Το κόστος μεταφοράς πετρελαίου μέσω της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου έπεσε την Δευτέρα μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία το Σαββατοκύριακο, ενώ ναυτιλιακές πηγές ανέφεραν ότι δεν υπήρξαν διαταραχές στα κομβικά στενά του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Βόσπορος, ο οποίος χωρίζει την Κωνσταντινούπολη στα δύο, αποτελεί μια κρίσιμη στενωπό για το πετρέλαιο, καθώς από εκεί περνάει πάνω από το 3% της παγκόσμιας κίνησης – κυρίως από την Ρωσία και την Κασπία Θάλασσα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι τιμές για τάνκερ από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο έπεσαν στα 69,45W τη Δευτέρα στην κλίμακα Worldscale, ή 14.382$ την ημέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Baltic Exchange. Την Παρασκευή οι τιμές ήταν 69,85W/14.689$ ενώ την περασμένη Δευτέρα 74,35W ή 17.530$.

Το κανάλι είχε κλείσει για αρκετές ώρες για λόγους ασφαλείας εν μέσω των συρράξεων, αλλά άνοιξε ξανά το Σάββατο και την Δευτέρα η κίνηση επανήλθε στα φυσιολογικά της πλαίσια.

Ιδιοκτήτες πετρελαιοφόρων δήλωσαν τη Δευτέρα στο Reuters ότι δεν υπήρξαν επιπτώσεις στις μεταφορές πετρελαίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεγάλες ποσότητες δημητριακών από τη Ρωσία και το Καζακστάν επίσης μεταφέρονται στις διεθνείς αγορές μέσω του καναλιού 17χλμ που συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με τη Μεσόγειο.

Η Τουρκία αποτελεί κι η ίδια σημαντικό καταναλωτή εμπορευμάτων, κάτι που ενισχύει το εμπόριο μέσα από τις θαλάσσιες οδούς του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων.

Οι δύο μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί όμιλοι Maersk Line και MSC δήλωσαν σε χωριστές ανακοινώσεις ότι η δραστηριότητά τους δεν επηρεάστηκε από τα γεγονότα στην Τουρκία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης