Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Την εμπορική τους πορεία στην ελληνική αγορά ξεκίνησαν τα καινούρια Dacia Sandero Streetway και Stepway,δύο ξεχωριστά και αξιόπιστα αυτοκίνητα της ρουμάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της γαλλικής Renault.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αμφότερα βασίζονται σε νέα πλατφόρμα, έχουν αυξημένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια και εξοπλίζονται με νέους κινητήρες βενζίνης και διπλού καυσίμου (βενζίνης – υγραερίου). Πριν από λίγα 24ωρα έκαναν τα πρώτα τους χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους. Ωστόσο ακόμη δεν τα έχουμε δοκιμάσει για να σας πούμε τις εντυπώσεις μας και θα αρκεστούμε στις ανακοινώσεις των Γάλλων.

Οι μηχανικοί υποστηρίζουν ότι το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT αλλά και το ολοκαίνουριο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων συνεργάζονται άριστα με τους κινητήρες των δύο μοντέλων.
Με το νέο αυτόματο κιβώτιο CVT (Continuously Variable Transmission), η επιτάχυνση είναι ομαλή. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σχεδόν ανεπαίσθητα. Σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0 TCe 90, επιτυγχάνεται χαμηλότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές του CO2 (έως – 11%).

Τα νέα Dacia Sandero Streetway θα ικανοποιήσουν τους αγοραστές οι οποίοι δεν έχουν σκοπό να κάνουν αγορά με πολλά χρήματα. Ας μην ξεχνάμε ότι η τιμή του STREETWAY 1.0 SCe 65hp LIFE ξεκινάει από 11.980  ευρώ και η τιμή του STEPWAY 1.0 TCe 90hp LIFE από 14.380 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εξωτερικά τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, σχήματος «Y» προσδιορίζουν την τεχνοτροπία που θα ακολουθήσει η Dacia στη νέα της σχεδιαστική ταυτότητα. Στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων υπάρχουν οι  μπροστινοί LED προβολείς που έχουν βελτιώσει την εμβέλεια της δέσμης κατά 37% και κατά 9% το εύρος, σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. 

Έχει τονισμένους τους ώμους και τους θόλους των τροχών ,οι γραμμές του είναι πιο ρευστές, χάρη στην πιο αεροδυναμική τοποθέτηση του παρ-μπριζ, τη χαμηλότερη γραμμή οροφής (κατά 1 εκ.), αλλά και της κεραίας, που είναι, πλέον, τοποθετημένη στο πίσω μέρος της οροφής. 

Εξαιτίας των πιο φαρδιών μετατροχίων αλλά και των μεγάλων τροχών δείχνει χαμηλότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Ωστόσο η απόσταση από το έδαφος παραμένει ίδια (133 χλστ. με φορτίο) με το προηγούμενο μοντέλο.

Εσωτερικά βελτιώθηκε σημαντικά σε όλα τα επίπεδα. Έχει ολοκαίνουργιο  ταμπλό που είναι ακόμα πιο εργονομικό. Αναβαθμισμένα είναι τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις πόρτες και στις ταπετσαρίες. Τα νέα SANDERO STREETWAY και STEPWAY φιλοξενούν πίσω άνετα τρείς ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 410 λίτρα. 

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση. Το κάθισμα εκτός από το μήκος (μπροστά πίσω) ρυθμίζεται και στο ύψος (+/- 35χλστ.). Αντίστοιχη ρύθμιση γίνεται και στο τιμόνι (+/- 2,1 ° και +/- 25χλστ).
Όλα σχεδιάστηκαν με βάση τις απαιτήσεις των αγοραστών. Οι Γάλλοι σχεδιαστές μελέτησαν κάθε παρατήρηση που έκαναν οι προηγούμενοι αγοραστές και βελτίωσαν όλα όσα έχουν σήμερα τα δύο μοντέλα.

Από την ενσωματωμένη ψηφιακή οθόνη, το τιμόνι με χειριστήρια cruise control ,την αυτόματη ενεργοποίηση στα φώτα ακόμη και τη βάση για τα smartphone. Με τις τροποποιήσεις που έκαναν η προσοχή του οδηγού δεν αποσπάται. ( Για  πρώτη φορά σε μοντέλο Dacia, προσφέρεται και ηλεκτρική, γυάλινη ηλιοροφή).

Η  κονσόλα διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της.Η σύνδεση μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω Bluetooth και να αξιοποιηθούν τα λογισμικά  Android Auto και Apple CarPlay για smartphone. Παράλληλα, μέσω μιας νέας εντολής στο interface του συστήματος, παρέχεται πρόσβαση σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Το σύστημα πολυμέσων παρέχει ενσωματωμένη λειτουργία δορυφορικής πλοήγησης και ασύρματη σύνδεση μέσω των λογισμικών Apple CarPlay και Android Auto. Το ηχοσύστημα συνδυάζεται με έξι ηχεία.  

Και οι δύο εκδόσεις περιλαμβάνουν στο στάνταρ εξοπλισμό τους ,έξι αερόσακους, ζώνες ασφαλείας με περιοριστή φορτίου, προεντατήρες για τις ζώνες οδηγού και συνοδηγού και σύστημα κλήσης επείγουσας ανάγκης.

Στον δρόμο

Η οδήγηση είναι ακόμη πιο εύκολη. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι τώρα πιο κοντός ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση.

Από 11.980 ευρώ ξεκινούν οι τιμές Στις νέες εκδόσεις οι ελιγμοί κατά τη στάθμευση γίνονται ακόμη πιο εύκολες.Τα νέα SANDERO και στις δύο εκδόσεις (STREETWAY και STEPWAY) είναι ευκολοδήγητα ακόμη και σε στενούς δρόμους. Οικονομικά όχι μόνο στην αγορά αλλά και στην κατανάλωση καυσίμων.

Είναι τα πρώτα μοντέλα της Dacia που χρησιμοποιούν τη νέα, αρθρωτή πλατφόρμα CMF του Groupe Renault που εξασφαλίζουν αυξημένη ακαμψία και στιβαρότητα.Η δομή έχει ενισχυθεί στο διαμέρισμα του κινητήρα, με νέους συνδέσμους και βάσεις στο κάτω μέρος, αλλά και στην καμπίνα των επιβατών.

Οι αισθητήρες μπορούν να αναγνωρίσουν από πριν μία πλάγια σύγκρουση και να ενεργοποιήσουν έγκαιρα τους αερόσακους τύπου κουρτίνας και τους πλευρικούς, που είναι σχεδιασμένοι για την προστασία του στήθους, της κοιλιακής χώρας και του κεφαλιού των επιβατών. 

Διαθέτουν νέο εμπρός άξονα, με μπράτσα τετραγωνικής διατομής. Οι νέες βάσεις του κινητήρα ελαχιστοποιούν τους κραδασμούς που περνούν στην καμπίνα των επιβατών Η σταθερότητα έχει βελτιωθεί και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει με στόχο την καλύτερη απόκριση του αυτοκινήτου στις στροφές.. 
 

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

•    Ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assist)
•    Ειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning) 
•    Υποβοήθηση στάθμευσης: το σύστημα περιλαμβάνει τέσσερεις αισθητήρες ραντάρ εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας 
•    Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill start assist) 

Οι  κινητήρες των νέων SANDERO STREETWAY & STEPWAY πληρούν τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων, Euro 6D-Full, που ισχύουν από 1 Ιανουαρίου του 2021. 

•    1.0 SCe 65 (μόνο στο Νέο SANDERO STREETWAY): ατμοσφαιρικός, 3κύλινδρος, 1 λίτρου, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
•    1.0 TCe 90: turbo, 3κύλινδρος, 1 λίτρου, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο CVT.
•    1.0 TCe 100 LPG: turbo, 3κύλινδρος, 1 λίτρου, διπλού καυσίμου (βενζίνης- υγραερίου), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

H γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει σύνολα βενζίνης και διπλού καυσίμου (βενζίνης – υγραερίου), για χαμηλή κατανάλωση. Η αυτονομία με το υγραέριο είναι έως 1.500 χλμ.

Η τιμή στη βασική έκδοση ξεκινάει από 11.980 ευρώ ενώ η Renault δίνει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Βρήκαμε τα πρώτα Dacia Sandero νέας γενιάς που ήρθαν στην Ελλάδα

Πρώτες εικόνες από το νέο SUV της Dacia

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης