Του Λουκά Παπαλάμπρου

Εντυπωσιακό, ακραίο, φουτουριστικό, ανυπέρβλητο, τεχνολογικά προηγμένο. Το Project One άφησε άναυδους τους πάντες κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πρεμιέρας, στην έκθεση της Φρανκφούρτης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί, η Mercedes παρουσίασε επίσημα το νέο της δημιούργημα, το οποίο έχει χαρακτηριστεί από την ίδια, ως το πιο συναρπαστικό όχημα δρόμου όλων των εποχών. Τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου έκανε ο CEO της Daimler, Dieter Zetsche, ενώ αυτός που το ανέβασε στη σκηνή ήταν ο σούπερ σταρ της F1, Lewis Hamilton.

Η F1 σε δημόσιο δρόμο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Project One θεωρείται το απόλυτο hypercar. Κάθε κομμάτι του εξελίχθηκε και αναπτύχθηκε από το τμήμα AMG σε συνεργασία με τους μηχανικούς της ομάδας από τη Formula 1. Η αεροδυναμική του είναι απίστευτη, διαθέτοντας ενεργούς αεραγωγούς από το καπό έως τα φτερά, την οροφή, το πίσω τμήμα, ακόμη και στο πάτωμα. Ο κεντρικός διαχύτης είναι τεράστιος, το πτερύγιο τύπου καρχαρία δεσπόζει στο αμάξωμα, με την εισαγωγή αέρα στην οροφή αγωνιστικού τύπου να ολοκληρώνει την εικόνα.

Όλο το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και άλλα εξωτικά υλικά, ακολουθώντας πιστά τη φιλοσοφία των μονοθεσίων της F1.

Από carbon είναι και η καμπίνα, με τα φαντασμαγορικά καθίσματα, το κεντρικό τούνελ και το τιμόνι, να προέρχονται κατευθείαν από τους αγώνες. Φυσικά, το εσωτερικό είναι αυστηρώς διθέσιο, με το τιμόνι και τα πεντάλ να ρυθμίζονται ανάλογα το σωματότυπο του ιδιοκτήτη.

Αψεγάδιαστο

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο οθόνες, από όπου και προβάλλονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Τα κουμπιά και οι διακόπτες στο τιμόνι έχουν εμπνευστεί από τα αντίστοιχα στα μονοθέσια της F1, δίνοντας τη δυνατότητα ελέγχου και παραμετροποίησης των συστημάτων πρόσφυσης, DRS, Boost και άλλων, με μία κίνηση. 

Τροφοδοτείται από το ίδιο υβριδικό σύνολο που είχε η W06 των Hamilton και Rosberg, συνδυάζοντας τον V6 1.6 Turbo κινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα ηλεκτρικό turbo και σύστημα KERS, επιτυγχάνοντας θερμοδυναμική απόδοση 43%. Η συστοιχία μπαταριών είναι ίδια με αυτή που υπάρχει στο μονοθέσιο της F1, αλλά περιέχει περισσότερες κυψέλες και ζυγίζει 100 κιλά, περίπου.

Η μονάδα ισχύος είναι αρκετά πολύπλοκη και το προσδόκιμο ζωής υπολογίζεται στα 50.000 χιλιόμετρα. Μετά απαιτείται ανακατασκευή ή αντικατάσταση.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 8 σχέσεων και έχει αναπτυχθεί ειδικά για το Project One. Το hypercar είναι ουσιαστικά τετρακίνητο, με τη συνολική απόδοση να ξεπερνά τους 1.000 ίππους. Ακόμη δεν υπάρχουν πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά, ωστόσο, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα 0-100 επιτυγχάνονται σε περίπου 2,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα.   

Πόσοι θα το πάρουν και πόσο θα πληρώσουν

Παρά τις εξωπραγματικές επιδόσεις και την «ψαρωτική» εμφάνιση του αυτοκινήτου, ο επικεφαλής της Mercedes-AMG ισχυρίστηκε ότι δεν είναι τόσο δύσκολο στην οδήγηση. Βέβαια, πριν το πάρουν στα χέρια τους οι τυχεροί πελάτες, θα κληθούν να κάνουν κάποια μαθήματα οδήγησης από επαγγελματίες και να λάβουν μέρος στα απαραίτητα προγράμματα εκπαίδευσης.

Οι δοκιμές του Project One θα ξεκινήσουν τις επόμενες μέρες, με τη συμμετοχή του Lewis Hamilton.

Το όχημα θα παραχθεί σε μόλις 275 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη προπωληθεί έναντι του ποσού των 2.275.0000 ευρώ, χωρίς τους φόρους.

Σύμφωνα με τη Mercedes, οι παραδόσεις στους τυχερούς ιδιοκτήτες θα ολοκληρωθούν το 2020. Όλα θα είναι αριστεροτίμονα και θα μπορούν να κινηθούν κανονικά σε όλες τις χώρες, εκτός από την Κίνα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης