«Δυνατά» ονόματα του Ελληνικού εφοπλισμού, ανάμεσά τους και οι ιδιοκτήτες της ερυθρόλευκης ΠΑΕ και της ΚΑΕ, αντίστοιχα, στράφηκαν, τον Απρίλιο, στις ναυπηγικές εσχάρες, προχωρώντας σε επενδύσεις άνω των 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τοποθέτησαν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 60 πλοίων.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny ανάμεσα σε αυτούς που προχώρησαν σε αυτή την «καταιγίδα» νέων παραγγελιών είναι οι εξής εταιρείες:
Στα φορτηγά πλοία (bulk carriers)
• Η Golden Union, συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρου Βενιάμη, η οποία τοποθέτησε παραγγελία συνολικά για 6 πλοία επενδύοντας πάνω από 251,5 εκατομμύρια δολάρια. Τα τρία από αυτά, που θα είναι χωρητικότητας 180.000 τόνων, θα κατασκευαστούν στην Κορέα (τα δύο κοστίζουν 57 εκατ. $ το ένα και το άλλο 55 εκατ. $) ενώ άλλα τρία μικρότερα, χωρητικότητας 82.000 τόνων, θα κατασκευαστούν στην Κίνα και η τιμή του καθενός θα ανέλθει σε 27,5 εκατομ. $.
• Η Empire Bulkers τοποθέτησε παραγγελία σε Κινέζικα για 10 πλοία, χωρητικότητας 180.000 τόνων το καθένα. Το ύψος της επένδυσης δεν έχει γίνει γνωστό. Όμως, σε δημοσίευμά της η νορβηγική ναυτιλιακή εφημερίδα Tradewinds στις 17 Απριλίου ανέφερε ότι η παραπάνω εταιρεία, που είναι θυγατρική της Empire Navigation, συμφερόντων Σταμάτη Μόλαρη, με αντικείμενο στα bulk carriers, εκτιμά ότι το ύψος της επένδυσης ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο $.
Η εφημερίδα επικαλείται πηγές του κλάδου και αναφέρει ότι η εταιρεία, που αυτή την στιγμή ελέγχει 13 bulk carrier, εκτός από τα 10 πλοία διατηρεί δικαίωμα άσκησης option για ακόμα 8 πλοία. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2015 και θα είναι οικολογικά, νέας τεχνολογίας, με μειωμένη κατά 25% την κατανάλωση καυσίμων.
• Η Laskaridis Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Λασκαρίδη, τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κίνας για την κατασκευή 2 πλοίων, χωρητικότητας 208.000 τόνων το καθένα. Το κόστος του κάθε πλοίου υπολογίζεται σε 55 εκατομμύρια δολάρια.
• Η Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου, τοποθέτησε παραγγελία για 4 πλοία χωρητικότητας 82.000 τόνων. Το κόστος του κάθε πλοίου υπολογίζεται σε 32 εκατομμύρια δολάρια.
Τα δεξαμενόπλοια (Tankers)
• Η Arcadia Shipping της οικογένειας του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου, που κατέχει και το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της ΚΑΕ Ολυμπιακός, τοποθέτησε παραγγελία στη Κορέα για 4 πλοία, χωρητικότητας 160.000 τόνων το καθένα. Το κόστος του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 68 εκατομμύρια δολάρια και συνολικά η επένδυση ξεπερνά τα 272 εκατομμύρια δολάρια (199,9 εκατομμύρια €).
• Η Capital Maritime συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη τοποθέτησε παραγγελία για δύο πλοία στην Κορέα χωρητικότητας 318.000 τόνων το καθένα. Το ύψος της συμφωνίας δεν έχει γίνει γνωστό.
Ταυτόχρονα η εταιρεία του προέδρου της ΠΑΕ Ολυμπιακός τοποθέτησε παραγγελία στην Κορέα για τη ναυπήγηση 4 πλοίων μεταφοράς κοντέϊνερ χωρητικότητας 9.443 TEU (μονάδα μέτρησης των κοντέϊνερ). Το κόστος του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 87,5 εκατομμύρια δολάρια. Επίσης, τοποθέτησε παραγγελία για ένα πλοίο, χωρητικότητας 9.100 TEU, σε ναυπηγεία στη Ρουμανία, που ανήκουν στην κορεάτικη Daewoo αντί 80 εκατομμυρίων δολαρίων. Το σύνολο της επένδυσης της εταιρείας του κ. Μαρινάκη στα πλοία- κοντέϊνερ ανέρχεται σε 430 εκατομμύρια $ (περίπου 316 εκατομ. €).
• Η Chemical Transport τοποθέτησε παραγγελία στην Κίνα για κατασκευή 4 πλοίων χωρητικότητας 25.000 τόνων το καθένα. Το κόστος του κάθε πλοίου υπολογίζεται σε 41 εκατομμύρια δολάρια.
• Η Kyklades Maritime, συμφερόντων του Ομίλου Αλαφούζου, τοποθέτησε παραγγελία στην Κορέα για δύο πλοία χωρητικότητας 158.000 τόνων. Το κόστος του κάθε πλοίου υπολογίζεται σε 65 εκατομμύρια δολάρια.
• Τέλος, η Costamare , που είχε δημιουργηθεί από τον αείμνηστο καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο και την διαχειρίζονται τα παιδιά του, τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία στις Φιλιππίνες για 3 μεγάλα πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ, χωρητικότητας 11.000 TEU. Το κάθε πλοίο κοστίζει 93 εκατομμύρια δολάρια.

