YouTubers και influencers είναι οι νέοι μεγαλοκαναλάρχες και εκδότες.

Οι νέοι πρωταγωνιστές στα πλάνα επικοινωνίας προϊόντων, αλλά και κυβερνήσεων, δεν είναι πλέον οι ιδιοκτήτες ΜΜΕ, αλλά οι πετυχημένοι YouTubers και influencers.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πετυχημένοι από αυτούς λαμβάνουν σχεδόν καθημερινά προσφορές συνεργασίας με αμοιβή εξαιρετικά αποδοτική.

Είναι πλέον γεγονός ότι το πιο δυνατό «κανάλι ειδήσεων» δεν είναι αυτό που ήταν 15 χρόνια πριν, αλλά πιο ειδικά το Facebook με πάνω από 2 δισ. χρήστες για τουλάχιστον 1 ώρα την ημέρα κάθε μέρα.

Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό στο περιεχόμενο είναι ότι δεν υπάρχει καμία κόκκινη γραμμή ανάμεσα στην αλήθεια και τη μυθοπλασία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για όλους αυτούς τους λόγους, αυτοί είναι πλέον οι δυσφημιστές, όταν κάποιος έχει λόγο να δυσφημίσει ένα προϊόν, ένα πρόσωπο ή μια κατάσταση.

Πρόσφατα η γαλλική εφημερίδα Liberation παρουσίασε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που αφορά Γάλλους YouΤubers και influencers οι οποίοι πήραν μια προσφορά συνεργασίας, που στόχο είχε τη δυσφήμιση του εμβολίου της Pfizer.

Το ζητούμενο ήταν να αναπαραγάγουν την είδηση ότι το εμβόλιο της Pfizer έχει τρεις φορές μεγαλύτερο ποσοστό θανάτου από αυτό της AstraZeneca.

Η Liberation στο ρεπορτάζ της κάνει λόγο για μια δήθεν διαφημιστική εταιρεία με έδρα την Αγγλία που είχε στόχο να αναπαραγάγει τα αποτελέσματα της έρευνας για τα εμβόλια Covid-19 που εκλάπη από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων.

Η συνέχεια της ιστορίας ανακατεύει κυβερνήσεις, πρακτορεία ειδήσεων Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ρωσίας, χωρίς να μπορεί να καταλήξει σε σαφή συμπεράσματα.

Σε κάθε περίπτωση στη στρατηγική αυτή της επικοινωνίας δεν επιλέχθηκαν μεγάλοι οργανισμοί Media, αλλά YouΤubers και influencers.

Βρισκόμαστε στην αρχή ενός νέου κύκλου επιρροής της κοινής γνώμης.

  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης