Αν αρρωστήσει ή πάθει ατύχημα ο ναυτεργάτης έχει εξ ολοκλήρου την ευθύνη, με αποτέλεσμα να απαλλάσσονται οι εφοπλιστές από την υποχρέωση να τους καλύψουν. Αυτό μεταξύ άλλων καθορίζει υπουργική απόφαση με την οποία παράλληλα καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις ναυτικών και ανατρέπονται οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων.

Αυτό καταγγέλλουν οι διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ με ανακοίνωσή τους, ύστερα από τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην ανακοίνωση αναφέρεται:

«Κεφάλαιο – κυβέρνηση- Ευρωπαϊκή Ένωση – ΔΝΤ, με την αντιλαϊκή πολιτική τους, αυξάνουν διαρκώς το βαθμό εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, των εργαζομένων, κατακρεουργούν δικαιώματα, για την ενίσχυση της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου.

Με την Υπουργική Απόφαση (αριθ.3522.2/08/2013) «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας» παραβιάζεται ακόμα και ο ν.4078/2012 που επικύρωσε την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης:
? Καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
? Ανατροπή των οργανικών συνθέσεων των πλοίων με την εφαρμογή του «Ελάχιστου Ασφαλούς Στελέχωσης» (Safety manning) για όλα τα πλοία που δρομολογούνται μεταξύ λιμένα εσωτερικού και εξωτερικού.
? Μετατίθενται ευθύνες σε βάρος των ναυτεργατών σε περιπτώσεις ασθένειας και ατυχήματος απαλλάσσοντας τους εφοπλιστές από την υποχρέωση της κάλυψης.
? Ο χρόνος άδειας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων καθορίζεται σε 2,5 ημερολογιακές ημέρες ανά μήνα.
? Καμία υποχρέωση να ενημερώνονται οι δημόσιες αρχές για την υγεία των ναυτεργατών μελών πληρώματος, παρά μόνο εφόσον ζητηθεί, υπονομεύοντας την πρόληψη και την προστασία της υγείας των ναυτεργατών και της δημόσιας υγείας από λοιμώδεις ασθένειες, περιφρονώντας την ιστορική εμπειρία, τους διεθνείς κανονισμούς και την ελληνική νομοθεσία.
? Καμία δέσμευση στην «Διεθνή Σύμβαση Νο 9 του 1920» (ν.4369/1929) και στο άρθρο 2 που αναφέρει: «Η υπόθεση της εξεύρεσης δουλειάς για τους ναυτεργάτες δεν θα εκτελείται από όποιο πρόσωπο, εταιρεία, ή άλλο πρακτορείο σαν εμπορική επιχείρηση για χρηματικό κέρδος, ούτε θα επιβάλλονται αμοιβές άμεσα ή έμμεσα στο όποιο πρόσωπο, εταιρεία, ή άλλο πρακτορείο για την εξεύρεση δουλειάς για ναυτεργάτες σε όποιο πλοίο». Καμία δέσμευση, καμία προστασία των ναυτεργατών, διατηρώντας και ενισχύοντας τα δουλεμπορικά κυκλώματα, αποδεικνύοντας ότι είναι «σάρκα από την σάρκα τους».

Είναι φθηνό προπαγανδιστικό επιχείρημα όταν λένε οι εφοπλιστές ότι θα δώσουν 130 εκατομμύρια ΕΥΡΩ σε τρία χρόνια για «οικιοθελή προσφορά»!!! Όταν μόνο το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ για το 2013 είναι 1 δις και έχει να γίνει ισολογισμός του ΝΑΤ πάνω από μία δεκαετία.

Η εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης έκτρωμα θα φέρει συντριπτικό χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών, θα διογκωθεί η «μαύρη» – ανασφάλιστη εργασία και η ανεργία, με τραγικές συνέπειες για το ΝΑΤ και την κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

Αντίστοιχα με Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν στις 5/07/2013 για τα 6 υπό Ελληνική σημαία πλοία που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας, αποβάλλονται 214 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα σε σύνολο 500 που εργάζονται.

Συνεχίζεται η μη καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών των ναυτεργατών στην επιβατηγό ναυτιλία, παρά τις δεσμεύσεις των εφοπλιστών για εξόφληση μέχρι τέλος Ιουνίου.

Τραγική είναι η κατάσταση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης με τις περικοπές στο ΕΟΠΠΥ, οδηγώντας σε απόγνωση την εργατική λαϊκή οικογένεια με το πενιχρό εισόδημα για να αντιμετωπίσει ζητήματα υγείας.

Παραμένει οξυμμένο το πρόβλημα των εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών των ΑΕΝ, ενώ με την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση ΑΠ Μ3615/02/13, οι δόκιμοι που ναυτολογούνται σε ανασφάλιστα πλοία για την αναγνώριση της υπηρεσίας τους καταβάλλουν 770 ΕΥΡΩ στο ΝΑΤ και αμείβονται με 880 ΕΥΡΩ δηλαδή εργάζονται για 110 ΕΥΡΩ το μήνα προ φόρων!!!

Σ’αυτές τις εξελίξεις οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα προς όφελος τους από τους εκπροσώπους του κεφαλαίου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ. Η διέξοδος είναι στο δρόμο του οργανωμένου αγώνα, της ταξικής πάλης, στην οικοδόμηση της συμμαχίας της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, για την αλλαγή του αρνητικού συσχετισμού στο συνδικαλιστικό κίνημα ενάντια στη σαπίλα του κυβερνητικού – εργοδοτικού συνδικαλισμού των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ – ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.

Καλούμε τους ναυτεργάτες σε οργάνωση και αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής του κεφαλαίου προς όφελος των ναυτεργατών, της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων».
από Pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης