Η σλοβακική εταιρεία Aeromobil, ανακοίνωσε στο πλαίσιο της έκθεσης του Μονακό, ότι είναι πλέον έτοιμη να δεχθεί παραγγελίες για το Flying Car, το πρωτοποριακό υβρίδιο αυτοκινήτου και αεροπλάνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πρώτα ιπτάμενα οχήματα αναμένεται να παραδοθούν στους πελάτες το 2020, με το κόστος αγοράς να κυμαίνεται από 1,2 έως 1,5 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η κατασκευάστρια εταιρεία από τη Σλοβακία, σχεδιάζει να παράγει σε πρώτη φάση 500 μονάδες του AeroMobil Flying Car.

Το διθέσιο υβρίδιο συνδυάζει την δυναμική εμφάνιση, την άνεση, τις επιδόσεις σπορ μοντέλου και την «ελευθερία» της πτήσης. Το μήκος του είναι περίπου 6 μέτρα, το πλάτος με κλειστά φτερά στα 2,2μ. και με ανοικτά στα 8,8μ. Μετατρέπεται γρήγορα και εύκολα από αεροπλάνο σε όχημα και αντίστροφα, με τα φτερά να διπλώνουν όπως των εντόμων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 160 χλμ./ώρα στον δρόμο και αρκετά περισσότερα στον αέρα, με την εμβέλεια να αγγίζει τα 750 χιλιόμετρα. Η χαμηλότερη ταχύτητα πτήσης είναι τα 60 χλμ./ώρα.

Ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου μέσου είναι υποχρεωμένος να το απογειώνει από αεροδιάδρομο και όχι από τον δημόσιο δρόμο. Θα πρέπει να διαθέτει άδεια οδηγού και πιλότου, με το υβρίδιο να υπόκειται στους κανονισμούς που διέπουν τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τα αεροπλάνα. 

Φυσικά, για την κυκλοφορία του, πρέπει να δοθούν οι κατάλληλες άδειες από τις δημόσιες αρχές κάθε χώρας. Αυτό είναι και το σημαντικότερο πρόβλημα, καθώς πρόκειται για θέμα ασφαλείας. Έτσι, οι κυβερνήσεις που ήδη πρέπει να ρυθμίσουν τη χρήση και λειτουργία των μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων (drones) και των αυτόνομων αυτοκινήτων, θα έχουν ένα πρόσθετο πονοκέφαλο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό που πρέπει να εξεταστεί είναι ο έλεγχος της ταυτόχρονης εναέριας κυκλοφορίας εκατοντάδων τέτοιων ιπτάμενων οχημάτων πάνω από τις πόλεις. Οι αναλυτές προβλέπουν ωστόσο, ότι σε πρώτη φάση, μέσα μεταφοράς όπως το AeroMobil θα χρησιμοποιούνται για λόγους αναψυχής και επίδειξης, από ανθρώπους με υψηλό εισόδημα και μεγάλη έκταση γης εκτός πόλης.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης