Μια ιστορική στιγμή για την Εθνική Λυρική Σκηνή και ένας μεγάλος προσωπικός θρίαμβος για τη Φανί Αρντάν. Η «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ», το αριστούργημα του Σοστακόβιτς, έκανε πρεμιέρα την Κυριακή 12 Μαΐου στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο ΚΠΙΣΝ και απέσπασε θερμότατο χειροκρότημα, μέσα σε μια ατμόσφαιρα μεγάλου ενθουσιασμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια από τις διασημότερες όπερες του 20ού αιώνα – βασισμένη σε νουβέλα του Νικολάι Λεσκόφ – η «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» ασχολείται με τη θέση της γυναίκας στην επαρχιακή προεπαναστατική Ρωσία. Ο Σοστακόβιτς χάρισε στη Λαίδη Μάκβεθ μουσική εμπνευσμένη, γεμάτη δύναμη και νεύρο, δημιουργώντας μια όπερα βαθιά συγκινητική, αλλά και ιδιαιτέρως σκληρή και αιχμηρή.

Φωτο -Άρης Μεσσήνης

Η Φανί Αρντάν, στην πρώτη της σκηνοθεσία όπερας, υπέγραψε μια παραγωγή που εστιάζει στην ατομική ελευθερία, την τόλμη, τα πυρακτωμένα όρια, και κράτησε τη Λαίδη Μάκβεθ στην περιοχή του Μτσενσκ, στην επαρχία της, στη Ρωσία του 19ου αιώνα, στο δικό της περιβάλλον. Αγάπησε την Κατερίνα Ισμαήλοβα, με τον τρόπο που την αγάπησε και ο Σοστακόβιτς, οδήγησε τους πρωταγωνιστές σε ερμηνείες υψηλής θεατρικής έντασης, έδωσε μια κινηματογραφική διάσταση στην πλοκή του έργου και δημιούργησε μαγικές εικόνες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άρης Μεσσήνης

Συνοδοιπόροι της σε αυτή την περιπέτεια ο διακεκριμένος Γερμανός σκηνογράφος Τομπίας Χοάιζελ, ο οποίος δημιούργησε ένα υψηλής αισθητικής, πολυλειτουργικό σκηνικό -σπίτι και φυλακή μαζί-, οι ενδυματολόγοι Μιλένα Κανονέρο -των 4 Όσκαρ- και Πέτρα Ράινχαρτ, οι οποίες μας χάρισαν πάνω από 400 -ιστορικής ακρίβειας και μοναδικής τελειότητας και ομορφιάς- κοστούμια, και ο σπουδαίος φωτιστής Λούκα Μπιγκάτσι, ο οποίος έπλασε μοναδικές ατμόσφαιρες, οι οποίες ανέδειξαν τη δραματουργία της παράστασης. Την κινησιολογία υπέγραψε η κολεκτίβα (ΛΑ)ΟΡΝΤ.

Δείτε το βίντεο:

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης