Το δρόμο για μια μακροπρόθεσμη αναδιάταξη του κοινοπρακτικού δανείου, ύψους 780 εκατ. δολ., άνοιξε η ενδιάμεση συμφωνία της Excel Maritime με τις τράπεζες. Η διοίκηση της εισηγμένης στο NYSE ναυτιλιακής εταιρείας συμφώνησε με τις τράπεζες την επέκταση της υποχρέωσης ολοκλήρωσης αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου μέχρι τις 31/12 του τρέχοντος έτους, χωρίς ενδιάμεσα στάδια, ενώ άσκησε και το δικαίωμα που είχε να μεταθέσει την καταβολή δόσης ύψους 24,3 εκατ. δολαρίων που όφειλε να εξυπηρετήσει την 1η Οκτωβρίου.

Οι δύο αυτές κινήσεις δίνουν στην εταιρεία τον απαραίτητο χρόνο, ώστε να επιτύχει μια ολοκληρωμένη και μακροπρόθεσμη λύση στο δανεισμό της αναφέρει στη «Ν» ο κ. Παύλος Κανελλόπουλος, οικονομικός διευθυντής της Excel Μaritime.

H Excel δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την κρίση που έχει πλήξει τη ναυτιλία με ιδιαίτερη ένταση τον τελευταίο χρόνο. Μία κρίση που πλήττει περισσότερο εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεγάλης χωρητικότητας, όπως τα capes και τα panamax, τα οποία τους τελευταίους μήνες ναυλώνονται σε επίπεδα τόσο χαμηλά που δεν καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Η πλειονότητα του στόλου της Excel Μaritime αποτελείται από πλοία αυτού του μεγέθους. Ειδικότερα, ελέγχει ένα στόλο από 47 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, εκ των οποίων επτά είναι Capes, 14 Kamsarmax, 21 Panamax, δύο Supramax και τρία Handymax.

Παρά τις δυσκολίες, όμως, οι τράπεζες συνεχίζουν να στηρίζουν την εταιρεία, καθώς κατανοούν ότι οι παρούσες συνθήκες στην παγκόσμια αγορά ναύλου επιβάλλουν την αναδιάταξη των όρων του υφιστάμενου δανεισμού. Η εταιρεία, με ιστορία 25 ετών, διατηρεί ένα μεγάλο και μοντέρνο στόλο, ενώ σε επίπεδο λειτουργικών δαπανών αναδεικνύεται για σειρά ετών σε μια από τις πιο αποτελεσματικές εταιρείες του κλάδου, σύμφωνα με τα στελέχη της.

Η συνεργασία με τις τράπεζες θα συνεχισθεί και τους επόμενους μήνες, εκτιμά ο κ. Κανελλόπουλος, καθώς η ναυλαγορά ξηρού φορτίου είναι δύσκολο να βελτιωθεί. Το δίδυμο της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας και της υπερπροσφοράς χωρητικότητας θα ταλαιπωρήσει και τον επόμενο χρόνο τη ναυτιλία, θεωρεί ο οικονομικός διευθυντής της Excel Maritime.

Η ΝΑ Ασία, στην οποία καταλήγει το 60% των φορτίων της εταιρείας, έχει ήδη μπει σε μια περίοδο επιβραδυνόμενης ανάπτυξης, ενώ, από την άλλη πλευρά, η προσφορά νέας χωρητικότητας σε πλοία τύπου Capes και Panamax δείχνει να συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και το 2013. Αν δεν υπάρξει δραματική αύξηση της διάλυσης πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας, η ισορροπία στη ναυλαγορά θα αργήσει να επανέλθει και τα προβλήματα θα ενταθούν όχι μόνο για την Excel, αλλά τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες ξηρού φορτίου.

Επισημαίνεται ότι η Excel Maritime έκανε ένα μεγάλο βήμα στην ανάπτυξη του στόλου της, αποκτώντας, το 2008, την Quintana, με 29 πλοία σε μία συμφωνία αξίας 2,45 δισ. δολ., η οποία χρηματοδοτήθηκε εν μέρει με ένα κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 1,4 δισ. δολ., που σήμερα έχει μειωθεί στα 780 εκατ. δολ.

ΠΗΓΗ:
Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης