Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης

Το έντονο και έμπρακτο ενδιαφέρον ενός αμερικάνικου επενδυτικού σχήματος για επενδύσεις ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να… δημιουργηθεί από τις στάχτες της μια καινούρια, υγιής αεροπορική βιομηχανία, που θα διασφαλίζει τόσο τα εθνικά συμφέροντα και τις ανάγκες τους κράτους, όσο και θα εξασφαλίζει σημαντικά κέρδη για το δημόσιο μέσω της παραγωγής και της εξωτερίκευσης των προϊόντων της, παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου από τον πρόεδρο της εταιρείας Onex, Πάνο Ξενοκώστα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά από 17 μήνες εκδήλωσης του σχετικού ενδιαφέροντος και περισσότερες από 170 συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους αρμόδιους (υπουργεία άμυνας και οικονομικών, ειδικές επιτροπές, διοίκηση της ΕΑΒ), ο Πάνος Ξενοκώστας ξεκαθαρίζει ότι τα 100 διαθέσιμα προς άμεση επένδυση εκατομμύρια δεν θα… περιμένουν για πάντα και απευθύνει έκκληση προς το ελληνικό δημόσιο να προκηρύξει άμεσα διαγωνισμό προκειμένου να κατατεθεί και επίσημα η πρόταση.

«Δηλώνουμε το παρόν σε οποιαδήποτε διαδικασία αφορά στο μέλλον της Αεροπορικής Βιομηχανίας με σκοπό να φέρουμε νέες δραστηριότητες που υπηρετούν το ελληνικό δημόσιο συμφέρον και την κοινωνία», εξηγεί στο φακό του zougla.gr.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με την ΕΑΒ να απειλείται άμεσα με λουκέτο, «κουβαλώντας» χρέη που ξεπερνούν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, η Onex θεωρεί ότι η προσφορά της για μια σύμπραξη ιδιωτικού-δημοσίου τομέα μπορεί να αποβεί σωτήρια αλλά και κερδοφόρα, μιας και στο επιχειρηματικό πλάνο που έχει παρουσιαστεί περιλαμβάνονται δράσεις εξαγωγών και κατασκευών που μπορούν να αποδώσουν άμεσα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μπορούν να διασφαλιστούν περισσότερες από 1.500 θέσεις εργασίας και τα άμεσα και έμμεσα οικονομικά οφέλη για το κράτος να ξεπεράσουν τα 500 εκατομμύρια ευρώ, σε φάσμα πενταετίας. Πρόκειται για μια σύμπραξη «ευέλικτη», μιας και μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες ή στις προτάσεις του ελληνικού δημοσίου, με περισσότερη ή λιγότερη ιδιωτική συμμετοχή.

«Ο μέσος εργαζόμενος της ΕΑΒ έχει μόνο να περιμένει ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον», τονίζουν στελέχη της εταιρείας ερωτώμενοι για το τι θα συμβεί με το υπάρχον προσωπικό.

Και αν η συμμετοχή ιδιωτών στους νευραλγικούς τομείς της άμυνας ξενίζουν, ο Πάνος Ξενοκώστας απαντάει ότι «στις περισσότερες αεροπορικές βιομηχανίες του προηγμένου κόσμου συμμετέχουν σε μεγάλο βαθμό οι ιδιώτες, με βάση κάποιες ρήτρες σύμφωνα με τις οποίες διασφαλίζεται απόλυτα ο εθνικός χαρακτήρας του τομέα αυτού, μέσω της συμμετοχής υπουργών ή στελεχών των ενόπλων δυνάμεων στο ΔΣ της εταιρείας. Οι τελευταίοι, διατηρούν το δικαίωμα της άσκησης βέτο –αυτό που λέμε «χρυσή μετοχή»- σύμφωνα με το οποίο καμία πράξη δεν μπορεί να γίνει αν δεν συμφωνήσει και το κράτος».

Παράλληλα, η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας καθιστά αναγκαία μια αναβαθμισμένη, δραστήρια και αποδοτική αεροπορική βιομηχανία προκειμένου να διασφαλίζεται η άμυνα της χώρας. Για το λόγο αυτό, η επένδυση στηρίζεται από φορείς της ελληνοαμερικάνικης ομογένειας, όπως εξήγησε ο Πάνος Ξενοκώστας, χωρίς να είναι σε θέση να δώσει ονόματα ή να πει περισσότερα για αυτό, τονίζοντας όμως ότι «υπάρχουν τρόποι, και για εμάς αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή η εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος σε θέματα εθνικής σημασίας. Πάνω από όλα τα επιχειρηματικά πλάνα, θέλουμε να στηρίξουμε έμπρακτα την ελληνική οικονομία και βιομηχανία, είμαστε Έλληνες».

Το επενδυτικό πλάνο 5ετίας ποσού 100 εκατομμυρίων δολαρίων σε εκτιμήσεις:

1. Επενδύσεις της εταιρίας μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου ή άλλης ΧΡΟ δομής $100εκ.
2. Πωλήσεις: $1,1δις
3. Εξαγωγές επί των συνολικών πωλήσεων: 61%
4. Εξαγωγές επί των συνολικών πωλήσεων: $ 671εκ.
5. Θέσεις εργασίας: 1560
6. Έσοδα για το Κράτος μέσω της διανομής μερίσματος: $50εκ.
7. Αξία κτήσης μετοχών για το Κράτος στο τέλος της πενταετίας: $240εκ.
8. Έσοδα για την εφορία, ασφαλιστικούς οργανισμούς κτλ: $250εκ

Το επενδυτικό πλάνο σε δράσεις καινοτομίας:

1.Διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων στην Πελοπόννησο, το πλέον σύγχρονο, για την περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Ασίας και Αφρικής.

2.Το πρώτο πιστοποιημένο κέντρο στον εκσυγχρονισμό αεροσκαφών, με συγκριτικό πλεονέκτημα για ανάληψη και συμβολαίων σε γειτονικές Χώρες.

3.Κέντρο Αριστείας Υποστήριξης κινητήρων Αεροσκαφών και Ελικόπτερων, που αυτή την στιγμή γίνεται στο εξωτερικό.

4. Παγκόσμια πρωτοπορία στην Υποστήριξη όλου του στόλου πτητικών μέσων σε μοντέλο κόστους ανά ώρα πτήσης. Η Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία θα γνωρίζουν και θα προϋπολογίζουν από την αρχή της χρονιάς το ακριβές κόστος ανάλογα τον χρόνο πτήσης (μια μαθηματική πράξη μόνο θα αρκεί), η ΠΑ και τα Σώματα Ασφάλειας θα έχουν διαθεσιμότητα ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες. Θα μειωθούν οι σπατάλες κατά 10-15% στο συνολικό κόστος λειτουργίας. Επέκταση σε γειτονικές Χώρες.

5.Συμμετοχή, αυξανόμενη, σε Διεθνείς Συμπαραγωγές νέων αεροσκαφών.

6.Ανάπτυξη σε 4 Ηπείρους. Παρουσία σε Βρυξέλλες, Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον και Χώρες του Κόλπου και Βόρειας Αφρικής.

Διαβάστε επίσης:

100 εκατομμύρια για την ΕΑΒ, Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013, 16:45

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης