Η Aprilia το 2006 παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο Supermoto, το Sxv 450-550. Πολλοί άρχισαν να το κατακρίνουν από την αρχή, αφού ήταν και το πρώτο δικύλινδρο της κατηγορίας, λέγοντας ότι δεν γίνεται να αποδώσει όπως τα αυθεντικά άγρια μονοκύλινδρα Supermoto.

Όλοι, όμως, φάνηκε να βγάζουν γρήγορα και λανθασμένα συμπεράσματα, γιατί από την πρώτη του κιόλας χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση. Από τότε πρωταγωνιστεί συνέχεια στο World Supermoto Championship.

Παράλληλα με το Sxv, η ιταλική εταιρεία παρουσίασε και την Enduro έκδοση, το Rxv. Πρόκειται για το ίδιο μοντέλο με τις απαραίτητες αλλαγές ,που έπρεπε να γίνουν για να μπορέσει να προσαρμοστεί στο διαφορετικό τερέν. Φυσική εξέλιξη όλων αυτών ήταν η Aprilia να δημιουργήσει ακόμη μία μοτοσυκλέτα, που να μπορέσει να σταθεί αντάξια και στον χώρο του Motocross.

Έτσι, εφέτος παρουσίασε το Mxv 450, την MX έκδοση της σειράς XV. Οι μηχανικοί της Aprilia χρειάστηκε να σχεδιάσουν από την αρχή, πάνω στον ιδιαίτερα μικρό δικύλινδρο κινητήρα, μία νέα μοτοσυκλέτα. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος -διάταξης V με περιεχόμενη γωνία 77ο. Έχει βαλβίδες τιτανίου και έναν επικεφαλή εκκεντροφόρο σε κάθε μπλοκ των κυλίνδρων.

Το κάρτερ είναι ξηρό και υπάρχει ξεχωριστή λίπανση για το κιβώτιο και τον κινητήρα. Βρίσκονται και εδώ δύο χάρτες ανάφλεξης, που αλλάζουν με ένα κουμπί στο τιμόνι, ανάλογα με τις απαιτήσεις του αναβάτη. Το κιβώτιο στο Mxv έχει πλέον τέσσερις σχέσεις και η εξάτμιση έχει σχεδιαστεί από την αρχή με σκοπό την καλύτερη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών, όπως απαιτεί η νέα χρήση της μοτοσυκλέτας.

Το πλαίσιο παρέμεινε το ίδιο, με την διαφορά ότι τώρα ο κινητήρας είναι πλέον ενεργό κομμάτι του πλασίου. Το ψαλίδι άλλαξε και έγινε ελαφρύτερο και λιγότερο άκαμπτο. Το μπροστινό είναι ένα 50άρι USD της Marzocchi, με όλες τις ρυθμίσεις να γίνονται εύκολα. Νέο είναι και το πίσω αμορτισέρ, το οποίο είναι full ρυθμίσεων, αλλά διαθέτει και δύο επίπεδα extra ρύθμισης για αργή και γρήγορη οδήγηση. Καινούργιας σχεδίασης είναι και το ρεζερβουάρ για την βελτίωση της κατανομής του βάρους.

Αυτή τη φορά κανείς δεν θα βιαστεί να μιλήσει, μέχρι να δει την πορεία του ιταλικού MX στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αν και η πορεία του θα είναι δύσκολη, με τους Ιάπωνες να δείχνουν κάθε χρόνο ότι δεν θέλουν να κατέβουν εύκολα από το θρόνο τους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης