Ανταγωνιστές ή συνεργάτες; Το ερώτημα αυτό φαίνεται να απασχολεί τα ηγετικά στελέχη των λιμένων Αμβούργου και Μπρεμερχάβεν, καθώς μελέτη του ΟΟΣΑ κάνει λόγο για τις αυξομειώσεις στην κίνηση και κινητικότητα των εν λόγω λιμένων κατά το τελευταίο διάστημα όπου η παγκόσμια οικονομία δοκιμάζεται από την κρίση.

Ως γνωστόν, τα γερμανικά λιμάνια έχουν αποδυθεί στον υπέρ πάντων αγώνα, προκειμένου όχι μόνο να μην χάσουν κινήσεις αλλά και να τις αυξήσουν ανεξαρτήτων αν η Ευρωζώνη και όχι μόνο δοκιμάζεται από την οικονομική κρίση. Το 2011, το Αμβούργο επανήλθε στη δεύτερη ευρωπαϊκή θέση στους λιμένες δυναμικότητας container 9 εκατ. teu.

Για λίγο μόνο υποχώρησε στη τρίτη θέση πίσω από το λιμάνι της Αμβέρσας, μετά τη κατάρρευση της ρωσικής αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το μερίδιο αγοράς του Αμβούργου, μεταξύ των Β.Δ ευρωπαϊκών λιμένων, αυξήθηκε από 13% το 1980 σε 26% το 2005, αλλά η παγκόσμια κρίση είχε «ισχυρό αρνητικό αντίκτυπο» στα μεγέθη των κορυφαίων γερμανικών λιμένων περισσότερο από ότι για άλλα Β.Δ ευρωπαϊκά λιμάνια.

“Ως αποτέλεσμα, τα μερίδια αγοράς μειώθηκαν και τώρα διαμορφώνονται στο 23,7% για τα εμπορευματοκιβώτια και στο 14,9% για το σύνολο του φορτίου. Τα ετήσια ποσοστά ανάπτυξης 2001-2010 ήταν 2,9%, με τα αντίστοιχα ποσοστά των βασικών ανταγωνιστών του να διαμορφώνονται στο 3,7% για το Ρότερνταμ και στο 4,4% για την Αμβέρσα”, αναφέρει η έκθεση.

Στις παρατηρήσεις του για το Αμβούργο η μελέτη προτείνει ένα αναπτυξιακό, λιμενικό πλάνο για το μέλλον και αναδιάρθρωση του λιμενικού χώρου, όπως το Central Terminal Steinwerder.

Μάλιστα προτείνει τη συνεργασία των λιμένων Αμβούργου και Μπρεμερχάβεν σε “κατάλληλα πεδία” δράσης, υπογραμμίζοντας ότι τα δύο λιμάνια αλληλοσυμπληρώνονται με τρόπο που θα μπορούσε να αποβεί αμοιβαία επωφελής.

 

Πηγή: the sea nation

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης