Οι αποστολές smartphone στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 12% σε ετήσια βάση κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint Research, με την εταιρεία να προβλέπει περαιτέρω προκλήσεις στο μέλλον λόγω της επιδείνωσης του μακροοικονομικού και γεωπολιτικού περιβάλλοντος.

Η υπηρεσία Market Monitor της Counterpoint Research κατέγραψε 49 εκατομμύρια αποστολές στην Ευρώπη κατά το 1ο τρίμηνο, τις χαμηλότερες στην περιοχή από το 2013, που προκλήθηκαν από διάφορους παράγοντες όπως οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων, τα lockdown που σχετίζονται με τον Covid-19 στην Κίνα, η επιδείνωση της οικονομίας και η έναρξη του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχολιάζοντας την πτώση, ο αναπληρωτής διευθυντής της Counterpoint Research, Jan Stryjak, πιστεύει ότι οι παράγοντες που προκαλούν την πτώση «έχουν επιδεινωθεί από τις νέες οικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις».

«Τα αυξανόμενα επίπεδα πληθωρισμού σε όλη την Ευρώπη επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες», είπε, σημειώνοντας ότι η Samsung και η Apple, που ήταν στην πρώτη και στην τρίτη θέση αντίστοιχα στις πωλήσεις smartphone στη Ρωσία, σταμάτησαν όλες τις αποστολές στη χώρα τον Μάρτιο του 2022.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Stryjak πρόσθεσε ότι και οι δύο προμηθευτές αποτελούν περίπου το ήμισυ των συνολικών αποστολών smartphone της Ρωσίας, αλλά αντιπροσωπεύουν μόνο το 6 τοις εκατό των συνολικών ευρωπαϊκών αποστολών.

«Οι συνέπειες της απόσυρσής τους είναι, επομένως, ακόμη σχετικά μικρές σε περιφερειακή κλίμακα. Ωστόσο, ο αντίκτυπος του πολέμου μπορεί να αναπτύξει ευρύτερες προεκτάσεις εάν οδηγήσει σε μείωση της διαθεσιμότητας νέων υλικών, αύξηση των τιμών, περαιτέρω πληθωριστικές πιέσεις ή/και αποχώρηση άλλων πωλητών από τη Ρωσία», δήλωσε ο Stryjak.

Η Counterpoint Research αναμένει ότι η συνολική κατάσταση θα επιδεινωθεί πριν βελτιωθεί, αναφέροντας επίσης την απειλή της ύφεσης σε πολλές χώρες. Οι ετήσιες αποστολές αναμένεται να μειωθούν «για τα επόμενα τρίμηνα», σημείωσε η ερευνητική εταιρεία, ειδικά κατά το δεύτερο τρίμηνο.

Η Samsung ήταν στην κορυφή των ευρωπαϊκών αποστολών κατά το πρώτο τρίμηνο, με μερίδιο αγοράς 35%, με πτώση 16 τοις εκατό.

Η Apple ήταν στη δεύτερη θέση με 25%, σημειώνοντας πτώση 6% και η Xiaomi ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα, φτάνοντας το 14%.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης