Το Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου συνεργάζεται με την Toyota Motor Corporation για την ανάπτυξη δύο προηγμένων καθισμάτων ασφαλείας για τα αυτοκίνητα της F-1 και για τα αυτοκίνητα των αγώνων Indy Racing League (IRL) με στόχο τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού του νωτιαίου μυελού των οδηγών, στη διάρκεια συγκρούσεων κυρίως με το πίσω μέρος.
Χρησιμοποιώντας μέθοδο προσομοίωσης σε υπολογιστή που αναπτύχθηκε από την Toyota (THUMS), το Ινστιτούτο της FIA «αναδημιούργησε» τις συνθήκες ατυχημάτων μεγάλης ταχύτητας και ανέλυσε τις επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη φυσιολογία, ώστε οι ερευνητές να μελετήσουν τις σοβαρές βλάβες, οι οποίες συχνά είναι δύσκολο να μετρηθούν με το συμβατικό crash test που χρησιμοποιεί ομοιώματα ανθρώπινου σώματος.

Κατά τη διάρκεια του 2008, οι προδιαγραφές για υλικά και πάχη των καθισμάτων, ορίστηκαν έτσι ώστε να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού του νωτιαίου μυελού στις συγκρούσεις, αφετέρου δε τα δεδομένα αυτά εφαρμόστηκαν στα καθίσματα του 2009, στους αγώνες Indy Cars. Φέτος ολοκληρώνεται η τελευταία φάση των δοκιμών με οπίσθιες συγκρούσεις, καθώς και η έναρξη των ερευνών σχετικά με τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης από μετωπικές συγκρούσεις.

