Του Περικλή Χαλάτση

Όταν ξεκινάς να δοκιμάζεις ένα ακριβό αυτοκίνητο έχεις πάντα στο μυαλό σου τους …άλλους. Κυρίως αυτούς που τρέχουν για να σου αφήσουν με κάποιο καρφάκι την υπογραφή τους πάνω στην πόρτα. Από αγάπη. Ευτυχώς γλυτώσαμε την «υπογραφή» γιατί επιλέξαμε το εσωτερικό πάρκινγκ.

Αλλά και αυτούς που ξεκινούν ακόμη και όταν βρίσκεσαι στο φανάρι να κάνουν άσκοπες ερωτήσεις. Πόσο έχει και πόσο καίει. Πράγμα που σημαίνει δεν μπορούν να διακρίνουν αν ένα αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Υπάρχει και ένα τρίτο πρόβλημα που το αντιμετωπίσαμε. Για να αποφύγουμε τις «υπογραφές», όπου πηγαίναμε αναζητούσαμε πάρκινγκ. Δυστυχώς σε δύο τρεις περιπτώσεις, δεν μας επέτρεψαν να αφήσουμε το αυτοκίνητο γιατί έπιανε μιάμιση θέση. Εκεί δεν υπάρχουν παζάρια. Η ελληνική νοοτροπία βλέπετε έχει τους δικούς της κανόνες.

Ας ξεκινήσουμε όμως να ξεδιπλώνουμε τις αρετές της σουηδικής υπεροχής που με το Volvo EX90, επαναπροσδιορίζει το μέλλον της ασφάλειας, της τεχνολογίας και της αισθητικής.

Το 100% ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο απευθύνεται στους οικογενειάρχες που θέλουν πενταθέσιες ή 7θέσιες εκδόσεις. Αναζητούν εκτός από την άνεση και την πολυτέλεια, την ασφάλεια και τα ξεκούραστα ταξίδια.

Με αυτό το αυτοκίνητο (έχει συντελεστή 0,29 Cd ) στην ισχυρή έκδοση Twin Performance, που είναι εξοπλισμένο με τη μεγαλύτερη μπαταρία της γκάμας, κάναμε τη δοκιμή μας εντός και εκτός πόλης. Το μήκος ξεπερνάει τα πέντε μέτρα. Είναι 5,04 m δηλαδή 9 cm μακρύτερο από το XC90. Το πλάτος του είναι  1,96 m και το ύψος στα 1,74 m. Οι αριθμοί δείχνουν πόσο άνετο είναι.

Ο χώρος αποσκευών, όταν γίνεται χρήση των πέντε θέσεων είναι τεράστιος καθώς στα 655 λίτρα χωράνε οι αποσκευές πέντε ενηλίκων.

 

Όταν σηκωθούν και τα δύο τελευταία καθίσματα ο χώρος μειώνεται στα 310 λίτρα. Βέβαια υπάρχει και κάποιος ελεύθερος χώρος κάτω από το μπροστινό καπό αλλά φυσικά δεν επαρκεί όταν ταξιδεύουν 7 άτομα.

 

Με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωμένα, η αποθηκευτική ικανότητά του αυξάνεται στα 697 λίτρα, τιμή που το ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του. Αν μάλιστα πέσουν τα καθίσματα της 2ης σειράς τότε η χωρητικότητα φτάνει τα 1057 λίτρα.

 

 

 

Η Volvo δεν χρησιμοποιεί κλειδί για να ανοίξουν οι πόρτες ή για να ξεκινήσει να κινείται το όχημα. Όλα γίνονται από μια μαγνητική κάρτα που ο οδηγός θα πρέπει να έχει πάντα σε σημείο ώστε να μην την τσαλακώσει και να μην τη χάσει.

Αγγίζεις την κάρτα στη χειρολαβή και ανοίγουν οι πόρτες. Αυτό σημαίνει ότι οι πόρτες δεν ανοίγουν όταν πλησιάζεις το αυτοκίνητο, όπως γίνεται σε όλα τα τελευταίας γενιάς αυτοκίνητα.

Μετά τοποθετείς την κάρτα στο σημείο που άλλες εταιρείες αυτοκινήτων χρησιμοποιούν για να φορτίζει επαγωγικά το κινητό. Αν δεν ακουμπήσει η κάρτα πάνω σε αυτό το σημείο, βγαίνει ένδειξη «δεν αναγνωρίζεται το κλειδί» και το ΕΧ90 δεν ξεκινάει. Η αλήθεια είναι ότι αυτή η λογική δεν είναι εξυπηρετική. Δεν μπορείς να φορτίσεις επαγωγικά το κινητό σου αλλά μόνο με καλώδιο. Όπως δεν μπορέσαμε να κάνουμε χρήση του hands-free. Θα μου πείτε όλα είναι μια συνήθεια. Υπάρχει βέβαια διαθέσιμο το κλειδί smartphone. Δηλαδή μπορείς να χρησιμοποιήσεις το τηλέφωνο ως κλειδί. Ενδεχομένως οι Σουηδοί έχουν πάει σε άλλο στάδιο που εμείς ακόμη αγνοούμε.

Αφού καθίσεις στο κάθισμα του οδηγού και βρεις την ιδανική θέση θα πρέπει πριν ξεκινήσεις να μάθεις τις λειτουργίες που βρίσκονται πάνω σε μεγάλη οθόνη αλλά και να εξοικειωθείς με το άνοιγμα των παραθύρων. Υπάρχουν δύο κουμπιά για τα τέσσερα παράθυρα.

Θα πρέπει να μάθεις πολύ καλά τις ρυθμίσεις που όλες βρίσκονται στο ταμπλό. Ακόμη και για να ανοίξεις το ντουλαπάκι του συνοδηγού θα πρέπει να το κάνεις από την οθόνη. Ή να κλείσεις τους καθρέφτες σου όταν παρκάρεις. Μόνοι τους οι καθρέφτες ούτε κλείνουν ούτε ανοίγουν. Όλα ρυθμίζονται από την οθόνη. Η Volvo βρίσκεται σε άλλη διάσταση γι αυτό ο κάθε ιδιοκτήτης του ΕΧ90 θέλει καλό φροντιστήριο πριν ξεκινήσει.

Θα εκτιμήσεις το εσωτερικό του EX 90. Έχει πολύ καλή ποιότητα υλικών και άψογο φινίρισμα και είναι από τα πιο ήσυχα στην κατηγορία του. Τα άνετα καθίσματα του Göteborg ξεχωρίζουν.

Το εσωτερικό σχεδιάστηκε αποκλειστικά για να έχουν άνεση οι επιβάτες και για να κάνουν μεγάλα ταξίδια χωρίς να κουράζονται.

Τα νέα προηγμένα υλικά υπογραμμίζουν τη μοναδική προσέγγιση της Volvo Cars στη σύγχρονη πολυτέλεια. Για παράδειγμα το Nordico, είναι μία επένδυση χωρίς δέρμα, με κομψή εμφάνιση, φτιαγμένη από ανακυκλωμένα και βιολογικής προέλευσης υλικά από δάση της Σουηδίας και της Φινλανδίας. Σίγουρα το ταξίδι είναι από τα πιο ευχάριστα.

Η προηγμένη τεχνολογία LED στο εσωτερικό, αναπαράγει ένα φωτεινό φάσμα πολύ κοντά στο φως του ήλιου, ενώ και ο ξύλινος διάκοσμος με οπίσθιο φωτισμό συμβάλλουν στην ιδανική ατμόσφαιρα της καμπίνας.

Στο δρόμο όταν κάνεις λάθος η ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, σε διορθώνει. Αν δεν είσαι προετοιμασμένος μπορεί να ξαφνιαστείς όταν το σύστημα σε επαναφέρει στο μέσο της λωρίδας σου. Κατά την άποψή μας χρειάζεται βελτίωση. Ωστόσο δεν παύει να είναι ένα από τα πολύ καλά οικογενειακά αυτοκίνητα.

Τα ελαστικά που «φοράει» το ΕΧ90 είναι της Pirelli διαστάσεων 265/45 R21.

Όλα μέσα από την οθόνη

Οι περισσότερες ρυθμίσεις γίνονται από την κεντρική οθόνη 14,5 ιντσών . Η οθόνη του οδηγού συνδυάζεται με μια οθόνη head-up 13,2 ιντσών, η οποία είναι βολική στη χρήση. Το «βασικό» ηχοσύστημα είναι της Bose με 14 ηχεία και ισχύ 940W. Οι πιο απαιτητικοί στον ήχο μπορούν να ζητήσουν την έκδοση με τα 5 ηχεία και τα 1.610W.

Φοβερό είναι το σύστημα LiDAR (Light Detection and Ranging). Ότι πιο σύγχρονο έχουμε συναντήσει. Έχει πέντε κάμερες, οκτώ ραντάρ και δώδεκα αισθητήρες υπερήχων. Είτε είναι ημέρα είτε νύχτα το βεληνεκές του είναι 250 μέτρα. Έχει ακόμα δύο κάμερες εμπρός, δύο πίσω, καθώς και μία κάτω από κάθε πλευρικό καθρέφτη.

Στο δρόμο είναι ξεκούραστο. Είτε βρίσκεσαι σε μποτιλιαρισμένο δρόμο είτε σε ανοικτό στην εθνική οδό, το ΕΧ90 θα σε εντυπωσιάσει. Μην ξεχνάτε ότι αποδίδει 517 ίππους με  900+ Nm. Η επιτάχυνσή του από 0-100 χλμ είναι μόλις 4.9 δευτερόλεπτα. Οι οδηγοί που εγκαταλείπουν το αυτοκίνητο τους με το κινητήρα εσωτερικής καύσης και περνούν στην ηλεκτροκίνηση πρέπει μέχρι να εξοικειωθούν στις εκρηκτικές επιταχύνσεις να προσέχουν πόσο γρήγορα πατούν το γκάζι. Η τελική του EX90 μπορεί να ξεπεράσει τα 200χλμ./ώρα, αλλά η Volvo για να πετύχει μεγαλύτερη αυτονομία έχει βάλει κόφτη στα 180 χλμ.

Η επίσημη μέτρηση της Volvo για το EX90 δίνει αυτονομία 614 χιλιόμετρα.

Όταν πήραμε το αυτοκίνητο μας έδειχνε στο ταμπλό αυτονομία 450 χιλιόμετρα με 98% φόρτιση.

Αφού κάναμε κάμποσα χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, κάνοντας χρήση του one pedal η αυτονομία έφτασε τα 240 χιλιόμετρα με 52% φόρτιση.

Και λίγο μετά, με 36% φόρτιση είχαμε στη διάθεσή μας 170 χιλιόμετρα.

Με φορτιστή DC 250 χρειάζεται για φόρτιση από 10-80 % περίπου μισή ώρα. Δηλαδή μια αυτονομία περίπου 432 χλμ. Για φόρτιση 0-100% σε 11άρι wallbox χρειάζεται  11,5 ώρες.

Το αυτοκίνητο έχει εργονομικό και πολυτελές εσωτερικό. Σχεδιάστηκε αποκλειστικά για να έχουν άνεση οι επιβάτες και για να κάνουν μεγάλα ταξίδια χωρίς να κουράζονται.

Να δούμε και τις τιμές. Η αρχική τιμή στην έκδοση Twin με τα 414 άλογα είναι 112.654 ευρώ. Στην έκδοση (Twin Performance με τα 517 άλογα) η τιμή ανεβαίνει στις 117.986 ευρώ. Ας θέλεις μεγαλύτερες ζάντες και με κάτι έξτρα καλούδια, τότε ανεβαίνει στις 126.000 ευρώ.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης