Συνωστισμός σε λεωφορεία και στάσεις στη Θεσσαλονίκη. Επιβάτες που περιμένουν υπομονετικά τα δρομολόγια και εργαζόμενοι που προσπαθούν να βγάλουν εις πέρας τη δουλειά τους υπό συνθήκες ασφυκτικής πίεσης. Αυτά συνθέτουν την εικόνα του μοναδικού μέσου συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, εν μέσω έξαρσης της μετάλλαξης Όμικρον.

Η «φτωχή» συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης αποτέλεσε το βασικότερο παράπονο των μετακινουμένων, με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) να λειτουργεί με γερασμένο στόλο, ελλείψεις προσωπικού και αντιμέτωπο με τεράστια κενά, τα οποία έπρεπε να καλυφθούν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρότι οι επιστήμονες «κρούουν» το καμπανάκι για το κόκκινο ιικό φορτίο στη Θεσσαλονίκη και ενώ η πολιτική ηγεσία επέβαλε πρόσθετα μέτρα στα ΜΜΜ για την αναχαίτιση της ραγδαίας διασποράς της Όμικρον, τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ εξακολουθούν να είναι γεμάτα.

Οι καθυστερήσεις στην άφιξη των λεωφορείων εντείνονται καθώς ο στόλος -παρά την αύξηση σε οχήματα- δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση του συνόλου του όγκου των επιβατών, ενώ ακόμα δεν είναι λίγα τα δρομολόγια που φθάνουν με αυξημένες χρονοαποστάσεις, οδηγώντας τους επιβάτες να στριμώχνονται στις στάσεις για μία θέση στο λεωφορείο.

Σημαντικός παράγοντας για το κοκτέιλ που εγκυμονεί κινδύνους εντός των οχημάτων αποτελεί και η κακοκαιρία, καθώς οι επιβάτες που θα μπορούσαν να καλύψουν μικρές αποστάσεις με τα πόδια επιλέγουν να επιβιβαστούν στα λεωφορεία, με συνέπεια όταν βρέχει η κατάσταση να θυμίζει ακόμη περισσότερο τις εποχές της «σαρδελοποίησης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα του λεωφορείου της γραμμής 39 που εκτελεί δρομολόγιο Κηφισιά – Δικαστήρια. Το όχημα γεμίζει ασφυκτικά εντός λίγων λεπτών, αφού από την Μητροπόλεως -ύψος Αριστοτέλους- έως τον Λευκό Πύργο η πληρότητα όχι μόνο αγγίζει το προβλεπόμενο 85%, αλλά ενδεχομένως να φτάνει στο 100%.

Το ζήτημα του κυκλοφοριακού

Πηγές του ΟΑΣΘ υπογραμμίζουν στο ThessToday.gr ότι ο Οργανισμός λαμβάνει όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα στα λεωφορεία, φροντίζοντας να απολυμαίνει όσο πιο συχνά γίνεται τα οχήματα. Παράλληλα χαρακτηρίζουν ως «πολύ σημαντική» την τήρηση του προγράμματος για τα δρομολόγια, διότι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις με καθυστερήσεις εξαιτίας του κυκλοφοριακού ζητήματος στη Θεσσαλονίκη.

Το σχέδιο έκτακτης ανάγκης και τα κρούσματα σε εργαζόμενους

Στην εκπόνηση σχεδίου έκτακτης ανάγκης, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ομαλή διεξαγωγή αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, προχώρησε ήδη ο ΟΑΣΘ σε συνεννόηση με το Yπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο να αντιμετωπιστεί ενδεχόμενη αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού, λόγω και της μετάλλαξης Omicron.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο, Γιώργο Σκόδρα, το σχέδιο περιλαμβάνει μία σειρά μέτρων, που ξεκινούν από τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, των διαλειμμάτων, των αδειών και φτάνει μέχρι και τις μετακινήσεις προσωπικού από υπηρεσίες του οργανισμού στις κρίσιμες ειδικότητες των οδηγών και αν χρειαστεί και αναδιάρθρωση των δρομολογίων.

Πάντως, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει συλλέξει το ThessToday.gr, από συνολικά 1.700 εργαζόμενους έχουν προκύψει περίπου 50 περιπτώσεις, που είτε αφορούν θετικό κρούσμα είτε επαφή με άτομο το οποίο έχει διαγνωστεί ότι νοσεί με κορωνοϊό.

Πηγή: thesstoday.gr

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης