Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η πολιτεία του Λονδίνου ενέκρινε κονδύλι ύψους 110 εκατ. λιρών (135 εκατ. ευρώ) για την απόσυρση παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα χρήματα προορίζονται να βοηθήσουν τους οδηγούς χαμηλού εισοδήματος και με αναπηρία, των οποίων τα αυτοκίνητα δεν πληρούν τα αυστηρά πρότυπα της ζώνης εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών (ULEZ). Προς το παρόν, μόνο η περιοχή εντός των βόρειων και νότιων κυκλικών οδών του Λονδίνου καλύπτεται από τους κανόνες ULEZ που απαιτούν από τους οδηγούς παλαιότερων αυτοκινήτων να πληρώνουν 12,50 £ την ημέρα για να εισέλθουν. Αλλά από τον Αύγουστο του 2023 και οι 32 δήμοι του Λονδίνου θα υπάγονται στους κανόνες ULEZ, απαιτώντας τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro 4, τα οποία έγιναν υποχρεωτικά για τα νέα αυτοκίνητα το 2006, και τα ντίζελ πρέπει να πληρούν τα πρότυπα Euro 6 που τέθηκαν σε ισχύ το 2015.

Μάλιστα το ποσό αυτό είναι διαθέσιμο είτε για την καταστροφή του αυτοκινήτου είτε για την  μετατροπή του σε ένα καθαρότερο όχημα που θα πληροί τις προδιαγραφές. Στο μέτρο αυτό υπάγονται και οι μοτοσυκλέτες αλλά και οι επιχειρήσεις, ενώ τα ποσά ξεκινάνε από τις 2.000 λίρες έως και τις 11.750 ανάλογα με τη περίπτωση, την οικονομική κατάσταση και την πιθανή ύπαρξη αναπηρίας.

Προκειμένου ένα αυτοκίνητο να πληροί τις προϋποθέσεις για την επιχορήγηση, πρέπει να είναι εγγεγραμμένο στην DVLA (Υπηρεσία Άδειας Οδήγησης και Οχημάτων), να καλύπτεται από τα τρέχοντα τέλη κυκλοφορίας και τα πιστοποιητικά τεχνικού ελέγχου MOT και ο ιδιοκτήτης πρέπει να είναι ο εγγεγραμμένος κάτοχος για τουλάχιστον 12 μήνες. Ο αιτών δεν πρέπει επίσης να έχει λάβει προηγουμένως χρήματα από οποιοδήποτε προηγούμενο πρόγραμμα απόσυρσης TfL.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης