Ένα από τα βασικά θέματα που συχνά αναφέρουμε είτε σε άρθρα είτε μέσα από τη συγκεκριμένη στήλη, είναι αυτά που έχουν σχέση με την ασφάλεια. Συνήθως αναφερόμαστε στην ασφάλεια των δρόμων, στην αδιαφορία των αρμοδίων φορέων αλλά και στην κακή εκπαίδευση των οδηγών.
Στην περίπτωση της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, υπήρχαν οι επισημάνσεις για τα τρωτά σημεία του δικτύου, για τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας αλλά και για την προχειρότητα που ήταν στημένο το σύστημα παρακολούθησης των τρένων σε εκατοντάδες χιλιόμετρα. Οι μηχανοδηγοί που ρισκάριζαν εκεί όπου δεν υπήρχε «ενημέρωση» διαρκώς ανέφεραν στους προϊσταμένους τους ότι πηγαίνουν στα τυφλά.

Τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας δεν είναι σημερινά. Τα τελευταία 15 χρόνια υπάρχει μια γενικότερη απαξίωση. Τα έργα του εκσυγχρονισμού ακόμα δεν έχουν τελειώσει. Το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του βασικού σιδηροδρομικού άξονα από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί κενά ασφαλείας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δυστυχώς εδώ επικρατεί το Πινγκ πόγκ. Ο ένας μεταβιβάζει τις ευθύνες στον άλλον. Άλλαζαν οι κυβερνήσεις και οι καταγγελίες για τα τρωτά σημεία των σιδηροδρόμων κατέληγαν στα ντουλάπια με τις εκκρεμότητες.
Μέχρι που έγινε το κακό. Όπως σε κάθε μεγάλο θλιβερό γεγονός όλοι βγαίνουν και υπόσχονται «έρευνα σε βάθος».
Μα τι να την κάνουν οι συγγενείς των θυμάτων που έχασαν ότι πιο πολύτιμο είχαν στη ζωή τους τη «Συγγνώμη» η την «Έρευνα σε βάθος». 

Η ευαισθητοποίησή τους άργησε. Σε ένα σωστό κράτος δεν θα είχαν ξεκινήσει να κάνουν δρομολόγια τα τρένα αν το σύστημα δεν ήταν 100% ελεγμένο. Ευθύνες θα πρέπει να αποδοθούν όχι μόνο στον σταθμάρχη και τον επόπτη. Ευθύνονται οι επικεφαλής του οργανισμού του ΟΣΕ, οι επικεφαλής της άφαντης ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ούτε στις καλές εποχές δεν εμφανιζόταν όταν υπήρχε κάποιο πρόβλημα. 
Με τα τρένα κυκλοφορούν όλοι οι νέοι της Ευρώπης που έχουν ειδικές εκπτώσεις. Ταξιδεύουν εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές, εργαζόμενοι και τουρίστες. Η εμπιστοσύνη κλονίσθηκε.
Αν θέλετε να ξέρετε το ασφαλέστερο σύστημα θα ήταν η αυτόματη επιβράδυνση των τρένων όταν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές διαπίστωναν ότι δυο τρένα κινούνται αντίθετα στις ίδιες ράγες. Μόνο τότε θα είχαμε ασφάλεια.

Θα είχε λυθεί αμέσως το πρόβλημα με τις εκκρεμότητες στην ασφάλεια αν οι Έλληνες είμασταν πειθαρχημένοι. Αν κανένας δεν έμπαινε στα τρένα μέχρι να παραδοθούν τα συστήματα ασφαλείας στο 100% και όχι στο 75%.
Μόνο έτσι -αν έβλεπαν να έχουν ΜΗΔΕΝ ΕΣΟΔΑ- θα τελείωναν τα έργα που για δεκαετίες παρέμεναν ημιτελή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα αεροπλάνα έχουν όλα τα συστήματα ασφαλείας για ασφαλείς πτήσεις. Όμως δεν αρκεί αυτό. Όπως κατήγγειλαν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το προσωπικό δεν επαρκεί. Υπάρχουν ελλείψεις. Για να προσγειωθεί ένα αεροπλάνο χρειάζονται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που σε ορισμένα αεροδρόμια στα νησιά είναι ελλιπέστατη. Τι περιμένουν οι αρμόδιοι της κάθε κυβέρνησης. Να γίνει το κακό και μετά με κροκοδείλια δάκρυα να υπόσχονται «ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ» ; 

Σε πολλά σημεία του επαρχιακού δικτύου παραμένουν ακόμη τα προβλήματα της θεομηνίας «Ιανός». Οι κάτοικοι των περιοχών που το κράτος τους παράτησε, ανησυχούν. Στέλνουν υπομνήματα. Κρούουν τον Κώδωνα του Κινδύνου. Όμως από εκεί και πέρα αρχίζει το Χάος. Οι κοινότητες των χωριών αναφέρουν το πρόβλημα στην Περιφέρεια. Η περιφέρεια στη Διοίκηση, η Διοίκηση στο αρμόδιο υπουργείο. Το υπουργείο επιστρέφει το πρόβλημα  στην Περιφέρεια και το πρόβλημα διαιωνίζεται.
Όταν κάποιο Ι.Χ η κάποιο λεωφορείο με κόσμο πέσει στο γκρεμό και έχουμε θύματα θα βγουν και πάλι οι αρμόδιοι και θα λένε: «Συγγνώμη», « Συλλυπητήρια» η  «Έρευνα σε βάθος». Η φωτογραφία είναι από το δρόμο που συνδέει το χωριό Σαραντάπορο με το χωριό Νεράιδα Δολόπων Καρδίτσας.

Πολύ καλός ήταν και ο Φεβρουάριος στις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις  των καινούργιων αυτοκινήτων, παρουσίασαν αύξηση +17.8% , των καινούργιων φορτηγών +7,4% και των καινούργιων λεωφορείων +61,5%.

Για ακόμη μια φορά το Easter Jeep Safari θα συγκεντρώσει χιλιάδες Αμερικανούς που αγαπούν την περιπέτεια. Ο θεσμός που πλησιάζει τις έξι δεκαετίες ζωής – φέτος θα γίνει το 57ο Easter Jeep Safari-θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου στη Moab, στη Γιούτα των Η.Π.Α. Εκεί η Jeep θα παρουσιάσει μια νέα σειρά εντυπωσιακών πρωτοτύπων, τη δημιουργία των οποίων έχει επιμεληθεί το σχεδιαστικό τμήμα της μάρκας σε συνεργασία με την Jeep Performance Parts (JPP).

Θα παρουσιάσει ακόμη και ένα εξηλεκτρισμένο Jeep 4xe, το οποίο θα ολοκληρώσει τις πλέον δύσκολες διαδρομές της Moab με μηδενικό θόρυβο και ρύπους, κάνοντας πραγματικότητα τη φιλοσοφία “Zero Emission Freedom” της μάρκας. 

Το ανακοίνωσε ο ίδιος ο CEO της Stellantis, κ. Carlos Tavares μετά την επίσκεψη που έκανε στις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου του Cassino όπου παράγουν premium μοντέλα της Stellantis, τις Giulia και Stelvio καθώς επίσης και τις Maserati Grecale. Σ αυτό το εργοστάσιο που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εργοστάσιο της Stellantis, μετά από εκείνο του Windsor στον Καναδά, θα εγκαταστήσουν τη νέα πλατφόρμα STLA Large που είναι αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.

Η ένταξη της νέας πλατφόρμας στη μονάδα παραγωγής ενισχύει περαιτέρω την εκτέλεση του στρατηγικού πλάνου του Ομίλου, Dare Forward 2030. Η STLA Large είναι σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 800χλμ., εφοδιάζεται με ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτροκίνησης EDM (Electric Drive Modules) και προσφέρει μεγάλη ευελιξία στους σχεδιαστές. 

Το 2022 το Volvo Car Group κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 22,3 δις σουηδικών κορονών (SEK). Τα έσοδα για το 2022 ανήλθαν σε 330,1 δις SEK, ενώ οι πωλήσεις παγκοσμίως έφθασαν τα 615.121 αυτοκίνητα. Τον Φεβρουάριο του 2023 σε παγκόσμιο επίπεδο η Volvo πούλησε 51.286 αυτοκίνητα και σύμφωνα με την εταιρία η αύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ήταν 22%. Οι πωλήσεις των μοντέλων Recharge της Volvo Cars αποτέλεσαν το 40% των αυτοκινήτων Volvo που διετέθησαν σε όλο τον κόσμο στη διάρκεια του μήνα. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 187% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα και ανήλθαν στο 19% των συνολικών πωλήσεων για τον Φεβρουάριο.

Το BMW Group προωθεί την επιτυχημένη εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας σύμφωνα με τις τέσσερις βασικές αρχές Re:think, Re:duce, Re:use και Re:cycle, με την ανάπτυξη των πρώτων ζαντών αλουμινίου από 100% ανακυκλωμένο κράμα αλουμινίου, να ευθυγραμμίζεται σταθερά με αυτές τις αρχές.
Ως το πρώτο στον κόσμο ανοιχτό, αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές αυτοκίνητο που παράγεται σε περιορισμένο αριθμό, δεν είναι μόνον οι ζάντες αλουμινίου, αλλά και το νέο MINI Cooper SE Cabrio συνολικά, το οποίο έχει επαναπροσδιοριστεί πλήρως σε επίπεδο βιωσιμότητας.

Ο συνδυασμός μιας ελαφριάς δομής ζάντας από 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα ένθετα πραγματικού μετάλλου, καθώς και ένα καινοτόμα σχεδιασμένο κεντρικό καπάκι, προσφέρει ένα μοναδικό πλεονέκτημα που διαφοροποιεί ξεκάθαρα το μοντέλο από τον ανταγωνισμό. Κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένο ελαφρύ κράμα, ανταποκρίνεται πλήρως στις δομικές απαιτήσεις και τα υψηλά πρότυπα ποιότητας του BMW Group. Την αυτονομία του MINI Cooper SE Cabrio βελτιστοποιούν τα ένθετα που διαθέτει στις αεροδυναμικές ιδιότητες του οχήματος. Οι ζάντες αυτές συμβάλλουν στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του οχήματος από πολλές απόψεις – τόσο στην παραγωγή όσο και κατά την οδήγηση.

Η Bentley διακόπτει την παραγωγή του 12κύλινδρου κινητήρα της με τους 750 ίππους. Η ισχύς για την sold-out Bentley Batur πιστοποιήθηκε στους 750 PS με 1000 Nm ροπής. Η απόφαση της διακοπής της παραγωγής του 12κύλινδρου βενζινοκινητήρα, σίγουρα δεν άρεσε σε πολλούς. Ωστόσο είναι μια στρατηγική απόφαση της Bentley που στοχεύει να γίνει ηγέτης στη βιώσιμη πολυτελή κινητικότητα.
Η διακοπή της κατασκευής του θηριώδους κινητήρα θα γίνει τον Απρίλιο του 2024. Τα τελευταία 20 χρόνια έως και τον Απρίλιο της επόμενης χρονιάς στο Dream Factory της εταιρείας στο Crewe της Αγγλίας θα έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 100.000 μονάδες του εμβληματικού W12.

H Bentley θα κινηθεί προς ένα βιώσιμο μέλλον μέσω της στρατηγικής Beyond100, η οποία προβλέπει την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση όλης της γκάμας μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Πρέπει και αυτή η εταιρία με τα χειροποίητα μοντέλα να ακολουθήσει τις εντολές της ΕΕ με στόχο τη μείωση των μέσων εκπομπών CO2 του στόλου της στα 0 g/km. 

Αθρόα ήταν η προσέλευση των πτυχιούχων κριτών του Νομού Αττικής και των όμορων νομών στο σεμινάριο που διοργάνωσε η Επιτροπή Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης της Ο.Μ.Α.Ε. την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου. Η αίθουσα Τύπου του Κολυμβητηρίου του Ο.Α.Κ.Α. γέμισε από κριτές οι οποίοι έδωσαν το παρών, με σκοπό να φρεσκάρουν στη μνήμη τα καθήκοντά τους εν ώρα αγώνα και να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις εκδηλώσεις της φετινής χρονιάς.

Η Επιτροπή της Ο.Μ.Α.Ε. παρουσίασε στους παρευρισκόμενους τα νέα τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιούνται στους αγώνες και παράλληλα έκανε μια γρήγορη επανάληψη των παραδοσιακών μέσων χρονομέτρησης. Στην Αττική έγινε η αρχή των επιμορφωτικών σεμιναρίων. Θα ακολουθήσουν άμεσα και σε άλλες περιοχές της χώρας, με σκοπό να καλυφθούν οι ανάγκες σε όλη την Ελλάδα. Μια τέτοια κίνηση από πλευράς διοίκησης του σπορ δεν έχει γίνει εδώ και πολλές δεκαετίες. Ένα πάγιο αίτημα των στελεχών, το οποίο πλέον θα καθιερωθεί.

H Elastrak, με τα ελαστικά Bridgestone, ανακοίνωσε τη συνεργασία της σε επίπεδο χορηγίας με την Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Αθηνών και συγκεκριμένα το απαραίτητο κομμάτι των διαιτητών, καθώς ποδοσφαιρικός αγώνας χωρίς διαιτητές δεν γίνεται! 
Το βασικό μέρος της χορηγίας αφορά λοιπόν στην χορηγική εμφάνιση του συνόλου των διαιτητών  Α’ εθνικής Super League, Β’ εθνικής Super League 2, Γ’ εθνικής καθώς και όλων των τοπικών ερασιτεχνικών πρωταθλημάτων για 3 χρόνια. Οι διαιτητές θα εμφανίζονται με ρουχισμό που θα φέρει την σήμανση Bridgestone στο ερασιτεχνικό πρωτάθλημα που διεξάγεται σε ολόκληρη την Αθήνα  στις  κατηγορίες Α’, Β’, Γ’ (σε όλους τους ομίλους)  και σε όλα τα επίπεδα εφηβικών Κ18, παιδικών Κ16-Κ14-Κ12, παμπαιδικών Κ10-Κ8 κατηγοριών ανά εβδομάδα. 

Oι αγώνες που διεξάγονται είναι επαγγελματικού επιπέδου με ιδιαίτερα μεγάλο  βαθμολογικό ενδιαφέρον καθώς στην Αθήνα εδρεύουν οι καλύτερες παραδοσιακά ομάδες.
Επιπλέον, η χορηγία περιλαμβάνει την ψηφιακή προβολή των ελαστικών Bridgestone στην επίσημη ιστοσελίδα της Ε.Π.Σ. Αθηνών: www.epsath.gr, βασική πηγή ενημέρωσης χιλιάδων φιλάθλων κάθε εβδομάδα σχετικά με τους αγώνες αλλά και του συνόλου των διαιτητών, προπονητών, γιατρών, παικτών και παραγόντων.  

Ο Σύνδεσμος Αθηναίων Διαιτητών αποτελεί τον πυλώνα των συνδέσμων καθώς είναι ο αρχαιότερος σύνδεσμος στην Ελλάδα που έχει αναδείξει πολλούς και σπουδαίους διαιτητές που διακρίθηκαν σε ελληνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Έχει άψογη συνεργασία με την Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Αθήνας (ΕΠΣΑ) και επανδρώνει κάθε εβδομάδα 205 αγώνες σε ολόκληρη την Αθήνα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης