Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης



Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν καταφέρει να ρίξουν σε μεγάλο ποσοστό τις καταναλώσεις καυσίμου προσφέροντας μέγιστη οικονομία ενώ παράλληλα δεν υστερούν σε επιδόσεις. Αυτό ισχύει τόσο στην περίπτωση εκδόσεων με κινητήρες βενζίνης όσο και πετρελαίου. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα, οπου παλαιότερα ένα μεσαίο αυτοκινητο «έκαιγε» 8 με10 λίτρα για κάθε 100 χιιόμευτρα και πλέον το νούμερο αυτό έχει πεσει στα 5-7.

Το zougla.gr με το traction κατάφεραν να σημειώσουν το απόλυτο ρεκόρ κατανάλωσης με Ford Focus Χαμηλότερα από την εργοστασιακή τιμή!
Η Ford είναι μία από τις εταιρείες που έχουν πραγματοποιήσει τεράστια βήματα προόδου στον τομέα της οικονομίας καυσίμου τόσο σε επίπεδο βενζινοκινητήρων όσο και πετρελαιοκινητήρων. Για παράδειγμα, τα νούμερα με καταναλώσεις που κυμαίνονται ακόμα και κάτω από τα 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα φαίνεται πως είναι εφικτά για τις εκδόσεις diesel των μοντέλων της. Αυτό, το διαπιστώσαμε από… πρώτο χέρι καταφέρνοντας μάλιτα να ρίξουμε ακόμα πιο χαμηλά και από τα εργοστασιακά νούμερα, την κατανάλωση ενός Focus με κινητήρα 1.6 λίτρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα ξεκίνησαν από την πρόσκληση της εισαγωγικής εταιρείας αυτοκινήτων Ford προς τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. Η εν λόγω εταιρεία διοργάνωσε διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου με όλα της τα μοντέλα χρησιμοποιώντας εξελιγμένα καύσιμα της BP. Σκοπός ήταν να πετύχουμε όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με την κατανάλωση που δίνει το εργοστάσιο.

Πρωτιά ανάμεσα στους ειδικούς
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 19 πληρώματα με ειδικούς από το χώρο του αυτοκινήτου. Το zougla.gr με οδηγό τον υπογράφων και συνοδηγό τον Μάνο Στεφανή από την τηλεοπτική εκπομπή Traction, διαγωνίσθηκαν προκειμένου να καλύψουν μία απόσταση 100 περίπου χιλιομέτρων με στόχο την, όσο δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η εκκίνηση δόθηκε από τα διυλιστήρια των Ελληνικών Πετρελαίων στον Ασπρόπυργο και από εκεί, τα αυτοκίνητα, μέσω της εθνικής οδού κατευθύνθηκαν στο Λουτράκι. Η διαδρομή στη συνέχεια περιλάμβανε το χωριό Πίσσια με τελικό προορισμό τον Σχοίνο. Όλα τα αυτοκίνητα ήταν εφοδιασμένα με ένα ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο σε πραγματικό χρόνο έδειχνε την κατανάλωση μετρώντας στο απόλυτο το κάθε αυτοκίνητο χωριστά.

Κατανάλωση μόλις 3.23 λίτρα!!!
Τελικά  τα αποτελέσματα έδειξαν πως το πλήρωμα “Zougla – Traction” κατάφερε να πετύχει την χαμηλότερη ποσοστιαία κατανάλωση από αυτή που δίνει ο ίδιος ο κατασκευαστής. Συγκεκριμένα το Ford Focus 1.6 Econetic με εργοστασιακή κατανάλωση τα 3.4 λίτρα έπεσε στα 3.23 λίτρα, με την ποσοστιαία μείωση να αγγίζει το 5%, η οποία αποδείχτηκε κορυφαία και των δύο ημερών, που διαγωνίσθηκαν οι δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου. Αξίζει να αναφέρουμε πως το πλήρωμα που χρησιμοποίησε το ίδιο αυτοκίνητο την πρώτη μέρα κατάφερε να ρίξει την ποσοστιαία κατανάλωση στο -2.94%.

Η τεχνολογία καταγράφει και τα νούμερα μιλούν από μόνα τους!!!

Επίσημο καταγεγραμένο ρεκόρ
Όπως αποδείχτηκε το Focus το οποίο σε λίγες ημέρες θα αλλάξει καθώς θα κυκλοφορήσει το ανανεωμένο μπορεί να κινηθεί ακόμα και με κατανάλωση 3.2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σίγουρα το νούμερο φαντάζει απίστευτο όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό και χωρίς να έχει γίνει κάποια τροποποίηση. Το αποτέλεσμα της κατανάλωσης αποτελεί και καταγεγραμμένο ρεκόρ στην Ελλάδα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα ακολουθήσαμε κάποιους κανόνες που μπορεί ο καθένας να έχει στην άκρη του μυαλού του, όταν οδηγεί καθημερινά:

  • Είχαμε την μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων για να είναι χαμηλές οι στροφές
  • Κάναμε χρήση του cruise control (αυτόματος πιλότος) στην εθνική οδό όπου κινηθήκαμε με ταχύτητες από 80 – 100 χλμ./ώρα.
  • Σκεφτόμασταν πάντα την επόμενη κίνηση προκειμένου να μην κάνουμε άσκοπή χρήση των φρένων
  • Δεν πατήσαμε ποτέ το γκάζι… τέρμα!
  • Στα κατηφορικά κομμάτια δεν βάζαμε «νεκρά» αλλά είχαμε ταχύτητα στο κιβώτιο (χωρίς να πατάμε γκάζι)

Στον διαγωνισμό της Ford σε συνεργασία με την BP συμμετείχαν 38 δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου που είχαν στην κατοχή τους όλη τη γκάμα των μοντέλων της Ford..
O κινητήρας diesel της Ford έδειξε ότι μπορεί να κάνει και... θαύματα!
Αυτό είναι το Ford Focus. Σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει η διάθεση της ανανεωμένης (facelift) έκδοσης...
Βασίλης Σαρημπαλίδης και Μάνος Στεφανής σημείωσαν το απόλυτο ρεκόρ με Ford Focus 1.6 Econetic
Tα επίσημα καταγεγραμένα στοιχεία από τις δοκιμές της πρώτης ημέρας
Τα στοιχεία της δεύτερης ημέρας...
Από αριστερά: Γιάννης Σακελλίων (Διευθυντής διαχείρισης εταιρικής εικόνας Ε.K.), Βασίλης Σαρημπαλίδης, Χρύσα Αγρογιάννη (PR Ford), Νίκος Νοταράς (Πρόεδρος Ford), Μάνος Στεφανής και Παναγιώτης Σιωράς (Ford)

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης