Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Όταν ο όμιλος Stellantis δημοσίευσε τα αποτελέσματα πωλήσεων της Alfa Romeo στις ΗΠΑ για το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα νούμερα δεν ήταν καλά. Μέχρι τον Ιούνιο, η ιταλική μάρκα είχε σημειώσει πτώση -34%: Giulia (-32%), Stelvio (-40%) και Tonale (-28%). Συνολικά, τα τρία μοντέλα σημείωσαν μόνο 3.164 πωλήσεις.
Υπάρχει όμως μια θετική πλευρά για τη θρυλική ιταλική μάρκα: τα πάει περίφημα στην Ευρώπη μέχρι στιγμής το 2025. Τα στοιχεία πωλήσεων που δημοσιεύθηκαν σήμερα από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων δείχνουν ότι η Alfa έχει σημειώσει σημαντική άνοδο. Τους πρώτους έξι μήνες του έτους, η Alfa Romeo σημείωσε άνοδο 33,3% στην Ευρώπη, παραδίδοντας 33.116 αυτοκίνητα.
Αυτό είναι περίπου 10 φορές περισσότερο από ό,τι στις Η.Π.Α. και αν αναρωτιέστε γιατί συμβαίνει αυτό, να σας πούμε πως η Alfa Romeo δεν πουλάει τη Junior στις Η.Π.Α. Σίγουρα, οι συνθήκες της αγοράς ποικίλλουν, αλλά το subcompact crossover πουλάει πολύ στην Ευρώπη.
Βέβαια, ακόμα και με αυτή την ώθηση πωλήσεων στην Ευρώπη, η Alfa Romeo εξακολουθεί να υστερεί πολύ σε σχέση με τους γερμανικούς γίγαντες πολυτελών αυτοκινήτων και τις αρκετά πιο πλούσιες γκάμες τους (π.χ. Mercedes 335.418 πωλήσεις, Audi 328.761 πωλήσεις).
Παρόλα αυτά, η ανάκαμψη της Alfa είναι ένα υγιές σημάδι και βρίσκεται σε καλύτερη θέση από τη Maserati. Το αν οι αναβιώσεις των 8C και GTV που έχουν σταματήσει να κυκλοφορούν θα επιστρέψουν κάποια μέρα είναι ασαφές, αλλά ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Alfa, Cristiano Fiorio, λέει ότι «μπορούμε να ονειρευόμαστε» διασκεδαστικά αυτοκίνητα αν τα SUV συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος.

Εν τω μεταξύ, η Giulia αναμένεται να παραμείνει το μόνο “παραδοσιακό” αυτοκίνητο της Alfa. Ακόμα και έτσι, πρόκειται να υποστεί μια μεταμόρφωση αποφεύγοντας το συμβατικό σχήμα sedan. Η δεύτερης γενιάς σύγχρονη Giulia, που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο, φέρεται να μεταμορφώνεται σε ένα πεντάθυρο liftback, ελαφρώς υπερυψωμένο.

