Δεν προσήλθε τελικά στο δικαστήριο ο Μιχάλης Λιάπης, προκειμένου να δικαστεί για τα δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος που τον βαρύνουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών εκπροσωπήθηκε στην ακροαματική διαδικασία μέσω του δικηγόρου του, ο οποίος ζήτησε και πήρε αναβολή για την εκδίκαση της υπόθεσης στις 30 Δεκεμβρίου άνευ κλήσης του κατηγορουμένου. Σύμφωνα με τα όσα επικαλέστηκε ενώπιον των δικαστών ο συνήγορός του Σ. Καραμαγκιώλης, ο πελάτης του βρισκόταν στο εξωτερικό, γι’ αυτό και δεν μπόρεσε να παραστεί στο δικαστήριο. Πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρχε προγραμματισμένο ταξίδι στο Κατάρ. Παράλληλα, έκανε λόγο και για ένα πρόβλημα υγείας (ανεύρυσμα), το οποίο, σε περίπτωση έντονου στρες, του προκαλεί συμφόρηση.

To τζιπ VW Touareg του Μιχάλη ΛιάπηΗ ενέργεια του πρώην υπουργού να μη δώσει το παρών στη δίκη έρχεται να επιβαρύνει το ήδη αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε μετά τη γνωστοποίηση των παραβάσεων στις οποίες υπέπεσε. Εντύπωση προκαλεί, πάντως, το γεγονός πως, ενώ ζήτησε και πήρε προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί, δηλώνοντας μάλιστα μεταμέλεια, σήμερα που ξεκινούσε η δίκη επέλεξε να μην παραβρεθεί στο δικαστήριο. Κι όλα αυτά από έναν άνθρωπο ο οποίος διετέλεσε υπουργός Μεταφορών και υπήρξε επί σειρά ετών σημαίνον κυβερνητικό στέλεχος.

Η δίωξη του πρώην βουλευτή αφορά στις κατηγορίες της ψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας, ενώ τα διοικητικά πρόστιμα σχετίζονται με τη μη ασφάλιση του οχήματος και την ύπαρξη -χωρίς την απαιτούμενη άδεια- κοτσαδόρου στο πίσω μέρος του τζιπ και φιμέ τζαμιών στις θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού. Πρόκειται για μια υπόθεση που έχει προκαλέσει σάλο στην ελληνική κοινωνία και έντονη αμηχανία στα κυβερνητικά κλιμάκια και ειδικά στις τάξεις της Νέας Δημοκρατίας.

Το κατηγορητήριο και τα πρόστιμα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέχρι τη νέα ημερομηνία εκδίκασης της υπόθεσης ο Μιχάλης Λιάπης καλείται να προσκομίσει -μεταξύ άλλων- το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του αυτοκινήτου καθώς και τα διπλότυπα από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας για το πολυτελές τζιπ του από το 2003 και ύστερα. Παράλληλα, είναι υποχρεωμένος να εμφανίσει τις αποδείξεις εξόφλησης των τριών διοικητικών προστίμων που του επιβλήθηκαν από την Τροχαία κατά τη διάρκεια του περιβόητου ελέγχου επί της Λεωφ. Αρτέμιδος στη Λούτσα.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο του Μ. Λιάπη, ο πελάτης του είχε καταβάλει κανονικά τα προβλεπόμενα ποσά για την εξόφληση των ασφαλίστρων και εφόσον προλάβαινε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα έγγραφα, η υπόθεσή του θα εκδικαζόταν σήμερα, ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα ζητούσε αναβολή, όπως και έγινε. Τα πρόστιμα που πλήρωσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών αφορούν σε:

1) κλήση για μη ύπαρξη ασφάλειας οχήματος (500 ευρώ)
2) φιμέ τζάμια και κοτσαδόρο άνευ άδειας (120 ευρώ, με αυτόματη μείωση στο 50% λόγω μη παρέλευσης δεκαημέρου)
3) αναδρομικά ασφάλιστρα.

Ο Μιχάλης Λιάπης παρέλαβε κανονικά τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας, χωρίς την καταβολή προστίμου, όπως ανέφερε ο δικηγόρος του, καθώς τα τέλη του 2013 έχουν εξοφληθεί κανονικά. Παράλληλα, έγινε γνωστό πως ο πρώην υπουργός Μεταφορών θα καταβάλει και τα τέλη κυκλοφορίας του 2014 σε ένδειξη καλής θέλησης.

Το χρονικό της σύλληψης

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών συνελήφθη λίγο μετά τις 11.00 το πρωί της Τρίτης από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι αστυνομικοί σταμάτησαν τον Μιχάλη Λιάπη επειδή παραβίασε πινακίδα προτεραιότητας (Stop) στη λεωφόρο Αρτέμιδος στη Λούτσα.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο, τύπου τζιπ (Volkswagen Tuareg), έφερε πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας, ενώ ο πρώην υπουργός οδηγούσε χωρίς δίπλωμα. Το… κερασάκι στην τούρτα ήταν το γεγονός πως το εν λόγω όχημα ήταν… ανασφάλιστο.

Αστυνομικές πηγές, μιλώντας στο zougla.gr, ανέφεραν:

«Τον κ. Λιάπη τον σταμάτησε η ομάδα ΔΙ.ΑΣ., η οποία κάλεσε την Τροχαία, προκειμένου να προβεί σε έλεγχο. Το τζιπ που οδηγούσε ο πρώην υπουργός έφερε πλαστές πινακίδες -τις νόμιμες τις είχε καταθέσει για ακινησία- και ως εκ τούτου δεν είχε ασφαλιστήριο. Παράλληλα, ο κ. Λιάπης δεν διέθετε δίπλωμα οδήγησης».

O κ. Λιάπης στο περιπολικό

Αφού συνελήφθη ο πρώην υπουργός Μεταφορών, οδηγήθηκε στο Τμήμα Τροχαίας Αγίας Παρασκευής και στη συνέχεια στον αρμόδιο εισαγγελέα, κατηγορούμενος για πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση και ανασφάλιστο όχημα.

Tα λάστιχα του μεταχειρισμένου Touareg

Στην Τροχαία Αγίας Παρασκευής ο Μιχάλης Λιάπης προσήλθε χωρίς να κάνει καμία δήλωση.

Ο Λιάπης προσέρχεται στην Τροχαία

Είχε γίνει καταγγελία στο ΣΔΟΕ

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι, αυτές τις ημέρες, στα γραφεία του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος έφθασε ανώνυμη καταγγελία στην οποία αναφερόταν ότι ο πρώην υπουργός Μιχάλης Λιάπης κυκλοφορεί με αυτοκίνητο το οποίο φέρει πλαστές πινακίδες.

Στελέχη της Δίωξης, μιλώντας στο zougla.gr, εξήγησαν ότι τώρα ο πρώην υπουργός θα βάλει «βαθιά το χέρι στην τσέπη», καθώς το πρόστιμο που θα κληθεί να πληρώσει θα κυμαίνεται μεταξύ 8.000 και 16.000 ευρώ.

«Πρόσφατα έφθασε στο ΣΔΟΕ καταγγελία στην οποία αναφερόταν ότι ο κ. Λιάπης κυκλοφορούσε με πλαστές πινακίδες. Τελικά, έπεσε πάνω στην αστυνομία και συνελήφθη. Τώρα θα πληρώσει πρόστιμο» επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

«Έχουν διαπιστωθεί 4.000 παρόμοιες περιπτώσεις»

Πάνω από 4.000 είναι οι περιπτώσεις ιδιοκτητών οχημάτων οι οποίοι, προκειμένου να γλυτώσουν φόρους, τοποθετούν στα αυτοκίνητά τους πλαστές ή βουλγαρικές πινακίδες.

Για αυτόν τον λόγο, άλλωστε, το επόμενο διάστημα οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ αναμένεται να ξεκινήσουν επισκέψεις… κατ’ οίκον, σε μια προσπάθεια να διαπιστώσουν αν τα αυτοκίνητα οι πινακίδες των οποίων έχουν παραδοθεί βρίσκονται ακινητοποιημένα στο σημείο που έχουν δηλώσει οι ιδιοκτήτες τους.

Αφορμή για την έρευνα στάθηκε το γεγονός ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα είχε παρατηρηθεί πως ολοένα και περισσότεροι πολίτες που είχαν καταθέσει πινακίδες επισκέπτονταν τη γειτονική Βουλγαρία, δημιουργούσαν μια εικονική εταιρεία καταβάλλοντας μόλις 300 ευρώ και εν συνεχεία «φορούσαν» στο αυτοκίνητό τους βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάνει από φόρους εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Η κινητοποίηση των «ράμπο» της ναυαρχίδας του Υπουργείου Οικονομικών ξεκίνησε πριν από περίπου έναν μήνα, όταν, έπειτα από γιγαντιαία επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 25 – 28 Οκτωβρίου 2013, στελέχη της υπηρεσίας σε συνεργασία με άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. ακινητοποίησαν περίπου 80 πολυτελή αυτοκίνητα προκειμένου να τα ελέγξουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα ακινητοποιημένα οχήματα τα οποία μεταφέρθηκαν στις εγκαταστάσεις του ΣΔΟΕ ήταν πάνω από 2.000 κυβικά και έφεραν βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Ζητούν στοιχεία

Στις 2 Οκτωβρίου του 2013, το ΣΔΟΕ με έγγραφο που απέστειλε στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ζήτησε να του αποσταλεί αρχείο με στοιχεία και πίνακες που αφορούν στην κατάθεση-παράδοση πινακίδων οχημάτων κυβισμού μεγαλύτερου των 1928cc για την περίοδο 1 Ιανουαρίου 2012 – 31 Δεκεμβρίου 2012 και την υπαγωγή τους σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας.

Όπως αναφέρεται μάλιστα στο έγγραφο, «για να είναι επεξεργάσιμο το ζητούμενο αρχείο, θα διευκόλυνε να είναι σε μορφή Excel και να περιέχει σε αντίστοιχες στήλες τον νομό, τη ΔΟΥ (κωδικό και περιγραφή), τον ΑΦΜ, το επώνυμο-επωνυμία του ιδιοκτήτη, τη διεύθυνση, τον τόπο ακινητοποίησης του οχήματος (αν υπάρχει), τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και τον κυβισμό του».

Στις 11 Νοεμβρίου 2013, η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων απέστειλε στην κεντρική υπηρεσία του ΣΔΟΕ ένα αρχείο σε μορφή excel το οποίο περιείχε σχετικές πληροφορίες.



Ο έλεγχος

Στελέχη της Δίωξης επισημαίνουν στην ηλεκτρονική εφημερίδα ότι ήδη έχει ξεκινήσει ο έλεγχος των στοιχείων της λίστας, προσθέτοντας ότι σε αρκετές περιπτώσεις -εκεί που υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι «κάτι δεν πάει καλά»- οι ελεγκτές θα πραγματοποιούν επιτόπια έρευνα προκειμένου να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα ακινητοποιημένα οχήματα.

Επιπλέον, οι «ράμπο» του ΥΠΟΙΚ βρίσκονται σε επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της γειτονικής χώρας, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα πολυτελή αυτοκίνητα που κατέχουν οι «επιχειρηματίες της Βουλγαρίας» είναι το μοναδικό πραγματικό αντικείμενο της εταιρείας τους, ενώ θα γίνει έλεγχος με βάση τις προβλέψεις της τελωνειακής νομοθεσίας περί «συνήθους κατοικίας» του οδηγού του οχήματος.

Διαβάστε επίσης:
Ενώπιον της Δικαιοσύνης ο Μιχάλης Λιάπης, Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2013, 08:18

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης