Τηλεόραση 32 ιντσών, high definition, με ενσωματωμένο ψηφιακό δέκτη και όλα τα τελευταία συστήματα της τεχνολογίας. Τιμή πώλησης: 880 ευρώ στο κατάστημα, 799 ευρώ στο Διαδίκτυο. Οι προσφορές στο Ιnternet μόνο αμελητέες δεν είναι, αφού κερδίζουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των εξοικειωμένων με την τεχνολογία καταναλωτών. Όταν τα ψώνια του Σαββάτου για έναν σκληρά εργαζόμενο φαντάζουν βουνό, η λύση είναι απλή: καφές, υπολογιστής σπιτιού ή γραφείου και με ένα κλικ η αγορά πραγματοποιείται άκοπα, σχετικά ασφαλώς, αλλά και με… άνεση.
Τα τελευταία χρόνια, με τη διάδοση των ευρυζωνικών συνδέσεων, οι online αγορές κερδίζουν έδαφος για τους «μυημένους». Το Διαδίκτυο αναδεικνύεται σε απολύτως συμφέροντα τόπο διάθεσης και αγοράς προϊόντων, αφού τα ηλεκτρονικά καταστήματα, «e shops», στην πλειονότητά τους προσφέρουν μειωμένες -σε σχέση με τα παραδοσιακά- τιμές, ενώ η έρευνα αγοράς που προσφέρεται ηλεκτρονικά συντελεί και στη διαπραγμάτευση για τη μείωση της τιμής κατά την επίσκεψη στο κατάστημα. Σύμφωνα με έρευνες των ιστοσελίδων που δραστηριοποιούνται στον χώρο των ηλεκτρονικών αγορών, ο καταναλωτής ακόμη δείχνει δύσπιστος στις αγορές μέσω Διαδικτύου, κυρίως εξαιτίας του φόβου του για τις συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες. Το 80% των αγορών ολοκληρώνεται στα «φυσικά» και όχι στα διαδικτυακά καταστήματα, αν και η αγορά είναι πλήρως αναπτυσσόμενη.
Το 80% των e-συναλλαγών προκύπτει από τις ηλικίες 26-35 ετών -και ιδιαίτερα τους άνδρες, σε ποσοστό 60%. Το κέρδος για τον καταναλωτή, πάντως, είναι δεδομένο. Είτε μέσω προσφορών είτε εξαιτίας της φύσης τους, τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές. «Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έχει περιορισμένα έξοδα σε σχέση με το φυσικό, π.χ. ενοίκια – εργαζομένους, η λειτουργία του είναι σε 24ωρη βάση και προσφέρεται για στοχευόμενη προώθηση προσφορών και για άμεση στατιστικοποίηση του πελατειακού του ορίζοντα, ώστε να μεταβάλλει ανάλογα τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει» τονίζει ο κ. Χάρης Σταμπουλίδης, δημιουργός ιστοσελίδων. Όλες οι μεγάλες αλυσίδες, επίσης, έχουν προνοήσει να κατασκευάσουν σελίδες ηλεκτρονικών πωλήσεων προσφέροντας τα προϊόντα τους σε καλύτερες τιμές απ΄ ό,τι στα καταστήματα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των «σέρφερ» του Διαδικτύου.
Ο δεύτερος λόγος, που τα e-shops ρίχνουν τις τιμές, είναι αυτός της… διαπραγμάτευσης: η έρευνα αγοράς γίνεται πλέον πιο εύκολα, από την οθόνη του υπολογιστή, και στη συνέχεια ο καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί σε καταστήματα.

