του Νίκου Βιτσιλάκη

Το μεσαίο Adventure της Honda είναι το best seller της Ευρώπης και η βράβευσή του ως η καλύτερη μοτοσυκλέτα για κατόχους διπλωμάτων Α2 μάλλον θα εκτοξεύσει περαιτέρω τις πωλήσεις του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον καθιερωμένο πλέον διαγωνισμό Auto Trader Best Bike Awards, το CB500X του 2019 κέρδισε σε μια κατηγορία «κλειδί», τη γνωστή Α2 των διπλωμάτων οδήγησης και η οποία αφορά κυρίως νέους μοτοσυκλετιστές (ηλικιακά και εμπειρικά). Η νίκη του μεσαίου On/Off της Honda ήταν ξεκάθαρη και δεν το οφείλει μόνο στην ποιότητα κατασκευής και στην ευκολία χρήσης που προσφέρει αλλά, κυρίως, στις σημαντικές αναβαθμίσεις που δέχθηκε για το 2019 και οι οποίες του δίνουν «πόντους» και στην οδήγηση εκτός δρόμου. Έτσι, το «best seller» έγινε ακόμα πιο «best», με την απόκτηση χαρακτηριστικών που του έλειπαν.

Ποια είναι αυτά; Μα ακριβώς αυτά που χρειαζόταν για να μπορεί να κινηθεί και σε χωμάτινες επιφάνειες, δηλαδή ένας τροχός μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστά και αναρτήσεις με αυξημένες διαδρομές μπροστά και πίσω. Έτσι, το «πάω παντού εύκολα και απροβλημάτιστα» CB500X πλησιάζει περισσότερο προς τη δημοφιλή κατηγορία των μοτοσυκλετών Adventure On/Off, βάζοντας τα δύσκολα στον ανταγωνισμό. Τα βραβεία είναι τώρα στο έκτο έτος τους, με περισσότερα από 30 μοντέλα να κρίνονται από μια ομάδα ειδικών του χώρου. Η αξιοπιστία, το κόστος λειτουργίας, η εμφάνιση, η πρακτικότητα, οι επιδόσεις και οι τεχνικές εξελίξεις είναι αυτά που εξετάζονται από τους κριτές, με τη Honda, πέραν της διάκρισης του CB500X, να κερδίζει τέσσερα ακόμα βραβεία με συνολικά τέσσερις υποψηφιότητες (Best A1, Naked, Sports, Scooter).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αναβαθμίσεις στο μοντέλο 2019

Οι αλλαγές είναι κατά βάση ορατές στο γυμνό μάτι και έχουν να κάνουν με τροχό 19 ιντσών μπροστά (από 17), μεγαλύτερη και ψηλότερη ζελατίνα, πιο λεπτή σέλα, νέο και κοντύτερο ρύγχος, νέο και μεγαλύτερο φτερό μπροστά, διαφοροποιημένα πλαστικά στα πλαϊνά ρεζερβουάρ και πλαισίου, τελικό εξάτμισης με «ίσιο» κόψιμο (ήταν φάλτσο) και δύο απολήξεις (ήταν μία), νέας σχεδίασης ζάντες, φωτιστικά σώματα και φλας τεχνολογίας LED και νέο τιμόνι τύπου fat-bar. Νέα είναι και η οθόνη LCD, που τώρα είναι έγχρωμη και περιλαμβάνει από ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου μέχρι shift light ρυθμισμένο στις 8.750rpm (λαμπάκι προειδοποίησης για την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου). Ο γνωστός δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 47 ίππους, αφού με αυτόν τον τρόπο εμπίπτει στην κατηγορία διπλωμάτων Α2 (35 kW), πλην όμως έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να βγάζει κατά 4% περισσότερη δύναμη στις μεσαίες στροφές, συγκεκριμένα από τις 3.000 έως τις 7.000rpm. Εκεί δηλαδή που καλείται να ξοδέψει το 90% της ζωής του, οπότε έξυπνη η σκέψη των μηχανικών να του δώσουν περισσότερο νεύρο εκεί ακριβώς που το χρειαζόταν.

Για να επιτευχθεί αυτό αναδιαμορφώθηκαν εισαγωγή και εξαγωγή, άλλαξε ο χρονισμός των βαλβίδων, μεγάλωσε το φιλτροκούτι (εκτοπίζοντας παράλληλα την μπαταρία σε άλλη θέση) και μελετήθηκε το σύστημα της εξάτμισης προκειμένου αφενός να γίνεται καλύτερη καύση και αφετέρου να προσφέρει «εθιστικότερο» ήχο. Ο υγρός πολύδισκος συμπλέκτης είναι πλέον περιορισμένης ολίσθησης (slipper), κάτι πολύ χρήσιμο στα απανωτά κατεβάσματα ταχυτήτων με την αποφυγή του μπλοκαρίσματος του πίσω τροχού. Το πιρούνι των 41mm έχει αυξημένη διαδρομή κατά 10mm (συνολικά 150mm) και διαθέτει ρύθμιση της προφόρτισης των ελατηρίων του. Το πίσω μονό αμορτισέρ είναι καινούργιο, με διαφορετική κατασκευή και ρυθμίσεις σε σχέση με αυτό του προηγούμενου μοντέλου, με αυξημένη κατά 17mm διαδρομή (συνολικά 135mm) και εννέα θέσεις προφόρτισης του ελατηρίου του. Το τίμημα στο βάρος για όλα τα παραπάνω είναι μόλις ένα κιλό, κάτι που προδίδει μελετημένη κατασκευή στη λεπτομέρεια.

Ο Neil Fletcher, επικεφαλής της Honda UK Motorcycles, δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς που βλέπουμε το CB500X να επεκτείνει τη νίκη της Honda στα βραβεία και το 2019, μετά τις επιτυχίες των Gold Wing και X-ADV πέρυσι. Στη Honda καταλαβαίνουμε τη σημασία της δημιουργίας μοντέλων A2 που είναι προσανατολισμένα σε διασκέδαση και ευκολία χρήσης».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης