«Ταφόπλακα» χαρακτηρίζουν οι ναυτικοί τις ρυθμίσεις που σχεδιάζει να θεσπίσει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, κατ’εφαρμογή του τρίτου μνημονίου. Έτσι, ένα από τα μέτρα που τα ναυτεργατικά σωματεία θεωρούν ότι θα οδηγήσει σε εκτόξευση της ανεργίας είναι η μείωση των οργανικών συνθέσεων στη ακτοπλοΐα.
Παράλληλα, μία από τις 21 συνολικά ρυθμίσεις που αφορούν στο ασφαλιστικό αφορά την κατάργηση της διάταξης που προέβλεπε πως ο ναυτικός, ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε οριστικά από το ΝΑΤ και ανήκε σε πλήρωμα πλοίου υπό ελληνική σημαία ή ασφαλιστικά συμβεβλημένου με το ΝΑΤ, ή η οικογένειά του σε περίπτωση χορήγησης σύνταξης λόγω θανάτου από εργατικό ατύχημα, θεμελιώνει δικαίωμα λήψης επικουρικής σύνταξης από τον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών (Κ.Ε.Α.Ν.), χωρίς να απαιτείται η συμπλήρωση ορισμένου χρόνου στην ασφάλιση του κλάδου αυτού.
Αιτία πολέμου
Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις αποτελούν αιτία πολέμου για την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία που αποφάσισε να προχωρήσει σε 48ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία στις 2 και 3 Νοεμβρίου σε όλα τα πλοία. Η ΠΝΟ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, είναι αντίθετη με «τη διάλυση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου αλλά και την αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων».
Η διάλυση του ΝΑΤ, η ένταξη του Κεφαλαίου Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών (ΚΕΑΝ) στο ΕΤΕΑ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα.
Η επερχομένη νέα χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες επιλογές. Η ΠΝΟ ενώνει τη φωνή της και τις δυνάμεις της με το σύνολο των λοιπών εργαζομένων και συνταξιούχων όλης της χώρας και καλεί τους Ελληνες ναυτεργάτες εν ενεργεία και συνταξιούχους να ορθώσουν το ανάστημά τους και να συνταχθούν αγωνιστικά, μαζικά και δυναμικά στο πλευρό της διοίκησης της Ομοσπονδίας» αναφέρεται.
Εκτοξεύθηκε η ανεργία
Πάντως, ο κλάδος που είναι από τις πιο εύρωστους της ελληνικής οικονομίας, βρίσκεται αντιμέτωπος με την κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας. Το 1990 ο αριθμός των ναυτικών, όλων των ειδικοτήτων ξεπερνούσε τους 50.000, ενώ σήμερα μετά βίας φθάνει του 15.000 από τους οποίους σχεδόν οι μισοί είναι άνεργοι, σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία.
Γι’αυτό, η ΠΝΟ κάνει λόγο για αύξηση της ανεργίας, εντατικοποίηση της εργασίας, παραβίαση της νομοθεσίας για τα ωράρια εργασίας και τις ώρες ανάπαυσης και επιστροφή των εργασιακών σχέσεων στην εποχή της γαλέρας.

