Super Smash Bros. Ultimate - Review: Το πληρέστερο μέλος της σειράς

Super Smash Bros. Ultimate - Review: Το πληρέστερο μέλος της σειράς
Πληροφορίες

Τίτλος: Super Smash Bros. Ultimate
Διαθέσιμο σε: Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: Nintendo Switch
Εταιρεία Ανάπτυξης: Bandai Namco Studios / Sora Ltd.
Εκδότρια Εταιρεία: Nintendo
Είδος: Fighting
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 7 Δεκεμβρίου 2018
Μετάφραση / Μεταγλώττιση: Όχι



Ποιος δεν θα ήθελε να δει όλους τους αγαπημένους του χαρακτήρες σε ένα παιχνίδι να αρχίσουν να παίζουν ξύλο; Ναι, όλοι μαζί!

Απ’ ό,τι φαίνεται η απάντηση είναι «πάρα πολλοί», μιας και το Super Smash Bros. του Nintendo 64 ξεκίνησε αυτήν την τρελή και ταυτόχρονα έξυπνη ιδέα, βάζοντας όλους τους διάσημους χαρακτήρες των σειρών της να έρθουν αντιμέτωποι μεταξύ τους σε ένα δυνατό cross-over. Από το 1999 μέχρι σήμερα έχουμε δει τον τίτλο σε κάθε οικιακή κονσόλα της Nintendo με το roster να αυξάνεται και να αλλάζει σε κάθε μέρος του, ενώ ταυτόχρονα προστίθενται νέα χαρακτηριστικά, πίστες και άλλα. Το Switch δεν αποτελεί εξαίρεση με τη Nintendo να ανακοινώνει το Super Smash Bros. Ultimate με το σλόγκαν “Everyone is here!”.



Πράγματι, η Nintendo κατάφερε να μαζέψει όλους τους χαρακτήρες από όλα τα προηγούμενα μέρη της σειράς, χωρίς καμία απώλεια. Αυτό περιλαμβάνει και τους guest και τους DLC χαρακτήρες που είχαμε δει σε προηγούμενους τίτλους, όπως τον Snake από το Metal Gear Solid, τον Cloud από το Final Fantasy VII και άλλους. Παράλληλα, προστέθηκαν νέοι echo fighters, οι οποίοι είναι διαφορετικοί χαρακτήρες, αλλά δανείζονται τις κινήσεις άλλων. Ένα παράδειγμα είναι η Daisy, που ενώ είναι διαφορετικός χαρακτήρας, χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο τις κινήσεις της Peach. Τέλος, στο ήδη μεγάλο roster προστέθηκαν νέοι χαρακτήρες, όπως η Isabelle από το Animal Crossing και ο Incineroar από τη σειρά Pokemon. Με όλες αυτές τις προσθήκες, ο αριθμός των χαρακτήρων αγγίζει τους... 76! Αυτό αυτόματα σημαίνει πως έχουμε ένα τεράστιο roster, το οποίο θα μας προσφέρει άπειρες επιλογές και συνδυασμούς, κάτι που μας έκανε να ασχοληθούμε ακόμη παραπάνω μαζί του, σε σχέση με άλλους fighting τίτλους.

Περνώντας στα modes του τίτλου, ξεκινάμε από την επιλογή Smash, στην οποία μπορούμε να κάνουμε μια γρήγορη μάχη είτε με φίλους μας, είτε με CPUs. Εκτός αυτού, υπάρχουν τα Squad Strike, στα οποία παίζουν εναλλάξ οι παίκτες σε ομάδες, το Tourney στο οποίο μπορεί να δημιουργήσει κανείς το δικό του τουρνουά, και το Special Smash με ειδικούς και περίεργους κανόνες που εστιάζουν στο διασκεδαστικό κομμάτι του τίτλου, και όχι αυτό του πιο σοβαρού fighting παιχνιδιού. Για τους φίλους των modes που απολαμβάναμε στο παρελθόν, υπάρχει το Classic Mode το οποίο μας έκανε να νιώσουμε πως παίζουμε ξανά το Super Smash Bros. Melee του GameCube, με τη θετική έννοια. Κάθε χαρακτήρας έχει ξεχωριστές μάχες, σχετικές με το σύμπαν του και την ιστορία του, κάτι που μας έστειλε χρόνια πίσω και το απολαύσαμε στο έπακρο. Γενικότερα είναι εντυπωσιακό το πόσες επιλογές μας δίνονται ως προς το είδος του αγώνα που θα παίξουμε, με κανόνες που μπορούμε να ορίσουμε όπως θέλουμε εμείς, αλλά και να παίξουμε στα έτοιμα modes που μας προσφέρει η Nintendo.



Η μεγαλύτερη και σημαντικότερη προσθήκη στο νέο μέρος της σειράς Smash Bros. είναι αυτή των Spirits, δηλαδή των πνευμάτων. Τα πνεύματα εισβάλλουν στους χαρακτήρες με τους οποίους μπορούμε να πολεμήσουμε προσφέροντας τους αυξημένη δύναμη, αντικείμενα στην αρχή της μάχης και άλλα. Τα πνεύματα έχουν τη μορφή χαρακτήρων που έχουμε γνωρίσει σε διάφορα παιχνίδια, από αυτά της Nintendo, όπως τα Pokemon, μέχρι και τρίτων όπως της Konami με χαρακτήρες από τη σειρά Metal Gear. Εκτός αυτών, συναντήσαμε και spirits από χαρακτήρες παιχνιδιών που δεν εκπροσωπούνται στο roster του τίτλου, όπως τον Rayman, τον Akira από το Virtua Fighter, τον Shovel Knight και την Shantae από τα ομώνυμα παιχνίδια, κάνοντας μας να ξαφνιαστούμε ευχάριστα και όντως να νιώσουμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα τεράστιο cross-over. Η Nintendo κατάφερε να συγκεντρώσει και να αποδώσει ειδικές ικανότητες σε πάνω από 1000 «πνεύματα» κάτι που σε συνδυασμό με το μεγάλο ρόστερ ηρώων προσφέρει βάθος στο gameplay του παιχνιδιού επιτρέποντας εκατοντάδες συνδυασμούς κάνοντας κάθε μάχη ξεχωριστή.

Ο καλύτερος τρόπος να παρουσιάσουν τα «πνεύματα» στους παίκτες ήταν μέσα από μία ιστορία, και αυτό ακριβώς έκαναν. Με το adventure mode να επιστρέφει ύστερα από το διάλειμμα που έκανε από το Super Smash Bros. for Wii U / 3DS, μία αγαπημένη επιλογή επιστρέφει. Η νέα ιστορία ονομάζεται World of Light και ξεκινάει με τον κόσμο των ηρώων μας να δέχεται επίθεση από ιπτάμενα χέρια, που έχουμε δει στο παρελθόν ως τελικά boss, και να εξαφανίζουν τους ήρωες μέσα από ακτίνες φωτός. Ο Kirby, όμως, καταφέρνει να γλιτώσει και βάζει στόχο να «ξυπνήσει» όλους τους νικημένους ήρωες. Αυτό πραγματοποιείται μέσα από πάρα πολλές μάχες σε έναν κόσμο που εξερευνούμε διαρκώς. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της περιπέτειας μας δεν νιώσαμε πως υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ροή, μιας και δεν υπήρχαν cinematics όταν ξυπνούσαμε ήρωες, ούτε κάποια συγκεκριμένη αποστολή πέρα από το να τους σώσουμε. Αν δεν είχαμε το παράδειγμα του Subspace Emissary, του Super Smash Bros. Brawl, που παρουσίαζε αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των ηρώων, δεν θα το θεωρούσαμε πρόβλημα, όμως από τη στιγμή που έχουμε δει κάτι καλύτερο στη διήγηση των ιστοριών, έχουμε παραπάνω απαιτήσεις από το World of Light.



Οι μάχες αυτές έχουν πολλούς και διάφορους κανόνες, ενώ τα «πνεύματα» ταιριάζουν τόσο χρωματικά όσο και ως προς τον χαρακτήρα στον οποίο έχουν εισβάλλει. Αφού νικήσουμε τα πνεύματα, μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να ενισχύσουμε τη δύναμη του προσωπικού μας χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα τα εκπαιδεύουμε ώστε να αυξηθεί το επίπεδο τους και να μας δώσουν περισσότερη ενέργεια. Πέρα από αυτά, μπορούμε να δυναμώσουμε τις ικανότητες του χαρακτήρα μας μέσα από ένα skill tree στο οποίο έχουμε τη δυνατότητα να ξοδέψουμε πόντους που κερδίζουμε από τις μάχες. Εκτός από το World of Light, μπορούμε να ξεκλειδώσουμε πνεύματα και στο Spirit Board, έναν πίνακα, στον οποίο ανά πέντε λεπτά εμφανίζονται νέα spirits τα οποία και πρέπει να νικήσουμε για να τα πάρουμε με το μέρος μας. Όλα αυτά είναι καινούργια για τη σειρά και μπορούμε να πούμε πως είναι ευπρόσδεκτα, μιας και δίνει μια νέα πινελιά στο Smash Bros., και μάλιστα σημαντική.

Ως προς την διάρκεια του, το World of Light μπορεί να σας κρατήσει για αρκετές ώρες μιας και αποτελείται από εκατοντάδες μάχες με «πνεύματα», αλλά και 75 κλασικές μάχες προκειμένου να ξυπνήσετε τους ήρωες που νικήθηκαν. Ο χάρτης του World of Light είναι τεράστιος και έχει πολλές διαφορετικές περιοχές, ενώ κρύβει εγκαταστάσεις με ακόμα περισσότερες μάχες και δραστηριότητες που μπορούν να σας κρατήσουν απασχολημένους.



Πριν περάσουμε στο τεχνικό κομμάτι, μένει να αναφερθούμε στο κομμάτι του multiplayer. Ως προς το τοπικό παιχνίδι πολλών παικτών, το Super Smash Bros. Ultimate παραμένει ως ένας από τους καλύτερους τίτλους για να παίξει κανείς με παρέα, είτε είναι εξοικειωμένοι με τη σειρά, είτε όχι. Όλες οι επιλογές είναι διαθέσιμες και μέχρι και οκτώ παίκτες μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα σε μία μάχη. Με τη βοήθεια των Joy-Cons αυτό γίνεται πιο εφικτό από ποτέ, μιας και ένα σετ μπορεί να λειτουργήσει ως δύο ξεχωριστά χειριστήρια. Στο online κομμάτι, μπορούν να συνδεθούν μέχρι και δύο παίκτες τοπικά για να πολεμήσουν με άτομα από όλο τον κόσμο και να χτίσουν το “Global Smash Power” τους, δηλαδή την κατάταξη τους. Επιπλέον, υπάρχει η επιλογή Battle Arena, η οποία θυμίζει έντονα τα lobby του ARMS όπου διάφοροι παίκτες συνδέονται σε ένα κλειστό «δωμάτιο» και έρχονται αντιμέτωποι. Στο Battle Arena οι παίκτες πολεμούν κάτω από συγκεκριμένους κανόνες και μπαίνουν μέσα στο ρινγκ όποτε είναι έτοιμοι.

Δυστυχώς, το online κομμάτι χρειάζεται αρκετή δουλειά. Αρχικά, δεν δίνεται η δυνατότητα να παίξουμε έναν γρήγορο αγώνα με φίλους μας, εκτός αν φτιάξουμε μία κλειστή αρένα και τους ενημερώσουμε για αυτό. Επίσης, στις αρένες, υπάρχει πιθανότητα να περιμένουμε αρκετή ώρα μέχρι να μπούμε σε ένα παιχνίδι, με αποτέλεσμα να μην παίζουμε για αρκετά λεπτά. Κλείνοντας με την διαδικτυακή μας εμπειρία, μπορούμε να πούμε πως πολλές φορές κολλήσαμε κάτι που δεν ήταν ευχάριστο, και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι συνδέσεις γίνονται peer-to-peer, επομένως αν έστω και ένας από τους δύο παίκτες δεν έχει καλή σύνδεση, αυτόματα υπάρχουν κολλήματα και καθυστερήσεις στις κινήσεις μας.



Στο τεχνικό κομμάτι δεν συναντήσαμε ιδιαίτερα προβλήματα, ως προς την απεικόνιση των γραφικών και τις επιδόσεις του τίτλου. Πιο συγκεκριμένα, τρέχει σε ανάλυση 1080p όσο η κονσόλα είναι συνδεδεμένη στην τηλεόραση, και στα 720p όταν η κονσόλα βρίσκεται στην φορητή της μορφή. Τα καρέ δεν παρουσίασαν καμία πτώση σε καμία από τις δύο λειτουργίες της κονσόλας και η οπτική εμπειρία ήταν παραπάνω από ευχάριστη. Δυστυχώς, όμως, υπήρξαν προβλήματα αρκετές φορές με τα Joy-Cons. Πολλές φορές, είτε επαναφέραμε το Switch από τη λειτουργία αναμονής, είτε απλά πατήσαμε παύση μέσα στη μάχη, είδαμε πως τα χειριστήρια είχαν «αποσυνδεθεί» και, ενώ φαίνονταν συνδεδεμένα, δεν είχαμε τη δυνατότητα να ελέγξουμε τον χαρακτήρα μας μέχρι να επιστρέψουμε στο αρχικό μενού. Είναι ένα πρόβλημα που δεν έχει λυθεί ακόμα με κάποιο update και γινόταν τουλάχιστον μια φορά μέσα σε κάθε session.

Συμπέρασμα

Παρά τα μικρά παράπονα και προβλήματα, ένα είναι σίγουρο. Το Super Smash Bros. Ultimate είναι σίγουρα το πληρέστερο και καλύτερο μέρος της σειράς που έχουμε δει μέχρι τώρα. Ένα τεράστιο roster που αποτελείται από όλους τους χαρακτήρες των προηγούμενων τίτλων, αλλά και νέους, η προσθήκη των Spirits, και η επιστροφή του adventure mode συνθέτουν έναν από τους καλύτερους fighting τίτλους που έχουμε δει μέχρι τώρα και το προτείνουμε ανεπιφύλακτα για ατελείωτες ώρες διασκέδασης με φίλους στον καναπέ σας, αλλά και online παρά τους περιορισμούς και τα προβλήματα που παρουσιάζει.

Βαθμολογία: 9/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Nintendo Distributor Hellas (CD Media) για τις ανάγκες του Review.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2018, 20:53