Forza Motorsport 4 review

 

Με το που έβαλα το πρώτο δισκάκι του Forza 4 στο Χbox 360 στην οθόνη εμφανίστηκε κάτι σχετικό με «μεταφορά του υπάρχοντος προφίλ από το Forza 3 του οποίου βρέθηκαν δεδομένα στην κονσόλα μου». Το μόνο που ήθελα ήταν… να τρέξω. Και κάποια στιγμή τα κλικ τελείωσαν, βρέθηκα στην οθόνη επιλογής ανάμεσα στα αυτοκίνητα κατηγορίας «κομμώτρια από το Μπουρνάζι», επέλεξα το πιο… κόκκινο και βρέθηκα στην πίστα. Και στην επόμενη. Και στη μεθεπόμενη. Και κάπου εκεί ξεκίνησα να ανησυχώ «βρε μήπως τότε στην αρχή που έλεγε για Forza 3 δεν ήταν μόνο για το προφίλ μου, αλλά υπάρχει και κάτι σαν ‘Forza 3 mode’ το οποίο επέλεξα κατά λάθος;»

Είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε φτάσει στη στιγμή αυτή που για την τωρινή γενιά των κονσόλων απλώς… δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που να επιδέχονται βελτίωσης. Ο τεχνικός τομέας έχει πιάσει ταβάνι, τα στοιχεία του gameplay που θεωρούνται απαραίτητα έχουν ήδη τυποποιηθεί. Τι γίνεται όμως για την περίπτωση ενός παιχνιδιού που έρχεται για να συνεχίσει κάτι που είναι ήδη εξαιρετικό; Κάπως έτσι, το Forza 4 προκαλεί αμηχανία την πρώτη φορά. Ναι, είναι τέλειο. Αλλά το έχω ξαναπαίξει.

Έχοντας λοιπόν λίγα πράγματα να κάνουν όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά (σίγουρα υπάρχουν μικροβελτιώσεις στο οδηγικό μοντέλο και στα 3D, αλλά όταν ήδη όλα είναι εξαιρετικά, πώς να υπάρχει κάτι τόσο τρανταχτό που να είναι άξιο αναφοράς;), οι άνθρωποι της Turn 10 επικεντρώθηκαν στο φαν κομμάτι, παραδειγματιζόμενοι ίσως και από το Gran Turismo 5. Το κομμάτι της «κουλτούρας» του αυτοκινήτου είναι καλογυαλισμένο και αρκετά πλούσιο, με κάθε ξεκλειδωμένο αυτοκίνητο που διατίθεται στο Autovista mode να προσφέρεται για ξενάγηση, με εξαιρετικά λεπτομερείς εξωτερικές και εσωτερικές απόψεις, με διάδραση, πληροφορίες αλλά και έναν αφηγητή που μας ξεναγεί στα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου. Και, εφόσον το αυτοκίνητο στου οποίου το σαλόνι καθόμαστε στο Autovista mode έχει ξεκλειδωθεί και για το ίδιο το παιχνίδι, μας δίνεται η δυνατότητα να το βάλουμε μπροστά για ένα απ’ ευθείας test-drive.

Επιπλέον προσοχή δόθηκε και στο online κομμάτι του Forza 4. Ή καλύτερα, στο «community» κομμάτι. Μπορούμε λοιπόν να φτιάξουμε το δικό μας «club» στο οποίο θα καλέσουμε τους φίλους μας, θα φτιάξουμε ομάδες και θα κοντραριστούμε με άλλες στα leaderboards. Μπορούμε να δημιουργήσουμε κούρσες με δικούς μας κανόνες, για συγκεκριμένους τύπους αυτοκινήτων αν θέλουμε, και να αναμετρηθούμε με άλλους παίκτες (έως 16) που θα βρούμε στα lobby. Και, τέλος, υπάρχει το πλέον ενδιαφέρον mode, με την ονομασία Rivals, κατά το οποίο μπορούμε να φορτώσουμε τα διαθέσιμα ριπλέι φίλων και αγνώστων και να παραβγούμε με τα ghost-cars τους.

Όσο για το τυπικό single player, αυτό απαρτίζεται από ένα World Tour με εκατοντάδες κούρσες στο οποίο έρχονται και «σφηνώνουν» διάσπαρτα event. Ο τρόπος που διαξάγεται κάθε πίστα, η σειρά που εμφανίζεται κάθε event και λοιπά, γίνεται αναλόγως του αυτοκινήτου που έχουμε επιλέξει. Άλλες είναι οι προδιαγραφές αν το τιμόνι ανήκει στο ταπεινό C1 και άλλες αν οδηγούμε μία SLS AMG. Το τεράστιο μέγεθος του World Tour σε συνδυασμό με τα event και τον δρόμο που κάθε παίκτης θα πάρει όσον αφορά τις κατηγορίες και τις αναβαθμίσεις των αυτοκινήτων του, υπόσχεται σχεδόν μοναδική εμπειρία και πάρα μα πάρα πολύ μεγάλο χρόνο ενασχόλησης με το παιχνίδι. Ο οποίος χρόνος ενασχόλησης φυσικά αυξάνεται και άλλο αν αρχίσουμε να ψαχνόμαστε με αγορές, καστομιές και λοιπές δραστηριότητες που ονοματίζονται προς τιμήν συμπαθούς μαρσιποφόρου της Αυστραλίας.

Πάντως το πιο σημαντικό ατού για το Forza 4 είναι ότι, όπως ακριβώς συνέβαινε και στο προηγούμενο, είναι προσιτό σε όλους. Στο πιο εύκολο επίπεδο χειρισμού, με ενεργοποιημένα τα μπόλικα βοηθήματα, το παιχνίδι παίζεται μόνο με τον μοχλό και το γκάζι. Και μπορεί η συλλογή πόντων και η κατάταξη στα leaderboards να επηρεάζονται από το επίπεδο δυσκολίας, αλλά το παιχνίδι είναι τόσο πλούσιο σε περιεχόμενο και δραστηριότητες που ο αρχάριος δεν θα προβληματιστεί από το ότι δεν «προχωρά» τόσο γρήγορα όσο οι πιο έμπειροι παίκτες. Το παιχνίδι μάλιστα υποστηρίζει και το Kinect, με το οποίο περιηγούμαστε στο Autovista mode χωρίς το gamepad αλλά, ‘νταξ, δεν είναι και κανένα σπουδαίο πράγμα, ενώ υπάρχει και ένα «παιδικό» mode στο οποίο μπορεί κανείς να οδηγήσει έχοντας τα χέρια του σαν να κρατά τιμόνι. Εδώ τα πάντα εκτός από το στρίψιμο είναι αυτόματα, οπότε δεν υπάρχει κάποιο ουσιαστικό οδηγικό ενδιαφέρον, αλλά είναι μία πολύ καλή διέξοδος για εκείνους τους gamers που ακούν συχνά μια φωνή να τους λέει «μπαμπα, μπαμπά, θέλω κι εγώ να κάνω».

Και κάπως έτσι ολοκληρώνονται όλα όσα χρειάζεται να ξέρει κάποιος για το Forza 4. Το πόρισμα; Πρόκειται για το κορυφαίο παιχνίδι οδήγησης (προσέξτε: δεν το ονομάζω καν «racing») της τωρινής γενιάς. Θα μπορούσαμε να έχουμε ζητήσει κάτι περισσότερο; Προσωπικά το θεωρώ δύσκολο εφόσον ήδη βρίσκω το Forza 3 πλήρες. Αν έχεις Χ360 και δεν έχεις ήδη το Forza 3, ε, τότε είναι επιβεβλημένη αγορά, ανεξαρτήτως καταβολών. Διότι πάνω απ’ όλα είναι ένα διασκεδαστικό, πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι.

 

 

Είδος: driving

Format: Xbox 360

Έκδοση: Microsoft

Ανάπτυξη: Turn10 Studios

Διάθεση: Microsoft Hellas

Multiplayer: Ναι

Επίσημο site:  http://forzamotorsport.net/en-us/Default.aspx

Κυκλοφορία: 14/10/2011

Βαθμός: 8+

 

 

Πηγή: byteme.gr

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης