Με αφορμή την 15η Μαρτίου που έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως Ημέρα Καταναλωτή, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, σε ανακοίνωσή του, επισημαίνει τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι καταναλωτές στη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων που διατίθενται στην ελληνική αγορά αλλά και στον σχεδιασμό των δράσεων του Συνδέσμου.

Σύμφωνα με τον ΣΕΒΤ, ο σύγχρονος τρόπος ζωής, που χαρακτηρίζεται από μη ισορροπημένες διατροφικές επιλογές και από την έλλειψη σωματικής δραστηριότητας, καταδεικνύει τον σημαντικό ρόλο που έχει η διατροφή στην καθημερινότητα. Απαιτείται έμφαση στην προάσπιση της υγείας και της ασφάλειας των καταναλωτών και στην ποιότητα των προϊόντων. Για τον λόγο αυτό, η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων εργάζεται όλα αυτά τα χρόνια συστηματικά και συντονισμένα για τη διασφάλιση της ποιότητας των τροφίμων σε κάθε στάδιο της διατροφικής αλυσίδας, από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωση.

Ταυτόχρονα, η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων προωθεί τρόπους έγκυρης πληροφόρησης και προστασίας του καταναλωτή που τον καθιστούν πιο ενημερωμένο. Στόχος της Βιομηχανίας Τροφίμων είναι να στρέψει τους καταναλωτές προς την υιοθέτηση ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών, οι οποίες μπορούν να προασπίσουν την υγεία τους και να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους. Στο πλαίσιο των Αρχών του Κώδικα για τη Διατροφή, τη Φυσική Δραστηριότητα και την Υγεία, ο ΣΕΒΤ έχει αναπτύξει 2 πολύ σημαντικές δράσεις: την εφαρμογή του συστήματος αναγραφής των διατροφικών πληροφοριών για την Ενδεικτική Ημερήσια Πρόσληψη (GDAs) και τη σύσταση της Επιτροπής Δεοντολογίας που αφορά στα Μέλη του.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, το σύστημα αναγραφής των διατροφικών πληροφοριών GDAs εφαρμόζεται στην Ελλάδα από το 2008 και παρέχει στον καταναλωτή απλή, γρήγορη και αντικειμενική ενημέρωση, για να μπορεί να αξιολογεί το κάθε τρόφιμο ξεχωριστά και να επιλέγει τη θέση που θα έχει στο καθημερινό του διαιτολόγιο. H Επιτροπή Δεοντολογίας αποτελεί μια πρωτοβουλία που αντανακλά τη διάθεση αυτοδέσμευσης των Μελών του ΣΕΒΤ για τη διαμόρφωση ενός συστήματος αυτοελέγχου και αυτοπροστασίας από πρακτικές που αντιβαίνουν την ισχύουσα Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία και σχετίζονται με την επισήμανση των προϊόντων τους με στόχο την έγκυρη ενημέρωση των καταναλωτών.

Η πληθώρα επώνυμων προϊόντων που διατίθεται στην αγορά δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέγει με σιγουριά και χωρίς ανασφάλεια το προϊόν που καλύπτει τις διατροφικές του ανάγκες και τις οικονομικές του δυνατότητες. Η συνεχής βελτίωση της διατροφής αποτελεί βήμα ευρείας κοινωνικής συναίνεσης και συνεργασίας: της επιστημονικής κοινότητας, των καταναλωτικών οργανώσεων, της Βιομηχανίας Τροφίμων και της Πολιτείας. Οι προκλήσεις της φετινής χρονιάς απαιτούν ενιαία βούληση και κοινή προσπάθεια για την προστασία των καταναλωτών. Η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, συγκρατώντας, στο μέτρο του δυνατού, τις τιμές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης