Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πριν από το δυστύχημα, το όχημα βρισκόταν σε λειτουργία υποβοηθούμενης οδήγησης Navigate On Autopilot (NAO) της Xiaomi, κινούμενο με ταχύτητα 116 χιλιομέτρων την ώρα, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο. Ενώ ταξίδευε σε ένα τμήμα αυτοκινητόδρομου στο οποίο πραγματοποιούνταν έργα, το όχημα εντόπισε ένα εμπόδιο μπροστά του, εξέδωσε προειδοποίηση και παρέδωσε τον έλεγχο στον οδηγό, δήλωσε η Xiaomi. Αλλά δευτερόλεπτα αργότερα, το όχημα προσέκρουσε σε εμπόδιο με ταχύτητα περίπου 97 χλμ/ώρα.
Μετά το δυστύχημα, πολλοί στο διαδίκτυο έχουν αμφισβητήσει τις λειτουργίες υποβοηθούμενης οδήγησης της Xiaomi, γιατί το αυτοκίνητο έπιασε φωτιά και αν οι πόρτες θα μπορούσαν να ανοίξουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Στο Weibo, ένας λογαριασμός που αναγνωρίστηκε από την πλατφόρμα και τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ως η μητέρα του οδηγού, κατηγόρησε την Xiaomi ότι δεν επικοινώνησε μαζί της και ότι «δεν πήρε στα σοβαρά τις ζωές τριών παιδιών».

«Ως μέλη της οικογένειας, έχουμε πολλές ερωτήσεις. Γιατί το όχημα έπιασε φωτιά αφού προσέκρουσε στην μπάρα;… Θέλουμε απλώς μια εξήγηση», έγραψε η γυναίκα. Παράλληλα η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει περίπου 5% μετά το ατύχημα, με την ίδια να προσφέρει δημόσια την έκθεση με τα το συνέβη τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση.
Η Xiaomi λέει ότι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το σύστημα έξυπνης οδήγησης της μπορούν να προσπεράσουν και να αλλάξουν λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο, αν και προειδοποιεί ότι δεν αντικαθιστά τους οδηγούς. Προς το παρόν δήλωσε ότι έστειλε μια ομάδα για να διερευνήσει το δυστύχημα και προσπάθησε να έρθει σε επαφή με τις οικογένειες των θυμάτων μέσω των τοπικών αρχών.

Πάντως όπως και σε πολλά ατυχήματα με Tesla που οι πόρτες μπλόκαραν μετά από περίπτωση φωτιάς, έτσι και στην περίπτωση του Xiaomi να πούμε πως υπάρχουν μηχανικές λαβές απελευθέρωσης θυρών για έκτακτη ανάγκη. Απλά στις περισσότερες περιπτώσεις, οι επιβάτες δεν το γνωρίζουν, με μοιραία αποτελέσματα.

