Σύμφωνα με τα πρόσφατα ευρήματα μιας ερευνητικής ομάδας από το πανεπιστήμιο του Τέξας (UTSA), οι γυναίκες αναζητούν περισσότερες επιλογές υποψήφιων σεξουαλικών συντρόφων τις ημέρες που είναι κοντά στην ωορρηξία τους, όταν δηλαδή είναι πιο γόνιμες. Η συμπεριφορά αυτή μάλιστα, φαίνεται να τις οδηγεί στην αναζήτηση μεγαλύτερης ποικιλίας καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών.
Οι γυναίκες λοιπόν κατά τη γόνιμη τους φάση επιθυμούν να αυξήσουν τον αριθμό των υποψήφιων σεξουαλικών συντρόφων προκειμένω να κάνουν την επιλογή τους. Αυτή η επιθυμία για περισσότερες επιλογές μεταφέρεται και στο τομέα των καταναλωτικών αγαθών.
Τον Απρίλιο θα δημοσιευτούν τα πρώτα ευρήματα των ερευνητών σε έγκυρο επιστημονικό περιοδικό με τίτλο « Η επίδραση της γονιμότητας στην επιθυμία των γυναικών για ποικιλία». Σύμφωνα με τα πρώτα αυτά ευρήματα φαίνεται ότι ο τρόπος που επιλέγει κανείς στις διαπροσωπικές σχέσεις μπορεί επίσης να επηρεάσει τον τρόπο που επιλέγει ως καταναλωτής. Οι ερευνητές στήριξαν τις υποθέσεις τους στα ευρήματα προηγούμενης μελέτης, σύμφωνα με τα οποία, η ωορρηξία μπορεί να αλλάξει την ψυχολογία της γυναίκας σχετικά με την επιλογή συντρόφου.
Διεξήχθησαν συνολικά 4 μελέτες στις οποίες συμμετείχαν 553 γυναίκες ηλικίας 18-40 που δεν ήταν έγκυες, ούτε λάμβαναν ορμονική αντισύλληψη. Όλες οι μελέτες κατέληξαν στο ότι η γυναικεία επιθυμία για νέες επιλογές υποψήφιων σεξουαλικών συντρόφων ενεργοποίησε επίσης την αναζήτηση μεγαλύτερης ποικιλίας στα καταναλωτικά αγαθά. Βρέθηκε μάλιστα ότι οι γυναίκες που ήταν αφοσιωμένες σε μια ρομαντική σχέση δεν ενδιαφέρονταν τόσο για την ποικιλία των καταναλωτικών προϊόντων. Ίσως λοιπόν η σταθερή σεξουαλική σχέση να μεταφράζεται σε σταθερή καταναλωτική συμπεριφορά.
Οι γυναίκες λοιπόν, όταν ήταν σε ωορρηξία μπορεί να διάλεγαν πολύ διαφορετικά προϊόντα ή και διαφορετικές μάρκες του ίδιου προϊόντος. Οι γυναίκες όμως που ήταν σε σταθερές σχέσεις ή ήταν παντρεμένες δεν είχαν πια την ίδια διάθεση για ποικιλία ως καταναλώτριες κατά τη διάρκεια της ωορρηξίας τους.
Τα ευρήματα αυτά μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ. Χρειάζεται όμως περεταίρω έρευνα για να εξετάσει εάν η κοινωνική αξία, το κόστος ή η ανταποδοτική φύση του προϊόντος μπορούν να επηρεάσουν την επίδραση της γονιμότητας στην αναζήτηση της ποικιλίας.
Η ερευνητική ομάδα διεξάγει μελέτες με σκοπό να διερευνήσει τις οικογενειακές καταναλωτικές επιλογές, καθώς και την κοινωνική επιρροή και βιολογική βάση της καταναλωτικής συμπεριφοράς με τη χρήση μιας θεωρητικής εξελικτικής προσέγγισης.
Πηγή : medicalnewstoday
Το άρθρο επιμελήθηκε ο Κ.Κωνσταντινίδης, Χειρουργός, Ουρολόγος-Ανδρολόγος, Πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, www.andrologia.gr

