Η ακριβότερη σχεδόν στο σύνολο των χωρών της Ε.Ε. αποδεικνύεται η Ελλάδα, όσον αφορά στην αμόλυβδη.
Αυτό συμβαίνει λόγω του ελλείμματος ανταγωνισμού της εγχώριας αγοράς καυσίμου, με αποτέλεσμα την κερδοσκοπία και την αισχροκέρδεια.
Παρά όμως την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η ψαλίδα μεταξύ της τιμής προ φόρων και μετά φόρων παραμένει ανοιχτή, στοιχείο ενδεικτικό της κερδοσκοπίας που επικρατεί στην αγορά
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της E. E. για τη διαμόρφωση των τιμών προ και μετά φόρων στα κράτη-μέλη στις 8 Mαρτίου 2010, η αμόλυβδη επωλείτο στην Ελλάδα στο 1,369 ευρώ το λίτρο και ήταν η τρίτη ακριβότερη βενζίνη μετά την Ολλανδία, όπου επωλείτο με 1,489 ευρώ το λίτρο και τη Δανία στο 1,425 ευρώ το λίτρο.
Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, η ελληνική αγορά θα διαθέτει το ακριβότερο καύσιμο στην Ευρώπη, καθώς, όπως εκτιμούν αρμόδιοι παράγοντες, θα έχει μεταφερθεί στην κατανάλωση η αναμενόμενη από αύριο αύξηση στο ΦΠΑ, ενώ θα ολοκληρωθεί και ο κύκλος μετακύλησης της τελευταίας δόσης ειδικού φόρου κατανάλωσης. Oι ίδιοι παράγοντες εκτιμούν πως η μέση τιμή της αμόλυβδης την ερχόμενη Παρασκευή θα υπερβεί το 1,40 ευρώ/λίτρο.
O Έλληνας καταναλωτής πληρώνει ήδη πάντως ακριβότερα την τιμή της αμόλυβδης από τους Γερμανούς, οι οποίοι προμηθεύονται τη βενζίνη στο 1,363 ευρώ το λίτρο, τους Άγγλους που την προμηθεύονται στο 1,260 ευρώ το λίτρο, τους Γάλλους με 1,338 ευρώ το λίτρο, τους Φιλανδούς με 1,362 ευρώ, τους Σουηδούς με 1,330 ευρώ και τους Iσπανούς με 1,135 ευρώ. Oι γείτονες Ιταλοί, οι οποίοι μέχρι πρότινος πλήρωναν πολύ ακριβότερα τη βενζίνη από τους Έλληνες, προμηθεύονται πλέον την αμόλυβδη στο 1,352 ευρώ το λίτρο. Όσο για τους Βούλγαρους, γεμίζουν τα ρεζερβουάρ με μόλις 0,995,8 ευρώ το λίτρο, στη χαμηλότερη τιμή μεταξύ των Ευρωπαίων, που σημαίνει ότι το ελληνικό αγοραστικό κοινό που μετακινείται προς τα εκεί, για να «φουλάρει», θα αυξηθεί.
Tα στοιχεία πιστοποιούν με αδιαμφισβήτητο τρόπο το έλλειμμα ανταγωνισμού της ελληνικής αγοράς και την κερδοσκοπία που συντελείται εις βάρος των καταναλωτών της χώρας. O μύθος της χώρας με τις χαμηλότερες τιμές στα καύσιμα τελείωσε, με την άνοδο του ειδικού φόρου κατανάλωσης, που πλέον συγκαταλέγεται μεταξύ των έξι υψηλότερων φόρων της Ευρώπης.

