Βρίσκονται καθημερινά στην ζωή μας. Άλλοι τα λατρεύουν και τα ακολουθούν πιστά, άλλοι απλά τα βρίσκουν διασκεδαστικά. Ο λόγος για τα flash games που όλοι μας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουμε βρεθεί να περνάμε αρκετή ώρα χωρίς να το καταλάβουμε και συνήθως… εις βάρος της εργασίας μας.

Δεν έχει σχέση αν τα flash games ανήκουν στον παραδοσιακό χώρο των videogames. Σημασία έχει ότι η αποδοχή του κόσμου τα έχει κάνει να έχουν και αυτά την δική τους δυναμική στην ψηφιακή διασκέδαση.  Ας δούμε λοιπόν πως ξεκίνησε και που έχει φτάσει σήμερα ο τομέας των flash games.

Όλα ξεκινούν από το 1996 με την είσοδο του Macromedia flash στις ιστοσελίδες ελεύθερου λογισμικού που υπήρχαν εκείνο τον καιρό. Το Macromedia flash είχε σχεδιαστεί έτσι ώστε να δίνει κίνηση και διαδραστικότητα στα παιχνίδια. Δεν άργησαν οι προγραμματιστές να κατανοήσουν την χρησιμότητα του flash και κατάφεραν να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο το λογισμικό έτσι ώστε να αποδίδει καλύτερα σε όλους τους τομείς.

Αν και το flash εστίαζε κυρίως στο animation, η συνεχής ανάπτυξη του λογισμικού (Action Script version 5)  έδειξε το δρόμο για απλά και εύκολα παιχνίδια βασισμένα στο διαδίκτυο. Έτσι σιγά –  σιγά κέρδιζε σε φήμη τα webbased animated παιχνίδια άρχιζαν να γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλή.

Κάπως έτσι φτάνουμε στο 2001 και είδη τα flash games έχουν αποκτήσει το δικό τους φανατικό κοινό λόγο της ευκολίας της πρόσβασης αλλά και της απλοϊκότητας τους. Εκεί άρχισε η μεταφορά μερικών από των δημοφιλέστερων παιχνιδιών τα οποία υπήρχαν στα arcades όπως το Tempest και το Asteroids. Δημιουργείται έτσι ένα είδος flash games τα οποία είναι μεταφορές από Arcades τα οποία είχαν αφήσει εποχή.  Αρκετά remakes κλασσικών τίτλων σε flash  αλλά και ιστοσελίδες αφιερωμένες στα παιχνίδια αυτά εδραιώνουν το είδος αποκτώντας μια ολοένα μεγαλύτερη βάση χρηστών.

Εκεί όμως άρχισαν και οι πρώτες “μουρμούρες” όσον αφορά την εθιστικότητα τους. Λόγω του ότι ήταν web based πολλοί εργαζόμενοι πέρναγαν την ώρα τους εις βάρος της εργασίας τους. Όμως παρά τις διαμαρτυρίες που προέκυψαν οι προγραμματιστές δεν πτοήθηκαν, ειδικά που τώρα πέρναγαν στην εποχή των remakes παιχνιδιών που είχαν γράψει την δική του ιστορία  όπως το Sonic the Hedgehog της Sega αλλά και το Super Mario της Nintendo.

Επίσης ο online χαρακτήρας των παιχνιδιών έκανε την εμφάνιση του καθώς υπήρχε πλέον ανταγωνισμός μεταξύ των παικτών.  Στα remakes των κλασσικών arcade οι παίκτες έκαναν το δικό τους σκορ και υπήρχε αναμέτρηση με οποιονδήποτε άλλο παίκτη από τον πλανήτη για να ξεπεράσει τον ψηφιακό του αντίπαλο.

Όμως το Flash είχε συγκεκριμένα προβλήματα, ιδιαίτερα σε μηχανήματα τα οποία δεν ήταν τόσο δυνατά. Έχαναν την αποτελεσματικότητα τους και υπήρχε πρόβλημα ως προς την κίνηση αλλά και την διαδραστικότητα τους. Αυτό έκανε ορισμένα παιχνίδια να αποτύχουν, κυρίως παιχνίδια δράσης. Λόγω του παραπάνω προβλήματος δεν άργησε η ανάπτυξη μιας καινούριας έκδοσης η οποία θα έλυνε τα παραπάνω προβλήματα και θα έκανε την διαφορά

Το 2004 παρουσιάστηκε το Flash MX μαζί με το Action Script 2.0 το οποίο οργάνωνε τις εφαρμογές του Flash με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επίσης βελτιωμένες και παραμετροποιημένες δυνατότητες διαχείρισης media υλικού έκαναν την εμφάνιση τους. Σε συνδυασμό με τα ανανεωμένα Leader Boards  και Score Boards, το ενδιαφέρον των παικτών εκτοξεύθηκε στα ύψη δημιουργώντας μέρα με την μέρα καινούριους παίκτες αυτών των παιχνιδιών.

Από το 2004 και μετά τα Flash Games πραγματικά έχουν φτάσει σε πρωτόγνωρα  επίπεδα. Εκατομμύρια παίκτες, χιλιάδες sites αφιερωμένα σε αυτά, δημιουργίες οι οποίες ορισμένες φορές είναι άκρως εντυπωσιακές.  Ένα είδος το οποίο έχει και αυτό τα μικρά του διαμάντια βλ. “Bejeweled” αλλά που δημιούργησε κανονικά παιχνίδια μέσα από τα flash games. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το παιχνίδι World Of Goo το οποίο ξεκίνησε σαν Tower Of Goo και ήταν Flash game. Επίσης το παιχνίδι N  το οποίο μεταφέρθηκε με επιτυχία σαν Ν+ στις φορητές κονσόλες αλλά και στην online πλατφόρμα του Xbox360.

Ευκολία στην πρόσβαση, ποιοτικά παιχνίδια αλλά και εθιστικό gameplay είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν τα flash games προσιτά σε όλο τον πληθυσμό που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.

Και ας μην ξεχνάμε ένα πρόσφατο παράδειγμα. Όταν ο κολοσσός  google άλλαξε στην κεντρική σελίδα το λογότυπο του και έβαλε το θρυλικό pacman ενδεικτικά αναφέρουμε ότι:

To Google PacMan “’έφαγε” συνολικά: 4.8 εκατομμύρια εργατοώρες, με κόστος 120.5 εκατομμύρια δολάρια.

Και όλα αυτά σε όσους καταλάβανε ότι το logo ήταν playable…..

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης