Μάκης Σεριάτος

Generation Z, ειναι όσοι γεννήθηκαν μεταξύ των μέσων της δεκαετίας του 1990 και των αρχών της δεκαετίας του 2010. Τα πολιτικά κόμματα και οι υποψήφιοι μάλλον απέτυχαν να ασχοληθούν με επιτυχια με αυτό το κοινό. Αξιζει εξετάσουμε λιγο πριν εκλογες και να δουμε τις ελλείψεις των πολιτικών κομμάτων στην διαχείριση των ανησυχιών των ψηφοφόρων Gen Z, τις μετριες και επιτηδευμένες διαφημιστικές προσπάθειες που στοχεύουν αυτή την ομάδα και τις χαμένες ευκαιρίες στη διαχειριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν και οι ψηφοφόροι της Gen Z έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για κοινωνικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά ζητήματα, τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα δεν αναγνώρισαν πλήρως ούτε αντιμετώπισαν αυτές τις ανησυχίες. Σαν αποτέλεσμα, πολλοί ψηφοφόροι του Gen Z νιώθουν ότι παραβλέπονται και υποεκπροσωπούνται στην πολιτική διαδικασία. Η έλλειψη προσοχής στις προτεραιότητές τους αφήνει ένα σημαντικό μέρος του εκλογικού σώματος – περίπου 500.000 ψηφοφόροι – να αισθάνεται αδιαφορα, εμποδίζοντας ενδεχομένως την ανάπτυξη μιας πιο περιεκτικής και αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας στην Ελλάδα.

Οι διαφημιστικές προσπάθειες

Οι ελληνικές εκλογές του 2023 δείχνουν επίσης τις άτονες διαφημιστικές προσπάθειες που στοχεύουν τους ψηφοφόρους του Gen Z. Τα πολιτικά κόμματα και οι υποψήφιοι απέτυχαν να επενδύσουν επαρκώς σε δημιουργικές και ελκυστικές εκστρατείες που εxoυν απήχηση στα νεότερα δημογραφικά στοιχεία. Η πλειοψηφία των διαφημιστικών επικεντρώθηκε σε παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και μεθόδους, αφήνοντας τους ψηφοφόρους της Gen Z με περιορισμένη έκθεση στις διάφορες πολιτικές πλατφόρμες και προτάσεις πολιτικής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η έλλειψη στοχευμένης διαφήμισης οδήγησε σε αποσύνδεση μεταξύ των πολιτικών κομμάτων και των νεότερων ψηφοφόρων, επιδεινώνοντας περαιτέρω το αίσθημα αποκλεισμού και συμβάλλοντας στη πιθανη χαμηλότερη προσέλευση η και την αντίδραση των ψηφοφόρων.

Χαμένες Ευκαιρίες στα Social Media;

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην προσέγγιση και την αλληλεπίδραση με νεότερο κοινό. Ωστόσο, κατά τις ελληνικές εκλογές του 2023, τα πολιτικά κόμματα και οι υποψήφιοι δεν χρησιμοποιούν αποτελεσματικά αυτές τις πλατφόρμες για να συνδεθούν με τους ψηφοφόρους του Gen Z.

Η παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι συχνά περιορισμένη και χωρίς έμπνευση, βασιζόμενη σε τυπικά πολιτικά μηνύματα και γενικό περιεχόμενο, αντί να χρησιμοποιεί δημιουργικές και καινοτόμες προσεγγίσεις που θα είχαν απήχηση στους νεότερους χρήστες. Η απουσία μιας ισχυρής και συναρπαστικής στρατηγικής για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει ως αποτέλεσμα χαμένες ευκαιρίες να κινητοποιηθούν οι ψηφοφόροι του Gen Z και να καλλιεργηθεί μια αίσθηση σύνδεσης μεταξύ αυτών και των πολιτικών κομμάτων.

Τελικά δεν θα πάνε κάλπη;

Ο αντίκτυπος του Gen Z στις ελληνικές εκλογές του 2023 παρεμποδίζεται από τις ελλείψεις των πολιτικών κομμάτων και των υποψηφίων στην αντιμετώπιση των ανησυχιών και των συμφερόντων αυτού του δημογραφικού πληθυσμού. Η έλλειψη στοχευμένων διαφημιστικών προσπαθειών και η αποτυχία να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο δέσμευσης κάνει πολλούς νεότερους ψηφοφόρους να αισθάνονται αποκομμένοι και υποεκπροσωπούμενοι στην πολιτική διαδικασία. Για να διασφαλιστεί μια πιο περιεκτική και αντιπροσωπευτική δημοκρατία στην Ελλάδα, είναι ζωτικής σημασίας για τα πολιτικά κόμματα και τους ηγέτες να αναγνωρίσουν και να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες των ψηφοφόρων Gen Z, να επενδύσουν σε δημιουργικές διαφημιστικές εκστρατείες που έχουν απήχηση σε αυτούς και να αξιοποιήσουν τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για σύνδεση και ασχοληθείτε με αυτό το δημογραφικό στοιχείο με επιρροή.

Αυτό που ίσως καταφέρει εν τέλει το πολιτικό σύστημα είναι να τους οδηγήσει στην αποχή η στην εκδικηση. Που μάλλον το θέλει. Αυτό που ίσως όμως δεν υπολογίζει είναι κάποιος influencer να σηκώσει το θέμα. Με μοναδικό όπλο ένα hashtag. #pamekalpi?

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης