Επιμέλεια: Άννα Δόλλαρη

Παραιτήθηκε ο CEO των ΕΛΤΑ μετά τις έντονες αντιδράσεις βουλευτών της ΝΔ για το οριστικό λουκέτο σε τουλάχιστον 200 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Χαρακτηριστική είναι η φράση του Θόδωρου Καράογλου, ο οποίος μιλώντας στον ALPHA 98,9 είπε ότι « Αν ήμουν ο κ.Σκλήκας θα είχα παραιτηθεί από χθες με αυτά που άκουσα. Τη δόξα πολλοί εμίσησαν το χρήμα ουδείς».

Για το θέμα πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη  και υπουργούς.

Οι κυβερνητικοί βουλευτές εξέφρασαν την άποψη ότι εκτός του Ο,Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ήρθε στην επικαιρότητα αναπάντεχα και το θέμα των ΕΛΤΑ με αποτέλεσμα να δέχονται ισχυρές πιέσεις από τους ψηφοφόρους τους ειδικά στην επαρχία.

Παραιτήθηκε ο CEO των ΕΛΤΑ μετά τις έντονες αντιδράσεις βουλευτών της ΝΔ για το οριστικό λουκέτο σε τουλάχιστον 200 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Χαρακτηριστική είναι η φράση του Θόδωρου Καράογλου, ο οποίος μιλώντας στον ALPHA 98,9 είπε ότι « Αν ήμουν ο κ.Σκλήκας θα είχα παραιτηθεί από χθες με αυτά που άκουσα. Τη δόξα πολλοί εμίσησαν το χρήμα ουδείς».

Για το θέμα πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη  και υπουργούς.

Οι κυβερνητικοί βουλευτές εξέφρασαν την άποψη ότι εκτός του Ο,Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ήρθε στην επικαιρότητα αναπάντεχα και το θέμα των ΕΛΤΑ με αποτέλεσμα να δέχονται ισχυρές πιέσεις από τους ψηφοφόρους τους ειδικά στην επαρχία.

Έντονες αντιδράσεις σημειώνονται στη Νέα Δημοκρατία, μετά από τη θυελλώδη τηλεδιάσκεψη διάρκειας σχεδόν πέντε ωρών, κατά τη διάρκεια της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), Γρηγόρης Σκλήκας, βρέθηκε στο στόχαστρο οργισμένων αντιδράσεων από βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.

«Καζάνι που βράζει» – Σε θρίλερ εξελίχθηκε η τηλεδιάσκεψη

Εχθές (3/11) το απόγευμα, για περισσότερες από τέσσερις ώρες, ο κ.Σκλήκας δέχθηκε καταιγισμό ερωτήσεων από βουλευτές της ΝΔ, με αφορμή το σχέδιο κλεισίματος των 204 καταστημάτων. Οι περισσότεροι απαίτησαν την ανάκληση ή την απόσυρση του σχεδίου, ενώ αρκετοί ζήτησαν και την παραίτηση της διοίκησης.

Η κατάσταση χαρακτηρίστηκε ως «καζάνι που βράζει», καθώς η κριτική στράφηκε όχι μόνο προς τον επικεφαλής των ΕΛΤΑ αλλά και προς την κυβέρνηση, με αιχμή του δόρατος τα ουσιαστικά και επικοινωνιακά λάθη της διαχείρισης. Ο Γρηγόρης Σκλήκας υπεραμύνθηκε των επιλογών του, υποστηρίζοντας πως τα ΕΛΤΑ αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας και υπάρχει κίνδυνος επιβολής προστίμου ενός εκατομμυρίου ευρώ ημερησίως από την Ε.Ε. αν δεν γίνουν διορθωτικές κινήσεις.

Η κυβέρνηση επιρρίπτει ευθύνες στη διοίκηση για την ελλιπή ενημέρωση των πολιτών, επιμένοντας όμως στην ανάγκη εξυγίανσης. «Τα οικονομικά προβλήματα δεν μπορούν πλέον να καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό», σημειώνουν κυβερνητικές πηγές. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, παραδέχθηκε πως οι επικοινωνιακοί χειρισμοί υπήρξαν «ανεπαρκείς», αλλά υπογράμμισε ότι «χωρίς εξυγίανση τα ΕΛΤΑ δεν θα επιβιώσουν».

Το Μέγαρο Μαξίμου επικαλείται και τη γενικότερη ευρωπαϊκή τάση συρρίκνωσης του ταχυδρομικού δικτύου: στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία τα ιδιόκτητα καταστήματα μηδενίστηκαν, στη Νορβηγία μειώθηκαν από 300 σε 25, ενώ σε Πολωνία, Βέλγιο και Ολλανδία η συρρίκνωση ξεπερνά το 80%. Στην Ελλάδα, από το 2013 έως το 2024, τα καταστήματα έχουν μειωθεί κατά περίπου 300.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης διαβεβαίωσε ότι «κανένας πολίτης, καμία περιοχή και κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση». Οι βουλευτές αντέτειναν ότι δεν είχαν λάβει καμία ενημέρωση, ιδίως στις επαρχιακές περιοχές, και ότι η κίνηση έγινε αιφνιδιαστικά, πλήττοντας πολιτικά τις περιφέρειές τους.

«Ο κερατάς το μαθαίνει τελευταίος», είπε χαρακτηριστικά ο Θεόδωρος Καράογλου. Η Σέβη Βολουδάκη και η Μαρία Συρεγγέλα έθεσαν αιχμηρά ερωτήματα για τις ευθύνες της διοίκησης, του Υπερταμείου και των αρμόδιων υπουργείων. Τη σύσκεψη συντόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Νότης Μηταράκης, στη θέση του απόντος Μάξιμου Χαρακόπουλου. «Δεν είμαστε βουλευτές καλοχαιρέτες», τόνισε χαρακτηριστικά η Μαρία Συρεγγέλα, ενώ ο Δημήτρης Μαρκόπουλος διεμήνυσε πως «αν δεν ανακληθεί η απόφαση, δεν μπορούμε να τη στηρίξουμε».

«Πέντε ώρες ερωτήσεων χωρίς απαντήσεις», σχολίασε χαρακτηριστικά βουλευτής λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, αποτυπώνοντας το κλίμα έντασης ενόψει της σημερινής συνεδρίασης των κοινοβουλευτικών επιτροπών, όπου η κυβερνητική πλειοψηφία καλείται να υπερασπιστεί το σχέδιο εξυγίανσης. Από βουλευτές που ζήτησαν «παραιτήσεις όλων» και κατηγόρησαν τη διοίκηση για «τεχνοκρατικό σακάκι που καλύπτει την αχρηστία», έως άλλους που μίλησαν για «διοικητική αποτυχία» και «έλλειψη ενημέρωσης», η οργή ξεχείλισε.
«Καζάνι που βράζει»

Η τηλεδιάσκεψη – θρίλερ

Ακόμη και κυβερνητικά στελέχη, όπως η Σοφία Βούλτεψη, προειδοποίησαν ότι οι διοικήσεις «διορίζονται για να λύνουν προβλήματα, όχι για να κόβουν κεφάλια». Από την άλλη πλευρά, ο Δημήτρης Καιρίδης έθεσε το ζήτημα στην οικονομική του διάσταση, σημειώνοντας πως χωρίς αναδιάρθρωση, τα ΕΛΤΑ κινδυνεύουν με οριστικό λουκέτο και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας. Η απόφαση της ευθύνης βαραίνει το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο καλείται να αποφασίσει αν θα στηρίξει ή θα αποπέμψει τον κ.Σκλήκα, τη στιγμή που κορυφαίοι υπουργοί, Παπαστεργίου, Πιερρακάκης και Χατζηδάκης, αποποιούνται ουσιαστικής αρμοδιότητας.

Όπως παραδέχθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, «ενημέρωση υπήρξε, όχι όμως για συγκεκριμένα καταστήματα που θα έκλειναν». Η υπόθεση έχει εξελιχθεί σε πονοκέφαλο πρώτου μεγέθους για τη ΝΔ, απειλώντας να επισκιάσει κάθε θετική κυβερνητική πρωτοβουλία και να μετατραπεί σε κρίση με κεντρικό ερώτημα: θα μείνει ή θα φύγει ο Γρηγόρης Σκλήκας;
Αντιδράσεις και από την Αντιπολίτευση: «Η περιφέρεια ερημώνει»

Από το ΠΑΣΟΚ απορρίπτουν την τρίμηνη αναστολή, ενώ ζητούν εξηγήσεις για την οικονομική ένεση των 250 εκατομμυρίων ευρώ που έγινε προ πενταετίας στα ΕΛΤΑ. «Είμαστε το κόμμα της περιφέρειας. Εμείς κάναμε τους νομούς για να ανασυγκροτηθεί.Και τώρα τι βλέπουμε; ΕΛΤΑ; Τράπεζες; Άλλα έλεγαν τον Σεπτέμβρη, άλλα κάνουν τον Νοέμβρη. Η περιφέρεια ερημώνει και δεν μιλάμε πλέον για τα χωριά φαντάσματα, μιλάμε και για τις κωμοπόλεις» δήλωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Τον πρωθυπουργό βάζει στο στόχαστρο και ο ΣΥΡΙΖΑ. «Είναι δυνατόν να κλείσεις καταστήματα και να μη συζητήσεις με τους δημάρχους; Και ξέρετε, οι δήμαρχοι 70% είναι υποστηριζόμενοι από τη Νέα Δημοκρατία. Είναι δυνατόν να μη συζητήσεις με τους βουλευτές όλων των κομμάτων και όλων των περιφερειών; Αλλά εδώ δεν συζητάνε και από το κόμμα τους» επισήμανε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Ζαχαριάδης.

Ερώτηση για το μαζικό κλείσιμο καταστημάτων κατέθεσε στην Κομισιόν η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ. «Ο λεγόμενος εξορθολογισμός οδηγεί σε συρρίκνωση του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου και παράδοση δραστηριοτήτων σε εργολάβους» ανέφερε το γραφείο Τύπου του κόμματος.

«Αφού λοιπόν η κυβέρνηση κλείνει τα ΕΛΤΑ με δικαιολογία τα ελλείμματα, ας κλείσει και το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας που κάθε χρόνο έχει έλλειμμα 55 εκατομμύρια» ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος.

«Να μείνουν ανοικτά τα ΕΛΤΑ σ΄ όλες τις ακριτικές περιοχές και στα νησιά μας για εθνικούς λόγους» σημείωσε ο πρόεδρος της «Νίκης», Δημήτρης Νατσιός.

Ποιος είναι ο Γρηγόρης Σκλήκας

Ο κ. Σκλήκας είναι έμπειρο στέλεχος και σύμβουλος επιχειρήσεων. Εξειδικεύεται σε Value Engineering, Business Integration και στρατηγικές Επέκτασης & Ανάπτυξης.

Έχει διατελέσει μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της FrieslandCampina και COO για την Ευρώπη Μέση Ανατολή και Αφρική, εκτελεστικός διευθυντής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης FrieslandCampina, Διευθύνων Σύμβουλος FC Hellas (ΝΟΥΝΟΥ), Διευθύνων Σύμβουλος Algida (Unilever), Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Μέσης Ανατολής (Unilever) και κατείχε διευθυντικές θέσεις Πωλήσεων, Marketing και Επιχειρησιακής Ανάπτυξης θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Έχει σπουδάσει Οικονομικά και είναι κάτοχος MSc στην Επιστήμη των Υπολογιστών.

Επιστολή παραίτησης του Γρηγόρη Σκλήκα

Ο Γρηγόρης Σκλήκας, Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), υπέβαλε την παραίτησή του, επικαλούμενος την ανάγκη εφαρμογής ενός ριζικού σχεδίου αναδιάρθρωσης για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού. Στην επιστολή του προς το Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ και το Υπερταμείο, ο κ. Σκλήκας υπογραμμίζει ότι το μαζικό κλείσιμο υποκαταστημάτων αποτελεί απαραίτητο βήμα για τη συνέχιση της λειτουργίας των ΕΛΤΑ και την αποφυγή κινδύνου ρευστότητας, που θα μπορούσε να απειλήσει ακόμη και την καταβολή των μισθών των εργαζομένων.

Παράλληλα, επισημαίνει πως οι έντονες πολιτικές και τοπικές αντιδράσεις, κυρίως από βουλευτές που εκπροσωπούν τις περιφέρειές τους, έχουν καταστήσει τον αναγκαίο διάλογο για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού εξαιρετικά δύσκολο.

Ο κ. Σκλήκας, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του το 2023 αφήνοντας πίσω του μια μακρά διεθνή καριέρα, αναφέρει ότι εργάστηκε με αποφασιστικότητα για την εξυγίανση ενός Οργανισμού που αντιμετωπίζει τη δραματική συρρίκνωση του επιστολικού έργου και την έλλειψη εκσυγχρονισμού. Η παραίτησή του, που υποβλήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2025, σηματοδοτεί μια κρίσιμη καμπή για τα ΕΛΤΑ, φέρνοντας στο προσκήνιο το ζήτημα της βιωσιμότητας των δημόσιων επιχειρήσεων σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Ακολουθεί η επιστολή των πρώην CEO των ΕΛΤΑ

Η επιστολή παραίτησης του Γρηγόρη Σκλήκα

«Αθήνα, 4-11-2025

Προς Τον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) Κοινοποίηση Τον Πρόεδρο και το Διευθύνοντα Σύμβουλο Υπερταμείο

Θέμα: Υποβολή παραίτησης από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.

Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.

Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.

Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης