπειρίας μπορούν να απολαύσουν το Kingdom Hearts 3. Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο παιχνίδι, όμως υπάρχουν οι διαβαθμίσεις της δυσκολίας αλλά και η επιλογή της ακύρωσης της απόκτησης XP, που αυξάνει τη δυσκολία κατακόρυφα. Τα δυσκολότερα σημεία είναι κάποια επικά set-pieces και bosses, που είναι καθόλα εντυπωσιακά.

Η πρόοδος των χαρακτήρων, το equipment, τα upgrades και τα abilities, είναι κατά μία έννοια προαιρετικά. Εννοούμε πως, ακόμα και αν δεν ασχοληθείτε ούτε στιγμή με όλα αυτά τα συστήματα, πάλι μπορείτε να απολαύσετε το παιχνίδι. Και εδώ, βέβαια, ισχύει ό,τι και για τις μάχες: αν δώσετε σημασία σε όλα τα επιμέρους συστήματα, το παιχνίδι γίνεται συνολικά καλύτερο –μία προσέγγιση που έχει υλοποιηθεί σωστά και την επικροτούμε.

Προαιρετική είναι και η ενασχόληση με το Gummi Ship. Αν θέλετε να ασχοληθείτε, καλώς· μπορείτε να παίξετε, να πολεμήσετε και να παίρνετε καινούρια πλοία και κομμάτια τους. Αν, πάλι, θεωρείτε το Gummi Ship ένα απλό μεταφορικό μέσο, έχετε τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσετε ακριβώς έτσι. Το gameplay του Gummi Ship δεν μας ικανοποίησε ιδιαιτέρως, όμως η προαιρετική ενασχόληση μαζί του σε βάθος το καθιστά μη ενοχλητικό, αφού δεν παρεμβαίνει ιδιαίτερα στο υπόλοιπο gameplay.

Δεν είναι όλοι οι κόσμοι εξίσου ενδιαφέροντες, διασκεδαστικοί και καλοστημένοι, ενώ κάποιοι διαρκούν περισσότερο από όσο πρέπει, όμως το επίπεδο δεν πέφτει ποτέ πολύ χαμηλά. Υπάρχουν μερικά σημεία, όπως κάποια dungeons και η Καραϊβική, στα οποία έχει γίνει πολύ αξιοπρεπής δουλειά, ενώ κάποια άλλα τα έχουμε ήδη σχεδόν ξεχάσει. Σε γενικές γραμμές, κινούμαστε με γραμμικό τρόπο (εμφανίζεται–όχι πολύ αυστηρό- προτεινόμενο level για τον κάθε κόσμο) και ακολουθείται λογική του τύπου μάχη-εξερεύνηση-cutscene-μάχη-cutscene.

Οι μάχες τείνουν να γίνονται πάρα πολλές και να παίρνουν πολύ χρόνο (όπως και τα cutscenes, αλλά δεν περιμέναμε κάτι άλλο), όμως το σύστημα μάχης δεν προκαλεί και δεν επιτρέπει κούραση ή βαρεμάρα, μέχρι το τέλος. Εκτός από το κυρίως σενάριο, το οποίο θέλει περίπου 30 ώρες για να ολοκληρωθεί, μπορούμε να καταπιαστούμε και με κάποιες προαιρετικές ασχολίες, με σημαντικότερη την αναζήτηση των Lucky Emblems, που αν και κάποιες φορές γίνεται αγγαρεία, είναι συνολικά ευχάριστη. Στο Kingdom hearts 3 βλέπουμε τη Square που ξέρουμε και αγαπάμε: γεμάτη charm, ψυχή και mini-games.

Στη δομή και το level design, μπορεί να υπάρχουν προβλήματα, οπτικά όμως, το Kingdom Hearts 3 διαπρέπει. Παίζαμε τα παλιά παιχνίδια της σειράς και αναρωτιόμασταν πώς θα είναι όταν τα video games έχουν φτάσει την ποιότητα των ταινιών της Disney. Ιδού, λοιπόν, έτσι θα ήταν. Τα γραφικά του Kingdom Hearts 3, παρότι υστερούν έναντι εκείνων των CGI ταινιών, είναι πλέον πολύ κοντά. Το μόνο εμφανές ψεγάδι βρίσκεται στον φωτισμό. Κατά τα άλλα, η πραγματική πολύ υψηλή ποιότητα των γραφικών, σε συνδυασμό με μερικά έξυπνα τεχνάσματα, δημιουργούν την εντύπωση πως αυτό που βλέπουμε είναι εφάμιλλο μιας ταινίας.

Τα transitions μεταξύ cutscenes και gameplay είναι τόσο έξυπνα στημένα που η διαχωριστική γραμμή είναι θολή και νιώθουμε ότι παίζουμε μέσα στους αγαπημένους κόσμους της Disney. Φυσικά, το εικαστικό στυλ διαφοροποιείται ανάλογα με τον κόσμο στον οποίο βρισκόμαστε, άλλοτε πιο διακριτικά και άλλες φορές, όπως με την απροσδόκητα ρεαλιστική απεικόνιση στους Πειρατές της Καραϊβικής, πιο έντονα. Επίσης, τα οπτικά εφέ κλέβουν συνεχώς την παράσταση, ποσοτικά και ποιοτικά. Τα particles χορεύουν συνεχώς, ενώ χρώματα, ακτίνες και όλων των ειδών οι εκρήξεις κατακλύζουν την οθόνη. Τα animations και οι υφές ακολουθούν και οι χαρακτήρες δείχνουν πολύ πειστικοί και τα περιβάλλοντα εντυπωσιακά.  Επίσης, έχει γίνει εξαίσια δουλειά όσον αφορά τον σχεδιασμό των λογοτύπων, των loading screens, των menus και, συνολικά, η εικαστική επιμέλεια πραγματικά εντυπωσιάζει.

Ο οπτικός τομέας, παρά τα εντυπωσιακά του στοιχεία, έχει μερικά προβλήματα. Κάποιες φορές παρατηρούνται θέματα shimmering και aliasing, ενώ και το draw distance ενίοτε αποσπά την προσοχή με ξαφνικά texture pop-ins. Τα frames, επίσης, δυσκολεύονται να διατηρήσουν σταθερό ρυθμό, ιδιαίτερα σε στιγμές που γίνεται χαμός στην οθόνη. Όμως, όσα προβλήματα και αν υπάρχουν, το συνολικό αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Ακόμα, το Kingdom Hearts 3 δεν παρουσιάζει gitches ή άλλα αντίστοιχα τεχνικά προβλήματα και όλα κυλούν ομαλά. Βρήκαμε ακριβώς ένα bug, το οποίο ήταν εντελώς ασήμαντο.

Ηχητικά, το Κingdom Hearts 3 είναι πολύ ευχάριστο. Οι μελωδίες από γνωστές ταινίες αγγίζουν ευαίσθητες χορδές και η original μουσική είναι εξαιρετική. Η Utada Hikaru μάς δίνει μερικά αξιοπρόσεκτα τραγούδια, ενώ οι ηθοποιοί δεν απογοητεύουν ποτέ, ακόμα και όταν αντικαθιστούν φωνές που έχουν συνδεθεί πλέον με τους χαρακτήρες. Το μόνο μας παράπονο είναι ότι η χρήση του ήχου στις κομβικές στιγμές μπορούσε να είναι πιο εύστοχη, καθώς πολλές φορές η μουσική δεν ακολουθεί τα highs και τα lows του σεναρίου και της δράσης, μα απλώς δρα ως μουσικό χαλί.

Συμπέρασμα

Το Kingdom Hearts 3, λοιπόν, είναι εδώ. Κατάφερε να κλείσει κενά της τεράστιας ιστορίας της σειράς, να μας συγκινήσει και να μας θυμίσει τα παιδικά μας χρόνια. Κατάφερε, όμως, να κοιτάξει και μπροστά, εδραιώνοντας την ταυτότητα του franchise ακόμα περισσότερο. Το gameplay, δυστυχώς, είναι σε αρκετά σημεία απαρχαιωμένο. Όμως, στο Kingdom Hearts, το παν είναι το συναίσθημα και το τρίτο κεφάλαιο τα πάει εξαιρετικά εδώ. Παρά τα στραβοπατήματά του, δεν υπάρχει αμφιβολία: το Kingdom Hearts 3, αποφεύγοντας κόλπα και τεχνάσματα, είναι ένα υπέροχο παιχνίδι, γεμάτο ψυχή, χαρακτήρα και όλα όσα ήθελαν οι fans της σειράς.

Βαθμολογία:  8/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019, 22:01