Ένας επισκέπτης που ατενίζει τη θέα από τον 124ο όροφο του υψηλότερου κτηρίου στον κόσμο, του πύργου Μπουρτζ Χαλίφα στο Ντουμπάι, εντυπωσιάζεται βλέποντας την αραβική πόλη από ύψος 452 μέτρων. Ειδικά αν ανέβει ακόμη πιο ψηλά από το επιτρεπόμενο, για το κοινό, ύψος και θαυμάσει την… ιλιγγιώδη θέα από τον 160ο όροφο κι από τα 829 μέτρα.
Αυτό ακριβώς επιχείρησε ο φωτογράφος Τζέραλντ Ντόνοβαν, ο οποίος στάθηκε στην… κορυφή του χτισμένου κόσμου κι έβγαλε 70 ξεχωριστές φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, τις οποίες εν συνεχεία «ένωσε» με ψηφιακό τρόπο για να κάνει μία: την απόλυτη πανοραμική θέα 360 μοιρών από το πιο ψηλό σημείο του ψηλότερου κτηρίου στον κόσμο. Η ιδέα του γεννήθηκε φωτογραφίζοντας τον Αμερικανό ηθοποιό Τομ Κρουζ, ο οποίος πριν από περίπου δύο χρόνια σχεδόν μετεωρίστηκε από αυτό το ύψος για τις ανάγκες των γυρισμάτων του τέταρτου μέρους της κινηματογραφικής σειράς «Επικίνδυνες Αποστολές» με τον τίτλο «Πρωτόκολλο Φάντασμα».
Ο φωτογράφος κατάφερε να δημιουργήσει αυτό το μοναδικό πανοραμικό αποτέλεσμα στήνοντας ένα τρίποδο τελευταίας τεχνολογίας στην κορυφή του ουρανοξύστη και τραβώντας φωτογραφίες με την υψηλότερη δυνατή ανάλυση των 80 megapixels. Κατόπιν συνέρραψε με ψηφιακό τρόπο τις φωτογραφίες και το… απόλυτο κολάζ του Ντουμπάι πήρε σάρκα και οστά. «Ο ουρανοξύστης είναι ιδανικός για αυτό που ήθελα να πετύχω» λέει ο καλλιτέχνης που σημειώνει πως «ήθελα να ανεβάσω τους ανθρώπους στο σημείο που ανέβηκα κι εγώ, ώστε να δουν κι αυτοί με τα μάτια τους όσα θαύμασα κι εγώ».
Ο Ντόνοβαν, μόνιμος κάτοικος Ντουμπάι, έχει επίσης υπογράψει ένα καταπληκτικό βίντεο της αραβικής πόλης, το οποίο είχε κάνει πέρυσι με τη χρήση της time-lapse, μιας κινηματογραφικής τεχνικής στην οποία χρησιμοποιούνται εκατοντάδες ή χιλιάδες στατικές εικόνες του ίδιου θέματος. Οι εικόνες τοποθετούνται η μία μετά την άλλη σε χρονικά διαστήματα δευτερολέπτων, ωρών, εβδομάδων ακόμα και μηνών και, όταν αναπαραχθούν σε κανονική ταχύτητα, φαίνεται πως ο χρόνος κινείται ταχύτερα.
Πλοηγηθείτε από την κορυφή του ουρανοξύστη εδώ.
Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής

