Του Θανάση Λαμπρόπουλου

«Δεμένα» θα συνεχίσουν να παραμένουν στα λιμάνια όλης της χώρας, όλα τα υπό ελληνική σημαία εμπορικά πλοία-ανάμεσα τους και τα ακτοπλοϊκά-αφού οι Έλληνες ναυτικοί αποφάσισαν την συνέχιση της απεργίας τους για άλλες 48 ώρες, καθώς η συνάντηση που είχε η διοίκηση της Ομοσπονδίας τους-ΠΝΟ- με τον καθ’ ύλην αρμόδιο ΥΝΑ Κωνσταντίνο Μουσουρούλη «ναυάγησε» αφού ο υπουργός που σημειωτέων είχε καλέσει ο ίδιος για συζήτηση τους ναυτικούς, αρνήθηκε έστω και να εξετάσει τα αιτήματα των ναυτεργατών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι και αφού η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία πρώτα ζήτησε την κατανόηση του επιβατικού κοινού, συνεδρίασε και αποφάσισε νέα διήμερη ακινητοποίηση των ελληνικών πλοίων από τις 0600 της Δευτέρας 4/2, έως και την 0600 της Τετάρτης 6-2-2013, ενώ κανένας από τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής δεν αποκλείει και την περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, αφού όπως υποστηρίζουν κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τον ΥΝΑ ήταν αδιάλλακτος αλλά και εριστικός, τονίζοντας συνεχώς ότι το Πολυνομοσχέδιο του, που οι ναυτικοί το χαρακτηρίζουν «ταφόπλακα» θα πάει και θα ψηφισθεί από τη Βουλή των Ελλήνων.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της άκαρπης συνάντησης, τα μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ διαμαρτύρονταν ακόμα και για το έγγραφο κάλεσμα του κ.Μουσουρούλη ,το οποίο χαρακτήριζαν επικοινωνιακό ενώ ο γγ της ΠΝΟ Γιάννης Χάλας έκανε σαφές ότι οι εναπομείναντες Έλληνες ναυτικοί που σήμερα χάνουν κάθε δικαίωμα στην εργασία ,και γίνονται έρμαια των « εφοπλιστικών ορέξεων» δεν θα κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω, μέχρις ότου αφαιρεθούν από το νομοσχέδιο όλα αυτά τα άρθρα που τους εξαθλιώνουν εργασιακά.

«Δεν είναι δυνατό σήμερα να καταργούνται οι ΣΣΕ και οι Οργανικές Συνθέσεις που είναι και νόμος του κράτους, επισήμανε ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ Γιώργης Βλάχος, και κάλεσε τους καπεταναίους συναδέλφους του, όλων των τάξεων, να βρίσκονται σε επιφυλακή, αφού όπως τονίζει σήμερα ακόμα και ο κλάδος των πλοιάρχων έχει χτυπηθεί από την ανεργία, ενώ ο πρόεδρος των θαλαμηπόλων Γιάννης Φραγκουλίδης που έχει και τις μεγαλύτερες απώλειες σε θέσεις εργασίας, επισήμανε την ανάγκη κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και μάλλον επειδή η απόφαση για την νέα 48ωρη απεργία πάρθηκε παμψηφεί, και μάλλον επειδή η αδιάλλακτη στάση του ΥΝΑ Κ .Μουσουρούλη δεν άφηνε κανένα περιθώριο λύσης, όλοι οι πρόεδροι των ναυτεργατικών ενώσεων και η ΠΝΟ είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και μάλιστα την στιγμή που πάνω από τα «κεφάλια» τους «κρέμεται» η επιστράτευση, αλλά και η κατευθυνόμενη αντιπαράθεση με κάποιες κοινωνικές ομάδες, οι οποίες ήδη άρχισαν να αποστέλλουν τόσο στην ΠΝΟ όσο και στα άλλα ναυτεργατικά σωματεία e-mail διαμαρτυριών αλλά και απειλών συνάμα…
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η αντιπαράθεση ειδικά στους Έλληνες ναυτικούς με άλλες κοινωνικές ομάδες είναι παμπάλαια ως και πανάρχαια κυβερνητική τακτική, ενώ το ίδιο γνωστή και απαράλλακτη για τους ναυτικούς που με το νομοσχέδιο του ΥΝΑ χάνουν τη δουλειά τους αφού καταργούνται οι ΣΣΕ αλλά και μειώνονται οι Οργανικές Συνθέσεις, ενώ την ίδια στιγμή στα στενά δρομάκια γύρω από το λιμάνι του Πειραιά ξεφυτρώνουν σαν τα «μανιτάρια» τα «δουλεμπορικά» γραφεία εξεύρεσης έστω και ενός μπάρκου.

Για τους σύγχρονους δουλεμπόρους που εκμεταλλευόμενοι τη θεαματική ανεργία στους Έλληνες ναυτικούς απαιτούν δύο ή και τρείς μισθούς για να εξασφαλίσουν κάποιο μπάρκο σε άνεργο ο Αρχηγός του Λιμενικού αντιναύαρχος Δημήτρης Μπαντιάς έχει διατάξει την εντατικοποίηση των ελέγχων, προκειμένου να σταματήσει η άγρια εκμετάλλευση των ανέργων Ελλήνων ναυτικών από τους σύγχρονους απατεώνες.

Καθ’ολη τη διάρκεια της νέας 48ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας οι ναυτικοί θα περιφρονούν τους χώρους μέσα και έξω από τα λιμάνια, ενώ μεγάλο κλιμάκιο της Ομοσπονδίας έχει μεταβεί στο λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας .

Όμως όπως επισημαίνουν συνδικαλιστές της ΠΝΟ κάθε ύψωση ξένης σημαίας, αλλά και η ναύλωση ξένων πλοίων από τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες στέλνουν αυτόματα στην ανεργία εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων, όπως έγινε σε πλοία της Ανωνύμου Ναυτιλιακής Εταιρίας Κρήτης.

Τέλος να τονισθεί ότι εκτός από την κατάργηση των ΣΣΕ και των Οργανικών Συνθέσεων Εργασίας που καταργούνται από το Πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ κ .Μουσουρούλη , τεράστιο πρόβλημα για τους Έλληνες ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων αλλά και για όσους νέους θέλουν να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα είναι σύμφωνα με γγ της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά και κατάργηση του αφορολόγητου που είχαν οι αξιωματικοί και τα κατώτερα πληρώματα των ελληνικών πλοίων εξαιτίας της εισροής συναλλάγματος και όχι για οποιαδήποτε άλλο λόγο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης