Το γκροτέσκο φιλμ, «Εφιάλτης τα Χριστούγεννα», που συνδύασε σε μία ευφάνταστη αλχημεία, το μιούζικαλ, την χαρά των παιδιών για τα Χριστούγεννα αλλά και τον τρόμο, έκλεισε 10 χρόνια από τη δημιουργία του. Με αφορμή το γεγονός, ο σκηνοθέτης της ταινίας κινουμένων σχεδίων Henry Selick μίλησε στο περιοδικό Daily Beast για τη βαρύτητα και τη σημασία της ταινίας.

Η ταινία, το σενάριο της οποίας είναι δημιούργημα του μετρ του τρόμου Tim Burton ίσως είναι η απαρχή της εξάπλωσης της τάσης του gothic, όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης. Στο φανταστικό σύμπαν της ταινίας υπάρχουν διάφοροι κόσμοι, ο καθένας εξ αυτών εκπροσωπεί και μία μεγάλη γιορτή, όπως το Πάσχα, ή τα Χριστούγεννα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πλοκή του έργου μας περιγράφει την περιπέτεια του συμπαθητικού -μα γεμάτου έπαρση- σκελετού Jack, ο οποίος παρότι είναι ο σταρ της γιορτής του Halloween, κουράζεται από την ρουτίνα που βιώνει στην πολή του.

Έτσι, αποφασίζει να ανακαλύψει κάτι νέο και όταν κατά λάθος βρίσκεται στο μαγευτικό, όλο χρώμα κόσμο των Χριστουγέννων, πείθεται πως πρέπει οπωσδήποτε να οργανώσει αυτός τα Χριστούγεννα.

Για να καταφέρει να πραγματοποιήσει το όνειρο του, απαγάγει τον Άγιο Βασίλη και πείθει τους κατοίκους της πόλης του Halloween να τον βοηθήσουν. To αποτέλεσμα είναι η μέρα των Χριστουγέννων να μετατραπεί σε ένα χάος, γεμάτο τρόμο και άσχημες εκπλήξεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μόνο που απομένει στον άτυχο ήρωα της ταινίας, είναι η Sally, η γλυκιά γυναίκα «φρακενστάιν» που  πάντα τον θαύμαζε.

Το ανατρεπτικό μιούζικαλ χαράσσει στη μνήμη του θεατή τις μελωδίες των τραγουδιών του, τα οποία έχουν γραφεί από τον κορυφαίο στο είδος του Danny Elfman. Όπως αναφέρει ο Selick «κανένας δεν περίμενε η ταινία να γίνει τόσο ευρέως αποδεκτή, καθώς οι θαυμαστές μπορεί να είναι από 6 ετών έως και 60».

«Η Disney η οποία τελικά χρηματοδότησε το project μετά από μακροχρόνιες πιέσεις, από μέρους μου αλλά και του Tim Burton άργησε πολύ να καταλάβει το “ορυχείο χρυσού” το οποίο είχε στα χέρια της και άργησε ακόμα περισσότερο να λάβει τα εύσημα για την παραγωγή. Ήταν μία εποχή που η Disney δεν μπορούσε να συμπεριλάβει μία τέτοιου είδους ταινία στο προφίλ της», θυμάται ο ίδιος για τον οποίο η ταινία αποτέλεσε «σημείο σταθμό» στην καριέρα του.

Επίσης, αν και η ταινία δεν προωθήθηκε επαρκώς από τη Disney, αυτό δεν την εμπόδισε να μετατραπεί σε ρεύμα, σε μόδα.

Και η καταξίωση έπρεπε να φτάσει καθώς όπως επισημαίνει ο Selick, «τα γυρίσματα της ταινίας διήρκησαν τρία χρόνια, και χρειαστήκαμε ένα τεχνικό προσωπικό 120 ατόμων για να μπορέσει να “δέσει” με σωστό τρόπο την εικόνα, την κίνηση, και τον ήχο».

Τέλος για να φτάσουν οι κλασσικοί πλέον χαρακτήρες στις οθόνες μας, υπήρξε μία χρονοβόρα διαδικασία: «Πρώτα φτιάχναμε τα σχέδια μετά σκαλίζαμε τη φόρμα και τέλος δημιουργούσαμε το χαρακτήρα. Βέβαια για χαρακτήρες κεντρικούς όπως ο Jack χρειαστήκαμε περίπου 400 διαφορετικές φιγούρες ώστε να υπάρχει μεγάλη ποικιλία εκφράσεων και ο χαρακτήρας να έχει ζωή, να είναι αυτόνομος», υπογραμμίζει ο Selick.

Πηγή: Daily Beast
Επιμέλεια: Σιαφάκας Ανδρέας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης