Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το Yugo είναι ένα από τα πιο διαβόητα μικρά χάτσμπακ της Ευρώπης, που το θυμόμαστε λιγότερο για τις επιδόσεις του και περισσότερο για την τιμή και την αξιοπιστία του. Αν και έχει πάνω από δύο δεκαετίες που έχει αποσυρθεί, όλα δείχνουν πως σύντομα επιστρέφει. Ενώ θα είναι λίγο διαφορετικό από το πρωτότυπο, θα παραμείνει προσιτό και θα μπορούσε να είναι ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα του είδους του που πωλούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το αρχικό Yugo παρήχθη από σέρβικη Zastava Automobiles, η οποία έκλεισε πριν από δεκαετίες. Τώρα, το έργο αναβίωσης του Yugo διευθύνεται από τον καθηγητή Dr. Aleksandar Bjelić από τη Γερμανία, έναν βετεράνο του μάρκετινγκ με εμπειρία δεκαετιών. Ο Bjelić εξασφάλισε τα δικαιώματα του εμπορικού σήματος του ονόματος Yugo και συνεργάστηκε με τον Σέρβο σχεδιαστή Darko Marčeta για να δώσει στο αυτοκίνητο μια νέα εμφάνιση, παραμένοντας παράλληλα πιστό στις ρίζες του.

Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα όχημα που να αιχμαλωτίζει το πνεύμα του πρωτοτύπου, ενώ παράλληλα να ανταποκρίνεται στα σημερινά πρότυπα.

Τα πρώτα σκίτσα του αυτοκινήτου δείχνουν ότι θα παραμείνει σε δίθυρο σχεδιασμό, όπως και ο προκάτοχός του, συνδυάζοντας μοντέρνα και ρετρό στοιχεία. Διατηρεί ένα παρόμοιο συνολικό σχήμα με το Yugo που όλοι γνωρίζουμε, αλλά προσθέτει νέα χαρακτηριστικά όπως προβολείς LED, μεγαλύτερους τροχούς και επανασχεδιασμένα πίσω φώτα. Δεδομένου ότι τα πρότυπα ασφαλείας είναι πολύ πιο αυστηρά σήμερα απ’ ό,τι ήταν κατά την παραγωγή του αρχικού Yugo, οι κολόνες αυτού του νέου μοντέλου είναι επίσης αισθητά πιο παχιές.

Σύμφωνα με το The Autopian, ο Bjelić συμφώνησε να προμηθευτεί την πλατφόρμα του αυτοκινήτου από έναν συνεργάτη που δεν έχει αποκαλυφθεί, πράγμα που σημαίνει ότι η αναγεννημένη μάρκα δεν θα χρειαστεί να αναπτύξει μια αρχιτεκτονική από το μηδέν.

Η αρχική έκδοση αναμένεται να κινείται από μικρούς, οικονομικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά και να προσελκύσει πελάτες. Ωστόσο, μια ηλεκτρική παραλλαγή θα μπορούσε να εισαχθεί στη συνέχεια, σηματοδοτώντας μια προοδευτική προσέγγιση, διατηρώντας παράλληλα την οικονομική προσιτότητα.

Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του σχεδιασμού ενός νέου αυτοκινήτου και της πραγματικής υλοποίησής του. Πολλές startups της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αποτύχει όταν προσπάθησαν να εμπορευματοποιήσουν νέα οχήματα ή να αναβιώσουν παλιά μεγάλα ονόματα. Ειδικά εάν μιλάμε για θερμικούς κινητήρες, θα πρέπει να πληρούν τους πλέον αυστηρούς κανονισμούς Euro, της Ε.Ε. οπότε δεν θα είναι απίθανο να το δούμε τελικά κατευθείαν ως αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης