Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης Γιάννης Γλέζος, ιστορικό στέλεχος της Αυτοδιαχείρισης, έχει προσφέρει πολλαπλώς στον κλάδο, αφού έχει διατελέσει Γενικός Διευθυντής, Πρόεδρος και μέλος ΔΣ, καθώς και Επίτιμος Πρόεδρος του ελληνικού Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης. Καθώς έχει παρακολουθήσει από κοντά τα τεκταινόμενα όλων των τελευταίων ετών, καταθέτει εδώ τη δική του άποψη του ως δημιουργός για τις πρόσφατες εξελίξεις στον κλάδο, εφ’ όλης της ύλης, ενώ ταυτόχρονα απευθύνει κρίσιμα ερωτήματα στη Διεύθυνση της ΕΔΕΜ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί φτάσαμε να έχουμε δύο ΟΣΔ στα μουσικά πνευματικά δικαιώματα

Όταν πτώχευσε η ΑΕΠΙ, η τότε πολιτική ηγεσία έπρεπε να συσπειρώσει τον χώρο στον ήδη υφιστάμενο ΟΣΔ, την Αυτοδιαχείριση, και όχι να στήσει από την αρχή έναν άλλον που θα είχε προσωρινή διάρκεια ζωής δύο ετών, την ΕΥΕΔ. Αντί να επιλεγεί ο ΟΣΔ που ήδη λειτουργούσε και να αναπτυχθεί περαιτέρω, αποφασίστηκε η δημιουργία ενός νέου σχήματος, με συνέπεια τα έξοδα του Ελληνικού Κράτους, παράτυπες και βεβιασμένες διαδικασίες προσλήψεων και προμηθειών, καθυστερήσεις και κυρίως απώλεια εσόδων για τους δημιουργούς. Το δίπολο αυτό δεν κόστισε μόνο χρήματα, δεν είχε μόνον αρνητικό αντίκτυπο στις εισπράξεις, αλλά κυρίως δίχασε βαθιά τον χώρο των δημιουργών.

Με την ολοκλήρωση λειτουργίας της ΕΥΕΔ, οι λίγοι άνθρωποι που παραβρέθηκαν τότε στη Γενική της Συνέλευση (σε σχέση με τον αριθμό των μελών της, αλλά και με το σύνολο των Ελλήνων δημιουργών), αποφάσισαν να στήσουν εξαρχής έναν νέο ΟΣΔ, την ΕΔΕΜ. Εν τω μεταξύ, όλο αυτό το διάστημα, η Αυτοδιαχείρισηείχε δεχθεί έναν πόλεμο φθοράς και συκοφαντιών, με αποτέλεσμα να μην προταθεί τελικά ως λύση σε εκείνη τη Γενική Συνέλευση. Μετά έναν χρόνο λειτουργίας της ΕΔΕΜ πολλά μέλη της κατάλαβαν ότι η ελληνική αγορά δεν μπορεί να σηκώσει πάνω από έναν ΟΣΔ. Το είδαν καθαρά στις εισπράξεις τους. Αυτά ήταν τα μέλη που στη συνέχεια έφυγαν από την ΕΔΕΜ για να έρθουν στην Αυτοδιαχείριση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα ήταν πολύ πιο εύκολα τα πράγματα αν από τότε είχαμε προχωρήσει όλοι μαζί εξαρχής, αλλά κανείς δεν αφήνει εύκολα την θέση εξουσίας του για το γενικό καλό και εν προκειμένω για το συμφέρον των δημιουργών.

Τι συνέβη στις τελευταίες συζητήσεις μεταξύ των δύο ΟΣΔ

Για ακόμη μία φορά η Αυτοδιαχείριση ήταν εκείνη που έστειλε πρώτη πρόσκληση στην ΕΔΕΜ για να ξεκινήσουν εκ νέου οι συζητήσεις. Πριν τη συνάντηση είχαν γίνει ατύπως μεταξύ μας συνεννοήσεις ότι, η βάση της συζήτησης (πρόταση της ΕΔΕΜ στην Αυτοδιαχείριση) θα ήταν η συγχώνευση της πρώτης από την τελευταία, δεδομένου μάλιστα ότι το ποσοστό της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ στην αγορά είναι συντριπτικά μεγαλύτερο από εκείνο της ΕΔΕΜ, αφού ανέρχεται στο 80%.

Κατά τη συνάντηση των δύο διαπραγματευτικών ομάδων στις 17/3/2022 (12 μελών – 5 από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και 7 από την ΕΔΕΜ) συμφωνήθηκαν όλες οι λεπτομέρειες της συγχώνευσης, καθώς και το γεγονός ότι θα ακολουθείτο ο νόμος περί συγχωνεύσεων και οικονομικών ελέγχων, και οι δύο ΟΣΔ θα επέλεγαν από κοινού ελεγκτική εταιρεία για να διενεργήσει τους ελέγχους αυτούς. Στη συνάντηση αυτή δεν παραβρέθηκε η γενική διευθύντρια κα. Κατσέλη με επιλογή της ΕΔΕΜ.

Ομολογουμένως, η τελευταία μας συνάντηση αυτή έγινε σε πολύ καλό κλίμα και πραγματικά πιστεύω ότι φτάσαμε σε ένα εξαιρετικό πλαίσιο συνεννόησης. Δεν είναι τυχαίο ότι αμέσως μετά, μόνον ένας εκ των 12 ανθρώπων και των δύο αντιπροσωπευτικών ομάδων, ο κος Φοίβος Δεληβοριάς για άγνωστους λόγους, άσκησε πίεση στο ΔΣ της ΕΔΕΜ να ψηφίσει τη σύνταξη μιας επιστολής που μας έστειλαν στη συνέχεια στις 30/3/2022. Είναι χαρακτηριστικό ότι η απάντηση του ΔΣ της ΕΔΕΜ λήφθηκε με ισχνή πλειοψηφία 5-4.

Ο ίδιος ο κ. Δεληβοριάς είχε προτείνει να γίνει ένωση δια της απορρόφησης της ΕΔΕΜ από την Αυτοδιαχείριση, η οποία είναι και ο μεγαλύτερος φορέας στην ελληνική αγορά πλέον. Εγώ, μάλιστα, σε αυτήν τη συνάντηση των διαπραγματευτικών ομάδων είχα προτείνει η επωνυμία του νέου οργανισμού που θα προέκυπτε από τη συγχώνευση, να συμπεριλάβει και τα δύο ονόματα, Αυτοδιαχείριση και ΕΔΕΜ. Όμως η καθοριστική ψήφος στο ΔΣ της ΕΔΕΜ ήταν εκείνη του κ. Δεληβοριά, ο οποίος αν και συμφώνησε σε όλα κατά τη διάρκεια της μεταξύ μας συνάντησης, στη συνέχεια καταψήφισε στο ΔΣ αυτά στα οποία συμφώνησε με όλη τη διαπραγματευτική του ομάδα!

Στην τελευταία επιστολή που μας έστειλαν απορρίπτουν ό,τι ακριβώς συμφωνήθηκε κατά τη συνάντηση των δύο ομάδων, προτείνοντας να ξεκινήσουμε πάλι από το μηδέν, κάτι που βέβαια δεν έγινε αποδεκτό!  Στη συνέχεια υπήρξαν και παραιτήσεις από το ΔΣ της ΕΔΕΜ από ανθρώπους που ήταν μέσα στη διαπραγματευτική ομάδα της.

Τι επακολούθησε ως δηλώσεις εκατέρωθεν

Εμείς αποφασίσαμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Αμέσως μετά ακολούθησε ο λίβελλος της κα. Κατσέλη εναντίον της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, προκειμένου να συγκρατήσει -μάταια- τα μέλη της να μη σηκωθούν να φύγουν από την ΕΔΕΜ. Τότε ανέσυρε και επιστράτευσε εκ νέου όλο το βασικό αφήγημα της προπαγάνδας κατά της Αυτοδιαχείρισης του 2018, προκειμένου να νομιμοποιηθεί και να υποστηριχθεί ως μονοπώλιο τότε η ΕΥΕΔ και τώρα η ΕΔΕΜ: «Η Αυτοδιαχείριση χρωστάει, οι δημιουργοί δεν την εμπιστεύονται, έχουν διαταχθεί έλεγχοι εις βάρος της. Ελάτε στην ΕΥΕΔ που στήνεται από την αρχή και είναι καθαρή και θα λειτουργήσει μόνο για δυο χρόνια.».

Με αυτό το αφήγημα συντελέστηκε η μεγαλύτερη καταστροφή για τα πνευματικά δικαιώματα: οι δημιουργοί διχάστηκαν, το Δημόσιο επιβαρύνθηκε, το ελληνικό ρεπερτόριο κατακερματίστηκε, οι εισπράξεις δικαιωμάτων δυσκόλεψαν, οι χρήστες αγανάκτησαν και το κυριότερο οι δημιουργοί φτωχοποιήθηκαν…

Τώρα ακούμε πάλι τα ίδια, ενώ θεωρητικά η Διοίκηση της ΕΔΕΜ επιθυμεί την Ένωση.
Με ευχολόγια, με παραπληροφόρηση, κυρίως χωρίς καθαρές καρδιές, η Ένωση του Ελληνικού ρεπερτορίου δεν θα συντελεστεί ποτέ. Μη γελιόμαστε.

Περί ισχυρισμών της ΕΔΕΜ ότι φοβόμαστε τον έλεγχο

Είναι ψέμα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης των δύο διαπραγματευτικών ομάδων, συμφωνήθηκε ότι, όπως ορίζει ο νόμος περί συγχωνεύσεων και ειδικά για τους οικονομικούς ελέγχους, οι δύο ΟΣΔ, Αυτοδιαχείριση και ΕΔΕΜ, θα επέλεγαν από κοινού ελεγκτική εταιρεία για να διενεργήσει τους ελέγχους αυτούς και στους δύο οργανισμούς και μάλιστα την επέλεξαν!

Επιπλέον, σάς θυμίζω ότι στο παρελθόν η Αυτοδιαχείριση έχει ελεγχθεί πολλάκις όπως προβλέπει ο ελληνικός νόμος και συνεχίζει ακάθεκτη την ανοδική πορεία της όλα αυτά τα χρόνια. Επομένως, εμείς δε φοβόμαστε οποιονδήποτε έλεγχο. Άλλωστε, όλα τα οικονομικά στοιχεία μέσα στις Εκθέσεις Διαφάνειας, οι συμβάσεις με χρήστες και λοιπά χρήσιμα στοιχεία, είναι δημόσια αναρτημένα στην ιστοσελίδα μας, στη διάθεση του κοινού.

Περί ισχυρισμών της Διεύθυνσης της ΕΔΕΜ ότι οι Έλληνες δημιουργοί είχαν έλλειμμα εμπιστοσύνης και γι’ αυτό δεν ήρθαν στην Αυτοδιαχείριση

Είναι αστείο να μιλάει η Διεύθυνση της ΕΔΕΜ για «έλλειμμα εμπιστοσύνης», όταν από το 2018 μάς έχουν αναθέσει όλο το αγγλοαμερικανικό ρεπερτόριό τους κορυφαίοι Οργανισμοί διεθνούς βεληνεκούς και κύρους που εκπροσωπούν εκατομμύρια δημιουργούς, όπως η PRS, η ASCAP, η BMI και η SESAC, το ιταλικό ρεπερτόριο η SIAE, το ισπανικό η SGAE, καθώς και άλλοι 70 ξένοι ΟΣΔ, αλλά και σημαντικοί εκδότες μουσικής. Είναι φαιδρό και θλιβερό συνάμα να μιλάει για «έλλειμμα εμπιστοσύνης» όταν ήδη δύο μεγάλοι εκδότες, η Warner και η Universal κατήγγειλαν τη σύμβασή τους με την ΕΔΕΜ.

Μάλιστα, παρά τον αδυσώπητο πόλεμο κατά της Αυτοδιαχείρισης από το 2018 μέχρι σήμερα, η Αυτοδιαχείριση έχει γιγαντωθεί με ταχύτατους ρυθμούς και κατέχει μερίδιο εκπροσώπησης που ανέρχεται στο 80% της ελληνικής αγοράς.

Επιπλέον, έχει ρυθμισμένες όλες τις υποχρεώσεις της προς το Δημόσιο, μειώνει συνεχώς το διαχειριστικό της κόστος,  καταγράφει σημαντικά ετήσια έσοδα και μοιράζει δικαιώματα πολλών εκατομμυρίων, σε σχέση με τα δεδομένα της αγοράς (κατακερματισμός, αθέμιτος ανταγωνισμός, πανδημία κλπ.), έχοντας βάλει γερά θεμέλια μακρόπνοης και βιώσιμης λειτουργίας και ανάπτυξης στη χώρα μας.

Και επιπλέον, η κορυφαία εταιρεία τεχνολογικής καινοτομίας QUALCO επέλεξε να συμβληθεί μαζί μας -και όχι με την ΕΔΕΜ-, καθώς αντιλήφθηκε πολύ γρήγορα ποιος είναι ο βασικός παίκτης στην αγορά του ελληνικού πνευματικού δικαιώματος. Μέσα από τη συνεργασία αυτή, μάλιστα, θα πολλαπλασιάσουμε τα έσοδά μας από τη Δημόσια Εκτέλεση, αφού θα προσεγγίσουμε σταδιακά πάνω από 100.000 χρήστες, προς όφελος των Ελλήνων δημιουργών και των συμβεβλημένων Οργανισμών και εκδοτών μουσικής.

Με βάση όλα τα παραπάνω, το κυριότερο είναι ότι καταξιωμένοι δημιουργοί σήμερα, όχι απλώς την εμπιστεύονται, αλλά συρρέουν διαρκώς στις τάξεις της.

Περί ισχυρισμών της Διεύθυνσης της ΕΔΕΜ ότι εκπροσωπεί το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων δημιουργών

Κατ’ αρχάς, το παρωχημένο, λαϊκίστικο αφήγημα μεταξύ ‘καλών ντόπιων’ και ‘κακών ξένων’ συνθετών και στιχουργών δεν οδήγησε πουθενά τη συλλογική διαχείριση μέχρι σήμερα και δεν προσφέρει κανένα πραγματικό εμπορικό όφελος ή μέλλον σε έναν σύγχρονο Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης.

Η ΕΔΕΜ εκπροσωπεί πλέον μόνο μέρος του ελληνικού ρεπερτορίου. Η Αυτοδιαχείριση εκπροσωπεί αυτήν τη στιγμή πάνω από 1.200  Έλληνες δημιουργούς που κάθε μέρα αυξάνονται με σημαντικά εμπορικά και διαχρονικά ρεπερτόρια, ενώ μέσω συμβάσεων αμοιβαιότητας με 76 ΟΣΔ του κόσμου, εκπροσωπεί στην Ελλάδα πάνω από δύο εκατομμύρια ξένους δημιουργούς.Αυτή είναι η αληθινή ισχύς του Οργανισμού μας, αφού κατέχει συνολικό ποσοστό εκπροσώπησης 80%. Επιπλέον, το δικό μας αμοιβολόγιο αντιστοιχεί στον πραγματικό όγκο εκπροσώπησης του ρεπερτορίου μας και είναι απολύτως εξορθολογισμένο.

Δεν είναι έξυπνο να αναφέρεται η κα. Κατσέλη στην εκπροσώπηση που θεωρεί ότι έχει η ΕΔΕΜ στο ελληνικό ρεπερτόριο, διότι τα καταστήματα δεν παίζουν μόνο ελληνικά τραγούδια. Παίζουν και ξένο ρεπερτόριο, το οποίο εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Αυτοδιαχείριση συντριπτικά. Και είναι τουλάχιστον άκομψο να λες ότι μόνο εσύ εκπροσωπείς σημαντικό ελληνικό ρεπερτόριο, τη στιγμή που η Αυτοδιαχείριση εκπροσωπεί σπουδαίους δημιουργούς, όπως τους Στ.Ξαρχάκο, Γ.Μαρκόπουλο, Ν.Μαμαγκάκη, Χ.Λεοντή, Ν.Αντύπα,Δ.Παπαδημητρίου, Στ.Σπανουδάκη, Λ.Κόκοτο, Γ.Ρίτσο, Γ.Σεφέρη, Δ.Χριστοδούλου, M.Βαμβακάρη, Γ.Παπαϊωάννου, Μ.Χιώτη, Ν.Μωραΐτη, Γ.Θεοφάνους, Φοίβο, Η.Φιλίππου, Κυρ.Παπαδόπουλο, Ν.Καρβέλα, Θ.Παπανικολάου, Ε.Φωτάκη, Ρ.Ρούσση, Φ.Πλιάτσικα, Γ.Καζαντζή, Π.Θαλασσινό, Λ.Δημοπούλου, Κ.Μαραβέγια, Μ.Μάτσα, Γ.Πλούταρχο, Δάντη, Γ.Χαρούλη, Μ.Χατζηγιάννη, Στ.Κορκολή, Χαρ.Αλεξίου, Α.Μάνου, MELISSES, Stavento και τόσους άλλους που δεν είναι τεχνικά δυνατό να αναφερθούν όλοι εδώ.

Ποια είναι τα κρίσιμα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν από την πλευρά της Διοίκησης και της Διεύθυνσης της ΕΔΕΜ

Ο χώρος των πνευματικών δικαιωμάτων είναι ένας χώρος δύσκολος που απαιτεί χρόνια εμπειρίας και ενασχόλησης. Είναι ένας χώρος πολύ εξειδικευμένος. Ας δούμε τα γεγονότα: Η κα. Κατσέλη παρέλαβε έναν ΟΣΔ (την ΕΔΕΜ), ο οποίος, λόγω ΚΥΑ είχε προικοδοτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού με ένα υψηλότατο ποσό ως δικαιώματα προς διανομή (δηλαδή χρήματα τα οποία δεν χρειάστηκε να τα συλλέξει η ίδια) και παρόλα αυτά, το ποσοστό της ΕΔΕΜ υπό τη Διεύθυνσή της έχει συρρικνωθεί σημαντικά σήμερα, σε σχέση με το ποσοστό της προγενέστερης ΕΥΕΔ.

Η ΕΔΕΜ, επιπλέον, είχε ως μέλη τους δύο εξαιρετικά σημαντικούς πολυεθνικούς εκδότες, τη Universal και την Warner, οι οποίοι αποχώρησαν τελικά από τον οργανισμό. Η ΕΔΕΜ έχει σήμερα ελάχιστους εκδότες μουσικής. Κάποιοι μάλιστα από τους εκδότες που ήταν μέλη του ΔΣ της ΕΔΕΜ, παραιτήθηκαν πρόσφατα. Ταυτόχρονα, έχασε όλες τις διμερείς συμβάσεις με αλλοδαπούς ΟΣΔ που είχε η ΕΥΕΔ. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι από την αρχή της λειτουργίας της ΕΔΕΜ παραιτήθηκαν κατά καιρούς από το ΔΣ και το ΕΣ της αρκετά άτομα.

Επίσης, σήμερα πολλοί δημιουργοί μέλη της ΕΔΕΜ με σημαντικά ρεπερτόρια, καταγγέλλουν τη σύμβασή τους και εγγράφονται στην Αυτοδιαχείριση, συνομολογώντας ότι δεν έχει πλέον νόημα να παραμένουν σε έναν φορέα δίχως μέλλον. Βλέπετε, τα χρήματα που έλαβε μέσω της χρηματοδότησης από το Κράτος τελείωσαν και εγείρεται πλέον σοβαρό ζήτημα βιωσιμότητας του οργανισμού αυτού.

Αντί, λοιπόν, να μας κάνουν ερωτήσεις που έχουν ήδη απαντηθεί πολλάκις, η Διοίκηση και η Διεύθυνση της ΕΔΕΜ θα πρέπει να απαντήσουν στα  εξής κρίσιμα ερωτήματα:

1) Ζήτησε πρόσφατα το Εποπτικό Συμβούλιο της ΕΔΕΜ από ελεγκτική εταιρεία εγνωσμένου κύρους να ελέγξει την οικονομική διαχείριση της κας Κατσέλη; Το γνωρίζουν αυτό τα μέλη της ΕΔΕΜ;

2) Αμείβεται η κα. Κατσέλη απευθείας από την ΕΔΕΜ ή μέσω εταιρείας που την έχει ‘διαθέσει’ στην ΕΔΕΜ και για ποιόν λόγο υπάρχει -εάν υπάρχει- αυτός ο ενδιάμεσος τρίτος; Το γνωρίζουν αυτό τα μέλη της ΕΔΕΜ;

3) Συνομιλεί η κα. Κατσέλη με ξένη εταιρία που γνωστοποιήθηκε ως ΑΟΔ και σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί στην είσπραξη δικαιωμάτων και από τη δημόσια εκτέλεση στην Ελλάδα; Τα μέλη της ΕΔΕΜ γνωρίζουν ποια είναι τα σχέδιά της για τη συνεργασία της ΕΔΕΜ μ’ αυτήν την ξένη εταιρεία;

Οι απαντήσεις σ’ αυτά τα ερωτήματα -συμπεριλαμβανομένων των πορισμάτων του διαχειριστικού και οικονομικού ελέγχου-  είναι κρίσιμες για όλους μας.

Πώς μπορεί να επιτευχθεί η ενοποίηση του Ελληνικού Τραγουδιού στην πράξη

Θεωρώ πλέον ότι η μόνη εφικτή ένωση μπορεί να γίνει με τους εξής τρόπους: α)  απευθείας ανάθεση της διαχείρισης και προστασίας των δικαιωμάτων κάθε δημιουργού χωριστά στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, είτε κατά μόνας, είτε ομαδικά (defacto ένωση) ή β) συγχώνευση δια απορροφήσεως του μικρότερου οργανισμού από τον μεγαλύτερο, δηλαδή της ΕΔΕΜ από την Αυτοδιαχείριση.

Θα ήθελα να ενημερώσω τα μέλη της Αυτοδιαχείρισης και της ΕΔΕΜ ότι έχουμε εξαντλήσει, με τη συνδρομή ανεξάρτητων τεχνικών συμβούλων, εν γνώσει της διαπραγματευτικής ομάδας της ΕΔΕΜ, όλους τους πιθανούς τρόπους ένωσης των δύο ΟΣΔ. Γι’ αυτό και οι δύο παραπάνω λύσεις είναι αυτές που αξιολογήθηκαν ως οι πιο πρόσφορες, οι λιγότερο κοστοβόρες και οι πιο σύντομες από άποψη τεχνική, νομική, οικονομική, και από πλευράς χρονοδιαγράμματος.

Η απόφαση για την  ένωση δεν μπορεί να ξεκινήσει από την κορυφή -αφού βλέπουμε ότι κάθε φορά μπαίνουν προσκόμματα από τη διοίκηση της ΕΔΕΜ που εντελώς προσχηματικά υποστηρίζει την ένωση- αλλά από την πλατιά, υγιή βάση των ίδιων των Ελλήνων δημιουργών που θα αγκαλιάσουν σύσσωμοι και μονιασμένοι την προσπάθεια αυτή, για δικό τους όφελος, ώστε να καταλήξουμε στην επανένωση όλων μας, για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, κάτω από μία σκέπη.

Τι θα σημαίνει η Ένωση για τους Έλληνες δημιουργούς

Μια νέα εποχή θα ξεκινήσει τότε για όλους μας και για τους Έλληνες δημιουργούς που θα βρουν όλοι μια ενιαία και ασφαλή στέγη και για τους χρήστες που θα αποκτήσουν έναν και μόνο συνομιλητή για να βγάζουν τις άδειες τους.

Όπως καταλαβαίνετε, μια τέτοια εξέλιξη θα δυναμώσει τρομερά το εθνικό ρεπερτόριο και τη διαπραγματευτική του ισχύ έναντι όλων των χρηστών και μάλιστα σε μία κρίσιμη περίοδο για την παγκόσμια οικονομία. Επιπλέον, θα λύσει πολλά ζητήματα αδειοδότησης και είσπραξης, τα οποία, δεδομένης της ύπαρξης δύο ΟΣΔ, παραμένουν εκκρεμή με σοβαρά προβλήματα και καθυστερήσεις.

Αυτός συνεχίζει να είναι ο στόχος μας μετά από τόσους αγώνες και μάχες και παρά την τόση παραπληροφόρηση. Πρέπει όλοι μαζί να πάμε στην επόμενη μέρα. Και κάτι προσωπικό: τότε μόνο θα μπορέσω κι εγώ επιτέλους να ασχοληθώ με το ανέκδοτο έργο μου (μουσικό και ποιητικό) που παραμέλησα όλα αυτά τα χρόνια με τη συνεχή μου ενασχόληση στην Αυτοδιαχείριση.

Καλώ, λοιπόν, όλους τους Έλληνες δημιουργούς να προσέλθουν στις τάξεις μας και να στηρίξουν αυτήν τη δυναμική προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει για την ένωση του Ελληνικού Τραγουδιού. Είναι καιρός να λήξει οριστικά αυτό το δίπολο, ο καταστροφικός κατακερματισμός του ελληνικού ρεπερτορίου και ο μάταιος διχασμός μεταξύ των συναδέλφων μας.

Πρέπει όλοι οι Έλληνες δημιουργοί να αντιληφθούν ότι η Αυτοδιαχείριση είναι ο θεματοφύλακας του Πνευματικού Δικαιώματος στην Ελλάδα -ένα ιερό δικαίωμα- και ότι θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την προστασία του, ώστε να μην καταλήξει ποτέ ξανά στα χέρια ιδιωτικών συμφερόντων (ξένων ή ελληνικών) και έτσι, εκτός από δεκάδες εκατομμύρια, χάσουμε το εθνικό ρεπερτόριο, την πολιτιστική μας κληρονομιά και το μέλλον των νέων μας δημιουργών. Όλοι μαζί ενωμένοι δεν θα το επιτρέψουμε αυτό.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης