«Βόμβα» στα θεμέλια της πολιτικής συμφωνίας Μαξίμου και Χαριλάου Τρικούπη, που προέβλεπε ότι η εκμετάλλευση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης από το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα γίνει μέσω πώλησης μετοχών, βάζει η τρόικα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ναυτεμπορικής», η τρόικα που όλο το προηγούμενο διάστημα είχε θέσει ξεκάθαρα ότι υποστηρίζει το μοντέλο της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ  μέσω πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, όπως και τον ΟΛΠ,  επανήλθε τις τελευταίες ημέρες. Οι πρώτες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες διέρρευσαν στη διάρκεια της εκδήλωσης για τη συνεργασία της Cosco με τη ZTE στο λιμάνι του Πειραιά.
Πληροφορίες που ανέφεραν ότι η διαδικασία  εκμετάλλευσης του ΟΛΘ μέσω παραχωρήσεων δραστηριοτήτων είναι υπό αίρεση. Οι πληροφορίες αυτές εντάθηκαν χθες, αφού, τις επόμενες ημέρες στο ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση αναμένουν από τα κλιμάκια της τρόικας να τοποθετηθούν και επίσημα υπέρ της διαδικασίας πώλησης μετοχών και για τον ΟΛΘ.
Μέχρι στιγμής από κυβερνητικής πλευράς υπάρχει «σιγή ασυρμάτου» σε σχέση με τις θέσεις που φαίνεται να διατυπώνει η τρόικα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να τις «αποδέχεται σιωπηρά», χωρίς όμως να έχει διατυπωθεί και επίσημα η ελληνική πλευρά.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε ομιλία του στη Θεσσαλονίκη είχε υποστηρίξει ότι στον ΟΛΘ πρέπει να υιοθετηθεί διαφορετικό μοντέλο σε σχέση με τον Πειραιά.
Σε περίπτωση , πάντως, που η τρόικα επιβάλει τη θέση της, αναμένεται να ανοίξει μεγάλη ενδοκυβερνητική «διαπραγμάτευση», αφού αφενός πλησιάζουν οι ευρωεκλογές και οι εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αφετέρου σύσσωμοι οι φορείς της Θεσσαλονίκης έχουν ταχθεί κατά της πώλησης του λιμανιού.
Οι εμπορικές προοπτικές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι εξαιρετικές, αφού μπορεί να αποτελέσει το κέντρο του εμπορίου για την ενδοχώρα των Βαλκανίων, αλλά και για την Ευρώπη. Το λιμάνι διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση , η οποία χρησιμοποιείται ήδη για τη μετακίνηση εμπορευμάτων.
Παράλληλα, όμως, προωθούνται έργα που αφορούν στη βελτίωση της υφιστάμενης σύνδεσης καθώς και στην κατασκευή νέας γραμμής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του εμπορευματικού λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτιμώμενου μήκους 5 χλμ.
Παράλληλα, είναι ανοικτό το ενδεχόμενο να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο και στις ποτάμιες μεταφορές της Ε.Ε. Εφόσον η κυβέρνηση της Σερβίας καταλήξει σε συμφωνία με κινεζικό όμιλο για να ενωθούν οι ποτάμιες οδοί της χώρας με την υπόλοιπη Ευρώπη, έχοντας σαν κατάληξη τον Αξιό και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η «αξία» του λιμανιού στη σκακιέρα του παγκόσμιου εμπορίου αναμένεται να απογειωθεί.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης