Σαφέστατα τα τελευταία χρόνια το τοπίο στην ηλεκτρονική ψυχαγωγία έχει αλλάξει πολύ από αυτό που ίσχυε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας. Οι απαιτήσεις των χρηστών έχουν διαφοροποιηθεί, η γκάμα των gamers έχει «απλωθεί» σε πολλαπλά είδη παιχνιδιών, τα gadget ποικίλλων λειτουργιών έχουν πλημμυρίσει την αγορά, το Internet βρίσκεται παντού είτε ενσύρματο είτε ασύρματο, το iPhone και το «τάραγμα» στα -έως την έλευσή του λιμνάζοντα- νερά της βιομηχανίας, είναι στοιχεία που υποδεικνύουν την μετάλλαξη / μετάβαση σε ένα διαφορετικό σκηνικό από αυτό που γνωρίζουμε.
Πολλές εταιρείες στην μεταβατική αυτή πορεία έχουν κλείσει, άλλες έχουν συγχωνευθεί, ενώ αρκετές αντιλήφθηκαν ότι πρέπει να αναδιοργανωθούν εάν θέλουν να διατηρήσουν την θέση τους στην αγορά, ή για να το θέσουμε σε πιο πραγματικά μεγέθη, για να παραμείνουν στην αγορά.
Σε μία συνέντευξή του στην Nikkei Electronics Asia ο CEO της Sony, sir Howard Stringer, αναφέρθηκε στην παρούσα κατάσταση της εταιρείας που προεδρεύει και το πόσο απαιτείται να αλλάξει / εγκλιματιστεί / αναδιοργανωθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Απαιτήσεις που δεν προέρχονται από μεγάλα στελέχη, ούτε από τις πιέσεις άλλων μεγάλων εταιρειών.
Οι απαιτήσεις αυτές, κατά τον Stringer, προέρχονται από τον ίδιο τον καταναλωτή, ο οποίος μάλιστα χαρακτηρίζεται από τον πρόεδρο ως ο «Βασιλιάς» και όχι όπως ίσχυε μέχρι πρότινος, όπου οι «Βασιλείς» ήταν οι επιστήμονες μηχανικοί.
Έτσι ως εταιρεία θα πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που χειριζόμαστε τα προϊόντα μας, κάτι δύσκολο με την «κάθετη διαχείριση» προϊόντων που χρησιμοποιεί η Sony, αλλά όχι ακατόρθωτο.
Στην νέα πορεία λοιπόν της εταιρείας, ο πρόεδρος παραδέχτηκε ότι «αναπτύξαμε μια νέα,
απίστευτη τεχνολογία για το Playstation 3, αλλά το κόστος ήταν μεγάλο. Έχουμε υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση όμως τώρα, εξελίσσοντας το Playstation 3 σε μία πλατφόρμα για Διαδικτυακές υπηρεσίες. […] Αυτό σημαίνει ότι το PS3 από «κλειστού τύπου» γίνεται «ανοικτού».
Έπειτα θα αναπτύξουμε το Playstation Network να «τρέχει» σε hardware πέραν του Playstation 3, καθώς παραμένοντας αποκλειστικά σε αυτό περιορίζουμε την πελατειακή βάση του Playstation Network μόνο σε όσους έχουν ένα PS3.».
Εν συνεχεία αναφέρθηκε στο πετυχημένο εγχείρημα της αντιπάλου εταιρείας Nintendo (με πολλά περισσότερα χρόνια εμπειρίας στην ηλεκτρονική ψυχαγωγία από την Sony αλλά και από την Microsoft) και της κονσόλας της το Wii: «Το Wii είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα.
Δεν χρησιμοποίησαν κάποια νέα τεχνολογία, απλά συνειδητοποίησαν ότι υπήρχε ενδεχόμενη ζήτηση (σ.σ. από τους καταναλωτές) για κάτι το διαφορετικό από τα συνήθη βιντεοπαιχνίδια και επίσης το πώς θα ικανοποιήσουν διαφορετικές ηλικιακές ομάδες.
Έτσι πέτυχαν αποτελέσματα που το Playstation 3 δεν κατάφερε, όπως επί παραδείγματι η δημιουργία κερδών από τις πωλήσεις μηχανημάτων (σ.σ. η Sony ακόμα ζημιώνεται οικονομικά για κάθε κονσόλα που αγοράζει ένας χρήστης, λόγω υψηλού κόστους κατασκευής κάθε PS3, ακριβώς λόγω της καινοτομικής τεχνολογίας που διαθέτει).
Τι ακριβώς επιφυλάσσει το μέλλον για το PS3, το Playstation Network και εν γένει τον κολοσσό Sony; Ο καιρός θα δείξει…(περισσότερες πληροφορίες: http://techon.nikkeibp.co.jp/article/HONSHI/20090427/169423/?P=1)

