Η αντίστροφη μέτρηση τελείωσε. Η Ελλάδα είναι ήδη σε …διακοπές. Η Ελλάδα όχι οι Έλληνες. Γιατί οι οικογενειάρχες δηλώνουν αδυναμία για διακοπές έστω και για μια εβδομάδα.
Είναι δυστυχώς λυπηρό να ακούς από οικογενειάρχες να δηλώνουν αδυναμία να πάνε τα παιδιά τους για διακοπές σε κάποιο νησί γιατί δεν τα βγάζουν πέρα οικονομικά.
Έχουν δίκιο. Δεν πρόκειται να σας κουράσουμε με λεπτομέρειες απλά να σας πούμε ότι ένας καθηγητής έπαιρνε πριν από δύο χρόνια ένα μισθό κάτω των 1300 και φέτος πήρε μια αύξηση κάτω των 100 ευρώ.
Πριν από ένα χρόνο ένα κουτί καφέ 750 γραμμαρίων το έβρισκες στο ΣΜ περίπου 22 ευρώ και φέτος ξεπέρασε τα 30 ευρώ. Ένα παράδειγμα αναφέραμε. Δεν χρειάζεται να σας καταγράψουμε τις αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης. Τα ξέρετε.

Η έρευνα που έγινε (στοιχεία της EuroStat) το λέει ξεκάθαρα. Το 58.6% των Ρουμάνων, το 46% των Ελλήνων και το 41.4% των Βουλγάρων δεν θα κάνουν φέτος διακοπές.

Μια που ο Αύγουστος έφθασε και λέμε ότι βρισκόμαστε στο μήνα διακοπών, όσοι μετακινηθούν με τα αυτοκίνητά τους ας κάνουν μια βόλτα από τα συνεργεία τους. Μια ματιά από τους ειδικούς ποτέ δεν βλάπτει. Σκεφθείτε ότι αν υπάρχει κάτι απλό που μπορεί να διορθωθεί γρήγορα και με λίγα χρήματα, θα σας βγάλει από την περιπέτεια που θα έχετε αν μείνετε στο δρόμο.

Μια υπενθύμιση. Όσοι έχετε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έχετε σκοπό να ταξιδέψετε με πλοίο θυμηθείτε ότι οι ύπαρχοι εκτός των άλλων υποχρεώσεων που έχουν, ανέλαβαν να μετράνε και τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει μάξιμουμ να έχει φορτισμένες τις μπαταρίες έως 40%.
Εδώ είναι η μεγάλη τρικλοποδιά που βάζουν τα τετραπέρατα παιδιά των αρμόδιων υπουργείων. Από τη μια γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να πείσουν τους Έλληνες να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση και από την άλλη σου επιβάλουν απαγορεύσεις που σε κάνουν να προβληματίζεσαι.
Δηλαδή αν πας σε κάποιο νησί με μπαταρία κάτω από το 40% της αυτονομίας θα πρέπει να ψάχνεις φορτιστή για να μην μείνεις στο δρόμο.
Πληροφοριακά σας λέω ότι τα πλοία που μεταφέρουν κόσμο, Ι.Χ με κινητήρες εσωτερικής καύσης, Ι.Χ ηλεκτρικά, φορτηγά και νταλίκες από τη Γερμανία στη Δανία, όχι μόνο δεν έχουν απαγορεύσεις αλλά έχουν και φορτιστές για να κάνουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού «ανεφοδιασμό» στις μπαταρίες.
Αλλά αλήθεια δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε. ‘Έτσι γίνεται στην Ελλάδα. Ο ένας υπουργός προτρέπει και ο άλλος απαγορεύει.

Ωστόσο η πράσινη μετάβαση και οι προσπάθειες για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), πάει καλά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, στην ελληνική αγορά υπάρχει αύξηση στις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μάλιστα σημαντική. Το πρώτο εξάμηνο του 2025 ταξινομήθηκαν 4.265 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (μερίδιο + 5.46%). Το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ταξινομήθηκαν 3.341 ηλεκτρικά (μερίδιο + 4.28%). Αν το μεταφράσουμε σε ποσοστά η αύξηση στις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών ήταν 27.7% ενώ το σύνολο της αγοράς το πρώτο εξάμηνο ήταν θετικό κατά + 0.4%.

Άκρως ενδιαφέρουσα η νέα τιμολογιακή πολιτική που ισχύει για το run out του C5 Aircross. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία απόκτησης του ολοκληρωμένου οικογενειακού SUV της Citroen. Ας μην ξεχνάμε ότι η Citroen υποσχέθηκε και τηρεί το «προσιτή κινητικότητα για όλους».
Σημειώστε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα που συμβάλουν στην μοναδική λειτουργικότητα και άνεση. Σύμφωνα με τον νέο τιμοκατάλογο το C5 Aircross Dieselμε τους 130hp Auto Plus έχει τιμή 27.700 ευρώ και το C5 Aircross Diesel 130hp Auto ΜΑΧ έχει τιμή εκκίνησης 29.900 ευρώ.

Στα ανεξάρτητα tests ελαστικών στην Ευρώπη κυριαρχεί η Continental. Από τα συγκριτικά τεστ που έχουν δημοσιευθεί μέχρι στιγμής, τα premium θερινά ελαστικά της Continental κατέλαβαν 10 φορές την πρώτη θέση και 4 φορές τη δεύτερη. Το SportContact 7 βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο, έχοντας κερδίσει 7 από τα 8 τεστ, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ADAC, sport auto και AUTO BILD sportscars. Έχει φτιαχτεί για σπορ οχήματα με μεγάλες ιπποδυνάμεις, είτε με θερμικό είτε με ηλεκτρικό κινητήρα. Στα τεστ των ελαστικών αξιολογούν κριτήρια όπως η πρόσφυση σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα, η οδική συμπεριφορά, η ασφάλεια, η αντίσταση κύλισης και ο θόρυβος, προσφέροντας μια στέρεη βάση για ενημερωμένες αποφάσεις που υπερβαίνουν τις βασικές πληροφορίες της ετικέτας της ΕΕ.

Την κινέζικη εταιρία αυτοκινήτων NIO δεν την ξέρετε. Ωστόσο στην ασιατική αγορά είναι γνωστή από το 2014. Ειδικεύεται στα «έξυπνα αυτοκίνητα». Όπως άλλωστε όλα τα κινέζικα αυτοκίνητα που έχουν εισέλθει στη γηραιά ήπειρο. Τα NIO τα εισάγει η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.

Το τμήμα JAECOO αποπνέει έναν αέρα διαχρονικής κομψότητας και στιβαρής πολυτέλειας. Κυριαρχούν τα γήινα χρώματα, οι ξύλινες επιφάνειες και δερμάτινες λεπτομέρειες , σε ένα περιβάλλον που συνδυάζει το κλασικό με το μοντέρνο. Η ατμόσφαιρα είναι ζεστή και φιλόξενη, με έμφαση στην ποιοτική αισθητική και τη λεπτομέρεια, προσκαλώντας τον επισκέπτη σε έναν χώρο που αντανακλά την φιλοσοφία της JAECOO: ασφάλεια, αξιοπιστία και εκλεπτυσμένη τεχνολογία.

Θα πρέπει να συγχαρούμε τον Καβαλιώτη Ιορδάνη Σερδερίδη γιατί παρά την ηλικία του δεν το βάζει κάτω και συμμετέχει με το «θηρίο» της Ford στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WRC. Δεν τρέχει επαγγελματικά και δεν αμείβεται από αυτό. Συμμετέχει στο WRC από αγάπη. Δεν έχει σημασία η θέση τερματισμού. Γι’ αυτό και μόνο του αξίζουν συγχαρητήρια.

Χαρισματικός ο νεαρός Σουηδός Oliver Solberg. Στον πρώτο του αγώνα με αυτοκίνητο των πρώτης κατηγορίας κέρδισε τα μεγάλα ονόματα του WRC και έβαλε τα πράγματα σε μια άλλη λογική. Τον περιμένουμε στον επόμενο αγώνα που θα γίνει σε λίγα 24ωρα στη Φινλανδία

Τελικά ο Μάριος Μπαρκής που μετά από πολλά χρόνια συνεργασίας με την Nissan Θεοχαράκης, αποχώρησε και βρήκε μια καλή στέgη στον Όμιλο Βασιλάκη όπου ανέλαβε επιτελική θέση στα κινέζικα οχήματα της Changan.

Η ΕΛΙΝ ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας δύο νέων εταιρικών πρατηρίων της, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού, επεκτείνει το δίκτυο πρατηρίων της ενισχύοντας την παρουσία της σε μεγάλες πόλεις. Στόχος των υπευθύνων είναι η ποιότητα και οι σωστές παροχές προϊόντων αλλά και υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών

Οι αστυνομικοί και γενικότερα όσοι περιπολούσαν με άλογα για να έχουν καλύτερη ορατότητα, εκσυγχρονίσθηκαν. Κατέβηκαν από τα άλογα και μπήκαν σ αυτά τα πανέμορφα περιπολικά. Μελλοντικά θα έρθουν και στην Ευρώπη.

Αν τύχει και δείτε μπροστά σας ένα παρόμοιο όχημα φορτωμένο μέχρι τα…μπούνια, απομακρυνθείτε από αυτό. Ποτέ δεν ξέρετε πότε όλα αυτά που κουβαλάει θα βρεθούν στο δρόμο και θα προκαλέσουν ατύχημα. Για μισή ώρα που τον ακολουθήσαμε παρά την άριστη αστυνόμευση όπως λέει και ο κ. Χρυσοχοΐδης, δεν βρέθηκε κανένα «όργανο» να σταματήσει τον οδηγό και να ακινητοποιήσει το όχημα…

Αλλά και στο δρόμο προς Καβούρι κανένας δεν γνωρίζει ότι αυτό που βλέπετε είναι καθημερινό φαινόμενο. Δεκαπέντε λεπτά για να ξεμπλοκάρει. Κάποιοι διπλοπάρκαραν το αυτοκίνητό τους και πετάχτηκαν για ένα καφεδάκι. Σιγά καλέ τι έκαναν; Για λίγο μποτιλιάρισμα θα γίνει θέμα; Σιγά….
Καλές διακοπές. Θα τα ξαναπούμε στο τέλος Αυγούστου.
