Με ιδιαίτερη προσοχή μελετά η COSCO τα επόμενα βήματα της, με στόχο την περαιτέρω εμπλοκή της στις ιδιωτικοποιήσεις που σχεδιάζει η κυβέρνηση Σαμαρά τους επόμενους μήνες.
Σε συνέντευξη του στην ηλεκτρονική έκδοση της αγγλόφωνης κινεζικής εφημερίδας People’s Daily , o Διευθύνων Σύμβουλος της PCT S.A., θυγατρικής της COSCO, κ. Fu Chengqiu, αναφέρει ότι η κινεζική πλευρά περιμένει τις κινήσεις και τις αποφάσεις της νέας κυβέρνησης στην Ελλάδα για να προχωρήσει στη λήψη περαιτέρω αποφάσεων.
«Μετά την επιτυχή εξέλιξη της επένδυσης μας στο κοντέινερ τέρμιναλ του Πειραιά, μέσο της PCT S.A., η Ελληνική πλευρά, έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για ενίσχυση των επενδύσεων της COSCO στην Ελλάδα», αναφέρει ο κ. Fu, προσθέτοντας πως, «εκτός από την COSCO και άλλες κινεζικές εταιρίες ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τα σχέδια που προβλέπουν την ιδιωτικοποίηση Ελληνικών κρατικών επιχειρήσεων αξίας περίπου 50 δις ευρώ.
Η COSCO συνέχισε ο κ. Fu, έχει ήδη δείξει από παλιά ενδιαφέρον για την κατασκευή ενός κέντρου διαχείρισης φορτίων (Θριάσιο Πεδίο), το κόστος κατασκευής του οποίου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 280 εκατομμύρια ευρώ.
Μας ενδιαφέρει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ
Εκτός όμως από το Θριάσιο Πεδίο ο κ. Fu, επισημαίνει ότι η COSCO διατηρεί ζωηρό ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά η οποία όπως εκτιμά θα δημιουργήσει μια νέα δυναμική για το σύνολο των δραστηριοτήτων του λιμένα, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η κρουαζιέρα, η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, η διαχείριση των ακινήτων, αλλά και των άλλων χώρων που βρίσκονται εντός της λιμενικής ζώνης, αλλά ακόμη και της Προβλήτας 1.
Σύμφωνα με τον Fu, η διοίκηση της COSCO έχει δώσει ήδη εντολή να πραγματοποιηθεί μια μελέτη σκοπιμότητας σχετικά με τη χρηματοδότηση διαφόρων έργων η αξία των οποίων ανέρχεται σε πρώτη φάση στα 300 εκατ. ευρώ.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως η μελέτη αυτή εξετάζει τις κινεζικές επενδύσεις και κάτω από το πρίσμα της εξόδου της Ελλάδος από την Ευρωζώνη.
“Έχουμε επεξεργαστεί πολλά σενάρια που καταλήγουν σε διαφορετικά πακέτα επενδυτικών λύσεων, ενώ είμαστε προετοιμασμένοι και για το χειρότερο δυνατό σενάριο”, δήλωσε ο κ. Fu, ο οποίος ωστόσο δεν θέλησε να δώσει καμιά άλλη συμπληρωματική πληροφορία για τα σενάρια αυτά.
Παρά το γεγονός πως η Ελλάδα βρίσκεται στη δίνη μιας ανεξέλεγκτης οικονομικής κρίσης ο κ. Fu, υπογράμμισε ότι η κινεζική πλευρά δεν έχει χάσει την πίστη της και εξακολουθεί να θεωρεί τον Πειραιά ως πύλη ζωτικής σημασίας για τις θαλάσσιες μεταφορές με προορισμό την Ευρώπη.
«Τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα του λιμανιού, και οι ποιοτικές υπηρεσίες που προσφέρονται από εμάς, έχουν συμβάλλει καθοριστικά στο να αυξάνεται δυναμικά το μεταφορικό έργο σε μια εποχή βαθιάς κρίσης», είπε.
Πρόσθεσε δε ότι στόχος είναι να ενισχυθεί η ετήσια δυναμικότητα του Πειραιά σε 3,7 εκατομμύρια TEUs και να μετατρέψει το λιμάνι σε ηγέτη στη Μεσόγειο, αλλά και έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους διαμετακομιστικού εμπορίου στην Ευρώπη.
Όσον αφορά την Προβλήτα 3 o κ. Fu, υπογράμμισε ότι στόχος της επένδυσης της COSCO είναι δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που θα επιτρέπουν ακόμη και σε πλοία μεταφορικής ικανότητας 18.000 κοντέινερ να την προσεγγίζουν με ασφάλεια και άνεση για να εκτελέσουν εργασίας φορτο-εκφόρτωσης.
Κλείνοντας τη συνέντευξη του επανέλαβε ότι η COSCO απολαμβάνει της εκτίμησης και του σεβασμού της Ελλάδος, στοιχεία που την φέρνουν στην πρώτη θέση μεταξύ των ξένων εκείνων εταιριών που θα συμμετέχουν δυναμικά στην σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση 22 Ελληνικών κρατικών επιχειρήσεων.

