Σε μια εποχή που η κρίση μαστίζει την παγκόσμια οικονομία, άρα και την ναυτιλία ο παράγοντας ψυχολογία είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Όπως λίγο πριν τις εκθέσεις της “δικής” μας τρόικας και την αναμονή της δόσης, οι διάφοροι οίκοι αξιολόγησης “παίζουν” με τις αγορές και τα…νεύρα μας, έτσι και στην ναυτιλία οι απόψεις ισχυρών του κλάδου, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα.

Ο πρόεδρος της   Cosco, capt. Wei Jiafou, στο World Shipping Summit 2012 στην Κίνα, δήλωσε πως η ανάκαμψη της αγοράς είναι απίθανο να συμβεί μέσα στα επόμενα 3 χρόνια και κάλεσε το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας να σταματήσει να επεκτείνει τον παγκόσμιο στόλο.

«Οφείλουμε να επισημάνουμε, ότι μας ξένισε λίγο η ανωτέρω δήλωση, ιδιαίτερα προερχόμενη από τον Πρόεδρο της Cosco, σε μία περίοδο όπου τα ναυπηγεία της Κίνας «διψάνε» για παραγγελίες αλλά και το ότι το υφιστάμενο πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς είναι από αθρόες παραγγελίες που μπήκανε την περίοδο 2007-2009» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA

Σύμφωνα με ανακοινώσεις του China State Shipbuilding Corporation, το 50% των ναυπηγείων θα κλείσει τα επόμενα 2-3 χρόνια, ενώ τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από το China Association of National Shipbuilding Industry, οι παραγγελίες για το 2012 ανέρχονται στους 11,64 εκατομμύρια τόνους δηλαδή μείωση κατά 50,7% από το 2011. Αντίστοιχα, οι συνολικές παραγγελίες πλοίων προς παράδοση, από προηγούμενα έτη μέχρι σήμερα, είναι στους 123,48 εκατομμύρια τόνους, παρουσιάζοντας μία μείωση κατά 29,9% από τον προηγούμενο χρόνο.

«Από τα ανωτέρω στοιχεία, αποδεικνύεται εμπράκτως η «εκλογίκευση» των πλοιοκτητών σχετικά με νέες παραγγελίες, βέβαια ανασταλτικός παράγοντας είναι και η έλλειψη χρηματοδότησης, με ορισμένους βέβαια να αντιμετωπίζουν την κρίση αυτή σαν ευκαιρία και να προχωρούν με σύνεση σε παραγγελίες ECO πλοίων» επισημαίνει ο G.Moundreas.

Οι δηλώσεις αυτές του Mr Cosco, έρχονται σε μια περίοδο που στην Ελλάδα η εταιρεία του, καταγράφει έσοδα περίπου 70 εκ. δολαρίων το 6μηνο.

Παράλληλα, μέσα σε ένα χρόνο ο κινεζικός όμιλος πέτυχε να διπλασιάσει σχεδόν το φορτίο που διακίνησε μέσω του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του στο λιμάνι του Πειραιά και ουσιαστικά να εκπληρώσει τέσσερις μήνες νωρίτερα τη συμβατική του υποχρέωση το 2012 να έχει διακινήσει από την Ελλάδα 1,4 εκατ. teus.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Cosco Pacific που διαχειρίζεται το ΣΕΜΠΟ, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου μέσω του Πειραιά διακινήθηκαν 1.387.000 κοντέινερ ενώ στο αντίστοιχο διάστημα το 2011 είχαν διακινηθεί περί τις 700.000, πρόκειται για αύξηση 98,4%.

Ακόμα με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου του 2012 που ανακοίνωσαν πρόσφατα οι Κινέζοι, ο Πειραιάς τους απέφερε έσοδα 69,5 εκατ. δολαρίων όταν από όλα τα τέρμιναλ τα έσοδα τους ανέρχονταν στα 165 εκατ. δολάρια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης