Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν διανύσει πολύ δρόμο, αλλά έχουν ακόμη σημαντικά εμπόδια να ξεπεράσουν. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι η επαναφόρτιση, αλλά η Mercedes εργάζεται πάνω σε μια έξυπνη λύση για την αντιμετώπισή του. Γνωστή ως «ηλιακή βαφή», η εταιρεία ερευνά νέους τύπους ηλιακών μονάδων που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν απρόσκοπτα στα αμαξώματα των ηλεκτρικών οχημάτων της.

Μία πολύ ελαφριά και λεπτή στρώση της ειδικής αυτής βαφής, μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από το τελικό στρώμα του οχήματος και να αποδίδει σε ιδανικές συνθήκες περιβάλλοντος, μέχρι και 39χλμ. αυτονομίας την ημέρα.
Η Mercedes όμως δεν σταματά εκεί μιας και δηλώνει πως έχει πάει και τα φρένα ένα επίπεδο παραπάνω. Η εταιρεία ερευνά ένα «καινοτόμο, πιο βιώσιμο φρένο» που δεν θα βρίσκεται πλέον στον τροχό. Αντ’ αυτού, είναι ενσωματωμένο σε μια κλειστή μονάδα κινητήρα-μετάδοσης κίνησης. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν υπεισέρχεται σε πολλές λεπτομέρειες, αλλά δήλωσε ότι το νέο φρένο «δεν φθείρεται σχεδόν καθόλου και δεν χρειάζεται σχεδόν καθόλου συντήρηση». Η νέα διάταξη επίσης δεν σκουριάζει, δεν εκπέμπει σωματιδιακές εκπομπές και δεν εξασθενεί κάτω από υψηλά φορτία.

Το μόνο σίγουρο είναι πως μήνα με το μήνα, οι εταιρίες κάνουν τα ηλεκτρικά ακόμα πιο αποδοτικά. Το μόνο που μένει (έτσι τουλάχιστον φαίνεται), είναι να πέσουν και οι τιμές τους καθώς δεν είναι φυσιολογικό να προωθείται μία αμιγώς ηλεκτρική ατζέντα βασισμένη σε κρατικές επιδοτήσεις και όχι στην αγοραστική αξία του κοινού.

