Δεν νομίζω να  υπάρχει Ελληνική οικογένεια που να μην έχει παίξει και διασκεδάσει με τα επιτραπέζια παιχνίδια της Desyllas games. Το zougla.gr βρέθηκε στο μοναδικό καθετοποιημένο εργοστάσιο παιχνιδιών της Χώρας στο Περιστέρι  και συνομίλησε με τους πρωταγωνιστές του Ελληνικού παιχνιδιού και συγκεκριμένα με τον ιδιοκτήτη και Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας κ. Αναστάσιο  Δεσύλλα και  τον Διευθυντή μάρκετινγκ και πωλήσεων κ. Χρήστο Τζαφόλια. Το ισχυρό μήνυμα που μας στέλνουν τα δύο έμπειρα στελέχη είναι ότι για να δημιουργήσεις ποιοτικό παιχνίδι και να σε τιμούν εδώ και δεκαετίες οι γονείς και τα παιδιά, πρέπει να έχεις αρχές και αξίες. Όπως υποστηρίζουν χαρακτηριστικά για να βγει ένας κωδικός από το εργοστάσιό μας πρέπει εμείς οι ίδιοι και τα στελέχη μας να έχουμε περάσει όμορφα και δημιουργικά και στο τέλος της παρτίδας να θέλουμε να παίζουμε ξανά και ξανά. Αυτό είναι το δικό μας αποτύπωμα στη Βιομηχανία του παιχνιδιού.  

Συνέντευξη στον Θάνο Ξυδόπουλο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κύριε Δεσύλλα, Φέτος κλείνετε μία επιχειρηματική διαδρομή 40 ετών στο Ελληνικό παιχνίδι. Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών, όχι μόνο αντέξατε αλλά έχετε δημιουργήσει το δικό σας μεγάλο αποτύπωμα στο ποιοτικό Ελληνικό παιχνίδι. Ποια είναι η  συνταγή επιτυχίας;

Τα Παιχνίδια Δεσύλλας δημιουργήθηκαν από το μεράκι των ιδρυτών, Χριστίνας και Διονύση Δεσύλλα, για ποιοτικά επιτραπέζια παιχνίδια υψηλού παιδαγωγικού χαρακτήρα. Η προσήλωση στην ποιότητα, οι αξίες και η επιχειρησιακή ηθική και δεοντολογία που ενέπνευσαν αρχικά τους ιδρυτές της εταιρείας, διέπουν την καθημερινότητά μας μέχρι σήμερα.

Σημαντικό συστατικό της συνταγής, όπως τη χαρακτηρίσατε, για την επιτυχία και εξέλιξη της εταιρείας αποτελεί το ανθρώπινο δυναμικό μας. Επενδύοντας σε συνεργάτες που μοιράζονται τη φιλοσοφία και το όραμά μας χτίζουμε γερές βάσεις για να ανταποκριθούμε σε όλες τις προκλήσεις. Βασικό συστατικό, επίσης, είναι και η διατήρηση των σταδίων της δημιουργίας των παιχνιδιών μας στην Ελλάδα. Με αυτόν τον τρόπο διατηρούμε και ελέγχουμε την ποιότητα με βάση τις απαιτήσεις μας αλλά και μεγιστοποιούμε την αξία των παιχνιδιών μας για τους τελικούς αγοραστές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα μπορούμε να είμαστε κοντά στην αγορά και στις τάσεις της δημιουργώντας επιτραπέζια παιχνίδια που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μικρών και μεγάλων.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Αναστάσιος Δεσύλλας

Ποιο ήταν το όραμα, η ιδέα  στην εξελικτική σας πορεία, κ. Δεσύλλα;

Από την πρώτη ημέρα, στα Παιχνίδια Δεσύλλας, οραματιζόμαστε, δημιουργούμε, παράγουμε και διανέμουμε πλήθος επιτραπέζιων παιχνιδιών με γνώμονα την παιδαγωγική, επιμορφωτική και ψυχαγωγική αξία προς μικρούς και μεγάλους. Στόχος μας είναι να είμαστε κοντά στα παιδιά και στην οικογένεια δημιουργώντας προϊόντα που θα πετυχαίνουν ακριβώς αυτό. Φυσική εξέλιξη των επιτραπέζιων παιχνιδιών είναι τα παιδικά βιβλία τα οποία αρχίζουμε να δημιουργούμε και να διανέμουμε. Αγκαλιάζουμε έτσι τα παιδιά από τα πρώτα τους βήματα συμβάλλοντας στην ανάπτυξη και στην εξέλιξή τους.

Παράλληλα με την παραγωγή παιχνιδιών και την έκδοση παιδικών βιβλίων, συνεχώς αναζητούμε εταιρείες του εξωτερικού με όμοια φιλοσοφία. Βασικό μας μέλημα είναι να βρισκόμαστε στο πλευρό των καταναλωτών, διανέμοντας προϊόντα που προσφέρουν υψηλή αξία σε μικρούς και μεγάλους. Αυτό ήταν και παραμένει το όραμα μας για τα Παιχνίδια και τις Εκδόσεις Δεσύλλας.

Ποια ήταν τα πρώτα παιχνίδια που σχεδιάστηκαν και βγήκαν στην ελληνική αγορά;

Από τα πρώτα παιχνίδια που σχεδιάστηκαν και βγήκαν στην ελληνική αγορά από την εταιρεία μας ήταν τα παζλ-καρτέλα «ΤΑΟ ΤΑΟ», με ήρωα το ομώνυμο αρκουδάκι πάντα, που ήταν αξιολάτρευτος ήρωας κινουμένων σχεδίων στη δεκαετία του 1980. Ακολούθησαν εκπαιδευτικά παιχνίδια προσχολικής ηλικίας αντιστοίχισης καρτών με θέμα τα επαγγέλματα, τα αντίθετα και πολλά άλλα. Επίσης τα παιχνίδια «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα, «Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη» και «Ταξιδεύοντας στον Κόσμο» που, όπως φανερώνει και ο τίτλος, πάνε τα παιδιά σε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων και το κλασικό πλέον «Ποιος Που Πότε Γιατί» που ήταν και το πρώτο παιχνίδι γνώσεων στην Ελλάδα.

Ποιος είναι ο τρόπος σχεδιασμού και παραγωγής των παιχνιδιών; Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία; Μιλάμε για μία καθετοποιημένη Μονάδα;

Από τα πρώτα χρόνια μας, βασικός στόχος ήταν η διατήρηση των περισσοτέρων σταδίων παραγωγής εντός της εταιρείας. Δεν ήταν πάντα  εύκολο, το αντίθετο μάλιστα. Η δημιουργία μιας μονάδας παραγωγής είναι μια πολύ δύσκολη και μακροχρόνια διαδικασία. Με την πάροδο των ετών όμως η εταιρεία κατάφερε να εξελιχθεί σε μια καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής επιτραπέζιων παιχνιδιών. Κάθε εξάρτημα ενός παιχνιδιού απαιτεί ένα μηχάνημα και ένα εξειδικευμένο χειριστή που θα το παράξει.

Αυτό σημαίνει ότι όλα τα στάδια, από τη σύλληψη της ιδέας του παιχνιδιού έως και την τοποθέτησή του στο ράφι του καταστήματος, γίνονται από εμάς. Συγκεκριμένα, πρώτα μας παρουσιάζει ένας σχεδιαστής την ιδέα ενός παιχνιδιού. Αυτός μπορεί να είναι εσωτερικός συνεργάτης ή εξωτερικός. Θα μελετήσουμε το παιχνίδι και θα το παίξουμε όσες φορές χρειάζεται μέχρι να τελειοποιηθεί ο τρόπος παιξίματος. Στη συνέχεια, θα μελετήσουμε τα υλικά που θα χρειαστεί και το κόστος παραγωγής. Έπειτα θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή, δηλαδή στην παραγγελία των πρώτων υλών, στη δημιουργία των γραφικών, στα κείμενα, στις οδηγίες. Τέλος, ακολουθεί η εκτύπωση, η παραγωγή, η συσκευασία, η αποθήκευση και τελικά η διανομή του παιχνιδιού.

 Η πλήρης καθετοποίηση στην παραγωγή των παιχνιδιών – από τη σύλληψη της ιδέας  μέχρι την παραγωγή τους – έχει ως αποτέλεσμα την ευελιξία και την γρήγορη ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών αλλά και της αγοράς.

Με τη συνεχή αύξηση τόσο του έμψυχου δυναμικού όσο και του τεχνολογικού εξοπλισμού σε κάθε στάδιο σχεδιασμού, ανάπτυξης, παραγωγής, πώλησης και διανομής των προϊόντων αλλά και τη συνεχή προσθήκη νέων προϊόντων και νέων κατηγοριών παιχνιδιών, κερδίζουμε συνεχώς μερίδιο αγοράς και ενδυναμώνουμε το brand DESYLLAS GΑMΕS στην ελληνική αγορά.

Οι πωλήσεις του Ελληνικού παιχνιδιού επηρεάστηκαν από την πανδημία; Εσείς είχατε ενεργοποιήσει κάποιο crisis management;

Είναι γεγονός ότι η πανδημία επηρέασε την καθημερινότητα όλου του πλανήτη οπότε σαφώς και δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη και η αγορά, η οποία όπως γνωρίζουμε καλά παρέμεινε κλειστή για μεγάλο χρονικό διάστημα για τον ΚΑΔ των παιχνιδιών.

Παρόλα αυτά, εμείς ενεργοποιήσαμε άμεσα τα αντανακλαστικά μας και μπορέσαμε να εξυπηρετήσουμε με αμεσότητα και σοβαρότητα έναν τεράστιο όγκο πωλήσεων και ζήτησης, που προήλθε κυρίως από το e-commerce. Το γεγονός ότι είμαστε η μοναδική καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής επιτραπέζιων παιχνιδιών στην Ελλάδα μας έδωσε ένα τεράστιο προβάδισμα στην αγορά έναντι της υπόλοιπης αγοράς.

Κοινώς, οι συνεχείς επενδύσεις στην παραγωγική μας δύναμη στην Ελλάδα ήταν το καλύτερο crisis management που θα μπορούσαμε να έχουμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο Διευθυντής Marketing και Πωλήσεων κ. Χρήστος Τζαφόλιας

Kύριε Τζαφόλια, αν δει κάποιος τον κατάλογο των παιχνιδιών θα καταλάβει ότι έχετε μία μεγάλη γκάμα κωδικών. Πώς σχεδιάζονται αυτά τα παιχνίδια και ποια μέρη μεσολαβούν μέχρι αυτά να τοποθετηθούν στην αγορά;

Κύριε Ξυδόπουλε, είναι αλήθεια πως ο κατάλογος παιχνιδιών της εταιρείας Δεσύλλας είναι ένας κατάλογος με μεγάλη γκάμα παιχνιδιών που καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα ηλικιακό, γνωστικό αλλά και παιχτικό. Κάθε χρόνο ο κατάλογός μας εμπλουτίζεται με νέα παιχνίδια πάντα με γνώμονα την υψηλή ποιότητα και παιχτική αξία.  Ένα παιχνίδι όμως απαιτεί πάρα πολλές ώρες δημιουργίας για να ολοκληρωθεί.

Το πρωταρχικό στάδιο είναι η γέννηση της ιδέας. Στη συνέχεια γίνεται ο σχεδιασμός των μηχανισμών και των μερών του παιχνιδιού. Σε αυτό το στάδιο «χτίζονται» οι οδηγίες και δημιουργείται ένα πρωτότυπο για να περάσει πλέον στο στάδιο του «play testing». Στη συνέχεια διενεργούνται εξαντλητικοί έλεγχοι, κατά τη διάρκεια των οποίων παίζουμε το παιχνίδι με διάφορες ομάδες για να βεβαιωθούμε για την αρτιότητά του και την ομαλή διεξαγωγή του. Εναλλακτικά, αρκετές φορές βρίσκουμε σχεδιαστές παιχνιδιών, επαγγελματίες ή ερασιτέχνες, οι οποίοι έχουν κάποια ιδέα, έχουν κάνει τον αρχικό σχεδιασμό και έχουν φτάσει το παιχνίδι λίγο ως πολύ σε αυτό το στάδιο. Στη συνέχεια γίνεται ο γραφιστικός σχεδιασμός, η μελέτη των μερών για την αποτύπωσή τους στον υπολογιστή και η προετοιμασία για την παραγωγή. Ακολουθεί η μεταποίηση και επεξεργασία τους ώστε να πάρουν την τελική μορφή τους. Κουτί, ταμπλό, κάρτες, τράπουλες, αφίσες, πιόνια και ζάρια φτάνουν στο τελικό στάδιο της σύνθεσης για να πάρει το παιχνίδι την τελική του μορφή και να αναλάβει η ομάδα των πωλήσεων να το προωθήσει και να το τοποθετήσει στα ράφια των καταστημάτων

Ποια θεωρούνται τα πιο αγαπημένα παιχνίδια του αγοραστικού κοινού στην πάροδο των 40 ετών;

Αυτή την στιγμή έχουμε πάνω από 100 τίτλους επιτραπέζιων παιχνιδιών που ξεκινούν από την προσχολική ηλικία και φτάνουν μέχρι και τις ενήλικες παρέες. Παρακάτω θα σας περιγράψω τις πιο αγαπημένες και δημοφιλείς σειρές Παιχνιδιών Δεσύλλας.

Στην προσχολική ηλικία η αγαπημένη σειρά των μαμάδων είναι «ΤΑ ΝΗΣΑΚΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ», τα οποία περιέχουν εκπαιδευτικό οδηγό με δράσεις για παιδιά και γονείς. Υπάρχουν πάνω από 20 διαφορετικοί τίτλοι, που καλύπτουν όλο το φάσμα των βασικών εννοιών που πρέπει να αναπτύξουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Για τα πιο μεγάλα παιδάκια του Δημοτικού μία από τις αγαπημένες τους σειρές είναι τα «ΞΕΦΤΕΡΙΑ», μια σειρά παιχνιδιών ανακαλυπτικής γνώσης, ταχύτητας και παρατηρητικότητας. Η πλούσια  θεματολογία της σειράς είναι επίσης ένα από τα δυνατά σημεία στα «ΞΕΦΤΕΡΙΑ», όπως Δεινόσαυροι, Διάστημα, Αξιοθέατα, Ελληνική Μυθολογία, Ζώα και Φυτά κλπ.

Για παιδιά Γυμνασίου είναι ξεκάθαρο ποιο παιχνίδι είναι ο απόλυτος κυρίαρχος και αυτό δεν είναι άλλο από το «Escape Room the Game». Τα παιδιά έχουν 60 λεπτά για να λύσουν το μυστήριο επιλύοντας γρίφους και ανακαλύπτοντας καλά κρυμμένα μυστικά μέσα σε 3 συναρπαστικές περιπέτειες: «Η μαγική μαϊμού», «Το δάγκωμα του φιδιού», «Η πύλη του φεγγαριού».

Ένα old time classic παιχνίδι για όλη την οικογένεια είναι το «Ποιος Που Πότε Γιατί» το οποίο είναι το πρώτο παιχνίδι trivia στην Ελλάδα με 4600 ερωτήσεις από 12 δημοφιλείς κατηγορίες!

Τέλος η best seller σειρά καρτών ΥΠΕΡΑΤΟΥ, η οποία έχει καθηλώσει κυριολεκτικά μικρούς και μεγάλους fan των παιχνιδιών. Με τις συγκεκριμένες κάρτες ΥΠΕΡΑΤΟΥ έχουν παίξει και μεγαλώσει γενιές, συγκρίνοντας τα χαρακτηριστικά από Φόρμουλες 1, Κάμπριο αυτοκίνητα, Αεροπλάνα, Άρματα Μάχης. Πλέον εκτός των κλασσικών θεμάτων έχουμε αναπτύξει θέματα για όλες τις ηλικίες και ενδιαφέροντα όπως ΥΠΕΡΑΤΟΥ Δεινόσαυροι, Σκυλάκια, Ελληνική Μυθολογία, Κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών και άλλα πολλά.

Φέτος παρά την πανδημία συμπληρώνονται 200 χρόνια από την παλιγγενεσία  και δημιουργήσατε με τη συνεργασία του Πολεμικού Μουσείου μία σειρά επετειακών  επιτραπέζιων παιχνιδιών για το 1821. Γιατί επιλέξατε το Πολεμικό Μουσείο ; Πείτε μας για αυτή την σύμπραξη;

Η νέα σειρά «1821» δημιουργήθηκε με γνώμονα την καλλιέργεια τη παιδείας και της μάθησης παιδιών και μεγάλων για το πολύ σημαντικό θέμα των 200 χρόνων από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης. Η συνεργασία με το Πολεμικό Μουσείο ήταν μια πρωτοβουλία της εταιρείας μας καθώς θέλαμε να υπάρχει ιστορική ακρίβεια και τεκμηρίωση σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, όπως αυτό τη Ελληνικής Επανάστασης. Με αυτόν τον τρόπο και εμείς αλλά και οι καταναλωτές είναι σίγουροι ότι τα παιχνίδια ή τα βιβλία της σειράς είναι ιστορικά αληθή και ακριβή ως προς το περιεχόμενό τους.

Σκοπός της σειράς «1821» είναι μέσω πέντε (5) ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών παιχνιδιών όχι μόνο να ενισχύσουν τη γνώση παιδιών και μεγάλων σε θέματα εθνικής πατριδογνωσίας αλλά να αποτελέσουν και ένα πρωτόγνωρο εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας για τους δασκάλους και καθηγητές όλης της χώρας. Η εταιρεία Δεσύλλας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ιστορίας  του Πολεμικού  Μουσείου, δημιούργησε τα επετειακά παιχνίδια:

•           ΥΠΕΡΑΤΟΥ «1821» – Σύγκρινε χαρακτηριστικά των οπλαρχηγών όπως οι μάχες τους, η τακτική τους και άλλα πολλά!

•           ΚΥΝΗΓΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ «1821» –Μάθε τα πάντα για την Επανάσταση με 1200 ερωτήσεις!

•           ΤΑ ΞΕΦΤΕΡΙΑ «1821» – Διασκεδαστικές κάρτες ταχύτητας και παρατηρητικότητας, όπου ανακαλύπτεις τη γνώση παίζοντας!

•           «1821» Η ΜΑΧΗ – Παιχνίδι στρατηγικής και ρίσκου με πάνω 200 μινιατούρες Ελλήνων και Οθωμανών για να ζήσεις τη δράση του Αγώνα!

•           «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ» «1821» Πρόσωπα και Μάχες της Επανάστασης –  Ιστορικό Βιβλίο με δραστηριότητες και επιτραπέζιο παιχνίδι!

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο σας business plan μπήκατε στις  εκδόσεων παιδικών βιβλίων.  Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες με ξένους εκδοτικούς οίκους; Θα  στηρίξετε και Έλληνες συγγραφείς και παραμυθάδες; 

Η εταιρεία Εκδόσεων Παιχνιδιών και Βιβλίων Δεσύλλας, πάντα δίπλα στις σύγχρονες ανάγκες παιδιών και γονέων, έρχεται να ενδυναμώσει την παρουσία της εταιρείας στην ελληνική αγορά με μια ακόμη σημαντική προϊοντική κατηγορία, τα παιδικά βιβλία.

Μια νέα προϊοντική κατηγορία που θα αγκαλιάσει το παιδί από τη βρεφική του ηλικία ώσπου να μεγαλώσει, με γνώμονα πάντα το καλό και ποιοτικό βιβλίο, συνεχίζοντας με συνέπεια την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας Δεσύλλας εδώ και 40 χρόνια στο εκπαιδευτικό, ποιοτικό παιχνίδι.

Η εκδοτική λίστα των Εκδόσεων Δεσύλλας έχει συγκροτηθεί και είναι επιμελημένη από τη νέα ομάδα μας, η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό και η οποία αποτελείται από επαγγελματίες με πολυετή εμπειρία και μεγάλες επιτυχίες στον χώρο των εκδόσεων.

Βιβλία που θα κινήσουν την περιέργεια και την φαντασία, που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων, στη λογική και κριτική σκέψη, στη δημιουργική έκφραση, στην καλλιέργεια της αντίληψης της πραγματικότητας και τη ενσυναίσθησης, και ιστορίες που θα προβάλλουν αξίες και θέματα σύγχρονου προβληματισμού. Πέρα από τις ξένες παραγωγές που έχουμε προχωρήσει έως τώρα, το επόμενό μας βήμα είναι οι συνεργασίες με Έλληνες συγγραφείς και εικονογράφους, οι οποίοι μας έχουν τραβήξει την προσοχή με τις φρέσκες ιδέες τους, τον σύγχρονο λόγο και το συγγραφικό τους ταλέντο. Ήδη, με την ανακοίνωση της νέας μας προϊοντικής κατηγορίας, έχουμε λάβει αρκετές προτάσεις προς έκδοση από Έλληνες δημιουργούς.

Τα πρώτα παιχνίδια που παρήγαγε η εταιρεία μας ήταν εκπαιδευτικά, προσχολικής ηλικίας. Χρειάστηκε αρκετός κόπος, πειθώ αλλά και άψογο ποιοτικά προϊόν ώστε να πεισθούν οι καταστηματάρχες να το περιλάβουν στις προθήκες τους και με τη σειρά τους να το προωθήσουν στους καταναλωτές.

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης