Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα το παραδεχτούν ποτέ, αλλά η μείωση του κόστους έχει αναδείξει το άσχημο πρόσωπό της στους σύγχρονους εσωτερικούς χώρους των αυτοκινήτων. Η πρόσβαση στις περισσότερες λειτουργίες έχει μετατοπιστεί από τα φυσικά κουμπιά σε μια οθόνη αφής, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις έχει απορροφήσει σχεδόν όλες τις λειτουργίες. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, έχουν δεσμευτεί να αντιστρέψουν την πορεία τους μετά από κριτική πελατών σχετικά με την υπερβολική εξάρτηση από τις οθόνες αφής. Η αδελφή μάρκα Skoda δεν έχει επικεντρωθεί πλήρως στις οθόνες, αλλά τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν λιγότερα κουμπιά από αυτά του παρελθόντος.

Με τα Superb και Combi, η Skoda πιστεύει ότι έχει βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ της τοποθέτησης όλων των στοιχείων στην οθόνη και της διατήρησης ξεχωριστών χειριστηρίων για τις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας δήλωσε στην Independent ότι οι λεγόμενοι Έξυπνοι Διακόπτες είναι ο δρόμος προς τα εμπρός: “Χρειαζόμαστε διακόπτες. Χρειαζόμαστε κάτι που να νιώθεις και κάτι που να μην αποσπά την προσοχή».

Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με αυτά τα έξυπνα χειριστήρια, το παραπάνω βίντεο τα δείχνει σε λειτουργία. Τα εξωτερικά χειριστήρια ελέγχουν την εσωτερική θερμοκρασία, τη θέρμανση των καθισμάτων και τον αερισμό των καθισμάτων. Ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέξουν τη ρύθμιση που θέλουν να αλλάξουν πατώντας το χειριστήριο, οπότε η μικρή οθόνη που είναι ενσωματωμένη στο περιστροφικό κουμπί εναλλάσσεται μεταξύ λειτουργιών.

Όσο για το κεντρικό χειριστήριο, είναι ακόμη πιο ευέλικτο, καθώς εναλλάσσεται μεταξύ ταχύτητας ανεμιστήρα, κατεύθυνσης αέρα, κλιματισμού, έντασης ήχου, λειτουργιών οδήγησης και ζουμ στο χάρτη. Ωστόσο, οι χρήστες περιορίζονται μόνο σε τέσσερις από τις έξι λειτουργίες, τις οποίες επιλέγουν μέσω της οθόνης αφής παραπάνω.

Η Skoda χρησιμοποιεί αυτήν τη ρύθμιση μόνο σε δύο μοντέλα προς το παρόν, αλλά το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV τριών σειρών πιθανότατα θα την υιοθετήσει και αυτό, καθώς το πρωτότυπο Vision 7S διέθετε τα τριπλά χειριστήρια.

Πρέπει να αποδεχτούμε την πραγματικότητα ότι η εποχή των κουμπιών και των διακοπτών έχει τελειώσει. Αλλά βλέποντας το ποτήρι μισογεμάτο, τουλάχιστον ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες καταβάλλουν προσπάθεια να διατηρήσουν ένα βαθμό αναλογικού ελέγχου, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα στριμώξουν μια μικροσκοπική οθόνη μέσα σε ένα καντράν.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης